Her er reglene, oppsummert av KI:
Personlig mener jeg at all tekst som er KI-generert bør puttes i sitatform i klammetegn
For å illustrere:
Jeg har grublet litt på dette, og spurt KI om CircVec integrert i Lentivirus kommer til å bli en greie
" teknisk sett kan circVec-kassetten settes inn i et lentivirus, integreres som DNA i cellens genom og deretter kontinuerlig produsere sirkulært RNA. Men jeg tror ikke dette blir circVec-teknologiens viktigste anvendelse.
Grunnen er at et integrerende lentivirus allerede gir permanent transgenuttrykk. circVec løser derfor et mindre problem her enn ved AAV eller ikke-integrerende DNA:
- Lentivirus → integrert DNA → vanlig mRNA → permanent uttrykk
- Lentivirus + circVec → integrert DNA → stabilt circRNA → potensielt sterkere permanent uttrykk
Den mulige fordelen er først og fremst høyere uttrykk per integrert vektorkopi. Hvis circVec gir mye mer CAR-protein fra én integrasjon, kan man kanskje bruke:
- lavere lentivirusdose
- lavere vector copy number per celle
- færre integrasjoner
- svakere eller mer celle-spesifikke promotere"
Altså som er mellom " og " er altså KI-generert. Lett for dere å se, lett for meg å se. Jeg kan alt for lite om tech her til å verifisere / bekrefte / avkrefte om det KI har kokt i hop gir noen mening, men det er i hvert fall lett for dere å se hva som er KI-generert.
Og som notert i TI-reglene, hele svaret til ChatGPT ovenfor her burde egentlig vært “skjult svar” – tekstbolken jeg har kopiert inn er litt for lang.
– Bots bots bots, looking for a good time
(Sabrina Robosalerno)