Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

192 land hadde sin egen paviljong på Expo 2020, spredt over et område på 438 hektar. Som sier alt om at Gates dumpet ikke bare helt tilfeldig innom Desert Control sin stand. Knapt for noen at tid er penger er mer gjeldende enn for Mr Microsoft. Skal vedde mye på at ryktet om LNC allerede hadde nådd hans ører, i store nok drypp til å pirre nysgjerrigheten.

4 Likes

Trigget Falnes, både artikkelen i Nettavisen og at ei på facegruppen hadde tipset journalisten. Nesten rart at en med så mye peng valgte å selge såpass mye så tidlig.

2 Likes

Ja, jeg skjønner ikke helt hvordan disse IPO’ene tenker.
Er det ren altruisme som gjør at de er med i oppstarten, men hopper av tidlig?

Dette er fortsatt et lodd, selv om det ser ut som et ganske så pent lodd akkurat nå. Han har meget pen gevinst og da er det fornuftig og ta gevinst på det meste og sitte igjen med en god slump i loddet som kan bli meget pent om det går inn. Er nok en grunn til han har mye penger.»

1 Like

De proffe har en helt annen tilnærming til hvordan de forholder seg til risiko. Falnes har gjort det godt i markedet i år etter år. Og resultatet er at han har blitt steinrik. Han forholder seg ikke noe annerledes til DSRT enn noen av de andre invisteringene i markedet vil jeg tro.

1 Like

Har skrevet det samme tidligere og er helt enig. Skjønner at salget handlet om å følge en fastsatt plan og at det finnes fryktelig mange milliardærer som alle har solgt for tidlig. Stordalen mente på at han ikke en gang snakket opp sin egen posisjon da han nevnte DC i rosende ordelag i en podcast. Beholdningen var så liten (180k aksjer kjøpt på kurs 25). Falnes hadde på det meste 5 ganger så mye. Som fortsatt ikke er særlig mye, for en som er god for milliarder.

Sier vel bare sitt om at man ikke bør bry seg for hardt om nedsalg fra slike storfisker, uavhengig av selskap. Grunnene kan være uante.

1 Like

Ja, det har bevist seg gang på gang at ikke betyr noen verdens ting. Skjer i alle aksjer disse gutta er i uavhengig av potensialet. Har sett det i flere aksjer at Falnes har tatt gevinst etter bra oppgang også sitter han igjen med en god pot. Senest jeg så det i var vel Capsol.

Eller han selger alt om han har mistet troen, noe han ikke har gjort her

1 Like

Ingen tvil at DC sitter midt i grøt fatet.
Sakset fra DN i dag:
Verden er så desperat etter gjødsel at selv menneskegjødsel etterspørres. Bonden Matt Dalgleish forklarer hvorfor møkk er så etterspurt i et marked med underskudd på kunstgjødsel: – Gjødselen holder utrolig godt på fuktighet.

6 Likes

Overrasker meg at ikke flere medier omtaler møtet med Gates etter all tipsinga som har skjedd.

Jaja, ser frem til en spennende uke. Lykke til alle DC-eiere!

9 Likes

Dette innlegget burde fulgt artikkelen. Viser hvor prioritert DC var i konkurranse.

1 Like

Helt klart. Han viste nok godt at desert control har et strålende produkt som er ferdig utviklet.
Bruk LNC i dag og få resultater fortløpende. Enkelt å forstå, enkelt å investere :slight_smile:

2 Likes

Svarer:

Takk! Ble litt sent og travelt fredag ettermiddag…Sivertsen/Kristiansen tok det heldigvis med godt humør :wink:
Ha en strålende dag.

Interessant intervju med Bill Gates fra den dagen som nok for alltid i Bill’s minne vil være “the day I met Pastoren” :smiley:

Men seriøst, han nevner ikke DC, men han kommer innom temaet, og han deler andre tanker, som feks denne med milliardærenes “space race”, kunne ikke vært mer enig med han der.

Faktisk litt overrasket over at starten i dag går såpass sent. Det kom mange signaler sist uke og gjennom helgen som man kanskje nok ville trodd utløste en sterkere start denne uken her, spesielt med tanke på hvor få aksjer som faktisk er i omsetning.

Tenker at “Bill saken” nok sikkert var bakt inn i kursen, er nok en del som hadde fått det med seg.

Gått 25% siden 1.desember, 35% den siste måneden, 65% siste 3 mndr og over 100% siden IPO. Er endel forventninger priset inn allerede :slight_smile:

2 Likes

Jada, jeg har hengt med siden i sommer så er meget godt kjent med tallenes utvikling siden notering.
Jeg er bare til en viss grad overrasket over at ikke flere hoppet på når bildene med Gates begynte å sirkulere.

1 Like

Egentlig enig her …

Men er nok kanskje sunnere for aksjen at d kvernes litt her, og ikke gap’er opp :relaxed: Skal nok se at når omsetning øker igjen så går vi oppover :call_me_hand:t2:

5 Likes