Oil’s rapid gains of early March may have set the scene for this week’s pullback, though banks including Goldman Sachs Group Inc. remain bullish on the outlook.
The sell-off will prove to be “transient” and this week’s decline presents a buying opportunity amid the large rally, Goldman analyst Damien Courvalin said in a note. There’ll still be a swift rebalancing of the market, with vaccinations driving an increase in mobility, he said. UBS Group AG also stuck with its positive outlook for Brent.
Fra DN sin investor feed:
“CNBC skriver at konsensus på Wall Street er at den brede S&P 500-indeksen er ventet stige med fire prosent resten av året. Til sammenligning har indeksen steget med 80 prosent siden bunnen i mars i fjor.”
Shoppingrunde for å feite opp fondporteføljen litt, ender opp med ca 500 tusen i hvert av AuAg fondene og Alcur hedgefond + 220 bet på infrastruktur. Vurderte olje/energi, men tenker at avgiften på 2,50%+ spiser opp litt mye avkastning. Kanskje bedre med aksjer om vil satse der.
Nattopenga som brenner i fingra, holmes?
Jepp, 2 m gikk inn på sparekonto for en velfortjent ferie. Men kan ikke ha alt på bok.
Har fått et kjempeproblem i fanget
2m ferie? Høres heftig ut
Personlig har jeg gått fra 10-15% til 30% cash, har tenkt å ha 25-50% cash gjennom sommeren. Jeg vil si usikkerheten er stor nå. Lettere å ta kloke valg når man ikke er all-in.
Har fortsatt litt lån igjen som hedge mot inflasjon
Ser at det kan misforstås! Det er pengene som har ferie (de slapper av på sparekonto), de har tross alt jobbet veldig bra det siste året
Noen som ve om Nordnet har noen fond eller etf’er med edle metaller? Har kun funnet AuAg, men det er kun sølv. Leter etter noe som dekker et litt større spekter.
Det samme spørsmålet gjelder krypto. Finnes det noe slikt?
Noen tanker om First Veritas forover?
Litt dyrt muligens med 1,25% + Opp til 20% av avkastningutover VINX BenchmarkCapNOK NI, fratrukket kostnader***
Liker dog tankegangen bak det.
Jeg mistet troa da han endret navn til Veritas.
Liker Thomas som person etter diverse podcasts og intervju og har tro på fobdet over lang sikt.
Jeg lurer mer på hva Nordnet tenker om sine “smarte” løsninger
Er det nå Cathie skal oppover igjen?
Jeg har lest litt i helgen og synes ARKG ser bra ut med litt lange briller…
F.eks. fra 20:00.
Kanskje dette gir medvind i infrastrukturfondet mitt
Helt tilfeldig at du gikk for et infrastruktur fond?
Jordbruksaksjer kanskje kan bli interessant i inflasjonsscenario?
- Pictet-Nutrition P EUR https://www.avanza.se/fonder/om-fonden.html/180868/pictet-nutrition-p-eur
- DWS Invest Global Agribusiness USD LC https://www.nordnet.no/market/funds/16800930-dws-invest-global
Noen her som har erfaring med A.I fond?
Jeg vet at de har noen A.I og fintech fond i Sverige. Som https://aiisa.se/ f.eks
Har vi noe lignende i Norge?`
Noen som har anbefalinger innenfor sjangeren?
Vurdert ETF? Finnes monge ETF innafor AI. L&G Artificial Intelligence UCITS ETF og WisdomTree Artificial Intelligence UCITS ETF – USD Acc kan handles på ask.
Takk for svar. Skal gjøre litt research på disse
Kommenter gjerne med dine tanker etter litt research