Valutasvingninger er jo en av de tingene som påvirker verdien av fondet.
Man kan ikke sikre seg mot enkeltfaktorer som påvirker et fond. Kan like godt spørre om hvordan man sikrer seg mot kursfall i aksjene som ligger i fondet. Det går ikke.
Valutasvingninger er jo en av de tingene som påvirker verdien av fondet.
Man kan ikke sikre seg mot enkeltfaktorer som påvirker et fond. Kan like godt spørre om hvordan man sikrer seg mot kursfall i aksjene som ligger i fondet. Det går ikke.
Ett alternativ til å spare i fond?
Can You Make Money Buying Random Stocks? DCA Approach
Har tatt et steg tilbake og solgt 2/3 av beholdningen, rett og slett for å ta ned risikoen og se an litt fremover. Beholder indeksfondet for Nord-Amerika og flyttet resten over til obligasjonsfond og rentefond. Så får jeg se i løpet av et halvår til års tid hvorvidt det var smart eller ei.
Looooooooool
Fondsportefølje opp 40% i år
Jeg sparer 40 000 kroner i året i IPS hos DNB. Alle har forv. honorar.
Det blir mye kostnader over tid.
Finnes det IPS-ordning med gratis indeksfond?
Noen tips til hvor jeg bør ha min IPS?
Storebrand har vært bra.
Kan jo sjekke Nordnet
Nei, det vil si at du ikke betaler noe depotgebyr e.l.
Kurtasje vil det være.
Jeg endte opp med KLP etter å sjekket en del rundt kostnader da jeg opprettet det. Men er jo et par år siden så ikke gjort noen sjekk i ettertid.
Finansportalen har litt informasjon om teamet (ikke sett på det nå):
1% i årlig avgift hos Nordnet. En god del dyrere enn DNB’s billigste på 0,2
Stemmer jo dårlig med at de skriver ingen faste kostnader. Sjekket min konto hos Nordea og der er ingen gebyrer/kostnader på IPS kontoen, har sendt de en forespørsel om å handle aksjer da jeg ikke kan se at jeg kan handle det.
Hva er det som har 1% avgift hos Nordnet? Ikke IPS.
Du har helt rett Storg. Beklager jeg var litt kjapp på avtrekkeren der. Ble anbefalt Smart15 fondet gjennom rådgivningskalkulatoren. Men spørsmålet mitt er om det er mulig å spare i “gratis” indeksfond gjennom IPS?