Fra 2018 så kan ha skjedd justeringer siden EB skrev om de
Det går nå an å ha flere kontoer. Det vil si ha en mot indeks og en mot teknologi f.eks. (Større mulighet for diversifisering.)
Selv sitter jeg og leser litt om ulike fond og muligheter - og tar herverd gjerne i mot tips:
Har en del cash på sidelinjen som jeg har holdt klar som ammo i tilfelle korreksjon - og jeg ønsker ikke å lesse alt inn i rent aksjemarked akkurat i disse tider da jeg tror mye er tatt ut.
Hvor anbefales det å sette en del penger med lite nedside-risiko, mens at man allikevel får litt avkastning utover det “høyrente”-kontoen gir?
Ville holdt meg til høyrentekonto og heller ventet om du fortsatt tror det er nedside risiko.
Jeg føler ihvertfall at vi er relativt høyt oppe, volatiliteten virker økende og om ikke stor nedsiderisk så virker ting å gå mer sidelengs nå.
Kjøp grønne aksjer, ser ut som det er god butikk. Finn de med jævligst regnskap, er de som gjør det best
Ja, det var en spøk
Anbefaler obligasjonsfond. Betre avkastning enn høgrente med berre litt ekstra risiko. Eksempelvis KLP Obligasjon 5 år har 7,32 % avkastning hittil i år.
Ja, jeg så på det fondet. Virker kurant. Grei avkastning og falt ikke mer enn 2 prosent under korona-dippen.
Ser indeksfond som går bedre enn «tvillinger» av andre typer fond. F.Eks i Dnb. KLP har mange gode indeksfond, Nordnet likeså
Må nevne Alfred Berg - 2 derfra har virkelig gått godt siden mars
Veldig rart om de ikke har gått bra siden Mars…
Finnes det utbytte fond / ETF? som man kan kjøpe via ASK på Nordnet ?
Andre som har et “godt” inntrykk av Kraft Finans ?
Flere XACT fond fins, bl.a. brukt XACT Norden tidligere i år med OK resultat
Sølvfondet mitt jobber seg oppover i feltet
Ikke så mange som snakker om Ny Teknik det gamle fondet til TIN forvalterne, men dette fondet har gjort det enda bedre enn TIN i år.
Hva er det gamle fonde til TIN? (navn, hvor finner eg det)
Ser kun TIN ny teknik og TIN World Tech
Swedbank Robur ny teknik
Den nye modellen til Nordnet gjorde at jeg solgte meg ut indeksfondene jeg hadde der. Har heller gått rett til kilden i KLP for KLP Norden index med omkosninger på 0,18 prosent. Denne plattformavgiften til Nordnet må vel ha ført til at mange har droppet fondene sine der. Litt av vitsen med et indeksfond er lave omkostninger og når Nordnet dobler prisen på KLP sine fond og gjør sine superfond fra 0 til 0,30 så må vel dette ha ført til en kundeflukt.
Jeg mistenker at flertallet ikke bryr seg, eller vet om endringen.