Har havnet i en litt teit plattformbyttecoronavirussituasjon, og lurer på om det er noen som har noen gode råd:
-
21.01.20 Bestilte flytting av ASK fra Gjensidige til Nordnet i forbindelse med at Gjensidige ble oppkjøpt av Noreda, og Gjensidige i den forbindelse skulle slutte å tilby fond.
Fikk da beskjed om en 3-4 ukers behandlingstid - ok! -
12.02.20 Fondsporteføljen min hadde en eller annen dag før dette forsvunnet fra oversikten hos Gjensidige, og var heller ikke på plass hos Nordnet. Ringte derfor Gjensidige som står for flytteprosessen for å etterlyse status. Fikk da beskjed om at ASK-en var i en flytteprosess og at de forventet at kontoen ville være på plass hos Nordnet ca 03.03.20
-
Coronakrakk
-
Coronakrakk
-
Coronakrakk
-
Coronakrakk
-
Coronakrakk
-
11.03.20 Fortsatt har ikke ASK-en dukket opp hos Nordnet, og den har som sagt ikke vært synlig på nettsidene til Gjensidige fra før 12. februar. Sendte en melding til Nordnet for å høre om de hadde noe status, fikk svar om at de ikke hadde mottatt noe fra Gjensidige enda, men om det var sendt fra Gjensidige burde den være på plass hos de innen 1 uke.
Ringte på nytt til Gjensidige (Nå Nordea), der kunne de fortelle at ASK-en var i en flytteprosses, og de kunne ikke gi med noe mer konkret på stående fot, og unnskyldte seg med treghet hos fondsforvaltere… Fikk etter en del frem og tilbake beskjed om at han ville sende henvendelsen min til de som sitter på fondsforvaltningen i Nordea, så vil de ta kontakt pr. e-post eller tlf…
Rundt en måneds tid har jeg altså ikke hatt tilgang til å hverken følge utviklingen, kjøpe eller selge noe som helst av beholdningen på denne kontoen.
Flytteprosessen som skulle ta 3-4 uker, har nå tatt over 6 uker.
Har jeg noen slags form for rettigheter her i forhold til eventuelt urealisert tap, jeg i utgangspunktet kunne ha hatt mulighet til å selge for å unngå i perioden?
Jeg ble aldri opplyst om at jeg ikke ville ha tilgang til porteføljen under flytteprosessen.