Ja, indeksfond har stort sett blitt doblet i pris. Håper virkelig at mange flytter, helt absurd løsning fra Nordnet sin side.
Takk for gode svar, folkens Indeksfond er det ikkje nokon grunn til å ha hjå Nordnet lenger ihvertfall.
Betaler Xact Norden ut utbytte?
Edit: dette er en etf, men spør likevel.
Nei…
Noen som har et godt tips for hvor jeg kan plassere overskuddskapital for å få en decent rente med veldig lav risiko mens jeg leter etter billige aksjer?
Jeg har Zero konto på Nordnet og har tidligere brukt KLP Obligasjon 1 år eller KLP Pengemarked, men med ny prismodell spises avkastningen opp av Nordnets gebyr… Ønsker ikke ta ut pengene av Zero kontoen, da det fører til skatt.
Infrastrukturfond ser litt interessant ut her, kan tenke meg å prøve meg i en av disse
First state ser vel kanskje mest interessant ut
Billig rente, høy arbeidsledighet, bygge vei og jernbane er jo en måte å komme seg ut av uføre på.
Ikke dum tanke.
Tar dette videre her:
Hvis det er snakk om aktivt forvaltede fond, burde du ikke kaste ut det dårligste fondet hvert år? Det er jo gjerne slik at fondene er avhengig av forvalteren og den er jo gjerne den samme over flere år.
Hvis de investerer i samme markedet ja, ellers kan det være at markedene svinger i litt forskjellig takt og du kan tjene på rebalansering (eller redusere risiko)
Kom ikke fram i det opprinnelige innlegget, men jeg gikk ut i fra at fondene i porteføljen fulgte ulike indekser/markeder. De siste årene har det for eksempel resultert i gevinst i teknologi, og kjøp av verdi. Det har jeg tapt på, gitt fasit, men når det snur
Aktivt forvaltede taperfond kaster jeg ut kvikt. Utstederene gjør det jo til slutt for deg gitt lang nok tid med svake resultater.
Surt at de skal stenge ned Pakistan fondet mitt:
Jeg kjører hele pensjonen i Storebrand i Storebrand Fornybar, går som ville nøkken!
Har en verdistigning inkludert innbetaling på ca 40% siden desember. Fortsetter dette blir det grei pensjon på meg om 10 år.
Jeg kommer ikke til å endre til anbefalt spareprofil med det første!
Kanskje om 7-8 år.
Jeg tror fond mot fornybart og helse vil være bra fremover. Men jeg ser DnB sitt biotekfond ikke akkurat har hatt flying start.
Er vel mye som er tatt ut på forskudd der nå allerede?
Tenker du på DNB? Har jo vært en solid oppgang i forkant ja.
Det har vært en del snakk om at fornybar energi og grønne aksjer begynner å bli ganske dyre nå. Men samtidig er det alltid hyggelig å sitte i en sektor som trender opp.
Enig, men hva slags fond kjøper man egentlig nå?
Gull og sølvgruve fond