Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Covid-19 Småprat

1 Like

Viktig at de får sjekket ut dette.
Hadde null peiling på hvor vanlig plodpropp er så søkte litt og fant blant annet denne:

Det er tydeligvis langt vanligere enn jeg i hvertfall trodde. Det øker jo sjansen for at det ikke nødvendigvis er vaksinen som er hovedårsaken i det minste.

Ja tro det eller ei, men folk blir faktisk syke av forskjellige ting hele tiden :wink: helt greit det så lenge ikke covid står bak da, da er det plutselig mye mer skummelt

4 Likes

Horfor mener dere denne ikkje er relevant?

2 Likes

Skulle egentlig likt å vite hvor mange helsearbeidere som er innlagt med blodpropp uten vaksinering. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Lyset begynner å gå opp for flere. Det er positivt!

Erna Solberg oppfordret ikke engang folk til å ta influensavaksine etter erfaringen i 2018. Hun holdt ingen tale om de 1400 døde. Men nå sier hun: «Vi er i dyp sorg over alle vi har mistet.»
Hun snakker om cirka 640 personer. Med en medianalder på 84 år, som er forventet levealder (for kvinner) i Norge. Og ifølge FHI er «det ikke alltid mulig å skille om pasienten har dødd av eller med covid-19».

Onsdag kunne vi lese at en ikke-vaksinert, covid-19-syk beboer var død på Romsås sykehjem. Men ingen opplyste at det var første koronadødsfall i Oslo på over en måned. Beroligende informasjon passer ikke inn i den rådende fortellingen.

Til syvende og sist er det et verdispørsmål. “There is more to life than the avoidance of death,” sier den pensjonerte engelske høyesterettsdommeren og historikeren Lord Sumption i et fabelaktig intervju på YouTube.»
Han spør seg: Å stenge friske personer inne i sine hjem. Å berøve mennesker for sosialt samkvem, fornøyelser, reiser - nesten alt som gjør livet verdt å leve. Hvordan kunne et slikt tvangsregime så lett bli innført og akseptert i frie, vestlige samfunn? Og hva har det åpnet opp for - ved neste krise, neste trussel? Dét er også en skremmende tanke.»

12 Likes

Unge mennesker ser ut til å ha større risiko for å bli alvorlig syk av vaksinen enn det de vaksineres mot. Vil dette føre til at det blir mindre sauer som står i kø for å komme inn på slakteriet?

Unge under 50 er et noe vagt begrep.

Men vi har flere født på 60-, 70-, 80- og til og med 90-tallet nå enn i fjor. Alderen på de innlagte kryper nedover. Det er jo skremmende at vi får inn folk født på nittitallet, sier avdelingssjefen på Lovisenberg til VG.

Mulig det kun er tilfeldigheter, men jeg kommer aldri til å ta den vaksinen… mange andre å velge mellom når det blir min tur

1 Like

rart vi ikke hører til mer dette nå som vi er på toppen av smittetilfeller,-mer en Januar - mars ifjor… :thinking:

Er kapasiteten så mye utbedret enn for ett år siden?

semi-trailere laster opp med døde kropper i USA…

Det er ikke at jeg tror på viruset,-jeg synes det bare harmonerer ikke på hva som kommer frem på nyhetene… :man_shrugging:

1 Like
1 Like

Da bør de bare få blodfortynnende medikamenter i tillegg og få fart på vaksineringen,-ASAP!

:man_shrugging: :man_facepalming:

4 Likes

Trist og skremmende artikkel.

Har selv seks venner som var dere nede i slutten av februar i fjor. Fem av de ble smittet - en av de lå 18 døgn i respirator.

3 Likes

Hvordan opplevde personen i respirator å bli smittet, behandlingen og tiden etterpå?
Omtrent hvor gammen var denne personen?
Respirator høres ikke noe særlig ut…

Kanskje P-pillen er farligere?

« Professor Per Morten Sandset mener det er viktig også for unge mennesker å kjenne til symptomer på blodpropp. Særlig kan det være viktig at kvinner får beskjed om at p-piller kan doble risikoen fra 2-6 ganger.»

Blodpropp høres veldig skummelt ut, men det gjør jaggu respirator og ettervirkningene av behandling og smitte generelt. Blir verre og verre dette.

3 Likes

God artikkel som er verdt å lese :+1:

Slik jeg har forstått det så får man ikke velge hvilken vaksine man vil ha. Men kanskje det kan bli aktuelt når alle de over 65 år er ferdig vaksinert?