Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Helt klart ikke.
Men det er noe med takt & tone når man går inn i en diskusjon.

Og med det beviste du mitt poeng vedrørende sarkasme.
Jeg har for øvrig et syv-sifret papirtap ift inngang, og det er 100% uproblematisk.

Det jeg etterlyser er nettopp det.
Synspunkter basert på en viss innsikt/faktiske fakta og ikke løse påstander fundamentert i generell makro/kursnedgang eller egen magefølelse.

Jeg har selv, opptil flere ganger, dratt opp en ganske lang liste med mulige showstoppere eller kjente hindre.

6 Likes

Makro og risikoappetit er høyst relevant som vi har sett det siste året. Men du og dine meningsfeller har oppnevnt dere selv til konger i tråden som får bestemme hva som er lov å skrive her. I stedet for å bruke de korrekte kanalene som f.eks å flagge innlegg som bryter med forumreglene henger dere ut folk med navn som dere karakteriserer og tillegger meninger. Ekstremt kritikkverdig å forsøke å henge ut personer på den måten.

2 Likes

Hvis du ikke orker lese innlegg, så blir jo det en påstand som kun bidrar til forsuring.

Stakkars deg Geir, ikke nødvendig å trolle en tråd bare fordi du har tapt alt og sitter igjen med nåla i veggen.

Headsup, er aldri for sent å bygge opp det tapte igjen, om du ikke er eld gammel ofcourse. Isåfall får du knuse pensjonen :revolving_hearts:

Bare å melde seg ut av det som ikke lenger er en saklig diskusjon her, så oppnår TI det de tilsynelatende ønsker. Da kan de som mener de er konstruktive (troll i mine øyne) diskutere seg imellom. Blir artig og givende.

Alternativt noen som har forslag til andre plattformer der de som oppfører seg normalt kan samles?

6 Likes

@Secundum: Det virker som enkelte tror at det er første gangen dette har skjedd på TI… men vi har vært gjennom dette i omtrent alle trådene som har blitt populære., Funcom, Nano, Ulti, PCIB osv.

I starten er det bare de mest ivrige som skriver, debatten er saklig og seriøs. Så blir aksjen populær, gjerne på grunn av kursstigning, eller at den faller. Flere kommer til, og mange av de har ikke satt seg like godt inn i aksjen, og det blir drama. Hver bidige gang.

Gi meg gjerne fasiten på hvordan vi løser dette, og hvis løsningen er å kjippe ut alle de dere anser som kritiske fra tråden kan jeg love deg at det egentlig ikke er løsningen du er ute etter.

Ta @holmes for eksempel, han er skriver mye og relativt negativt om Bitcoin, som jeg er ganske positiv til. Han gir meg stadig en reality check på diverse ting som jeg ellers ikke ville tenkt på.

Det er også mulig å ikke svare folk man er uenige med, man må ikke mate de man anser som nettroll. Bruk dempe-funksjonaliteten på profilen deres for å skjule innleggene deres. De mange demper blir til slutt fjernet fra forumet.

Hvis vi for eksempel skal fjerne ubegrunnede negative innlegg må vi gjøre det samme med ubegrunnede positive innlegg, da kan jeg love deg det blir dårlig stemning.

Forumreglene våre er her for de som vil lese de, og så vil vi følge ekstra godt med på varsler i denne tråden fremover for å luke ut ting som bryter de.

Selskapet har også en fundamentaltråd: Desert Control Group - Fundamental tråd - #142 av TekBot der mer seriøs prat kan tas, dette er tross alt småprattråden. Der er det høyere krav til seriøsitet, så ubegrunnede negative innlegg kan rapporteres og vil fjernes enklere.

PS: Jeg tror også at ting som rapporteres som bryter med reglene blir fjernet relativt raskt, men det kan ta litt tid noen ganger, og er du en som leser alt hele tiden vil du se innlegg som senere blir slettet.

10 Likes

Dette dekkes av forumreglene, og kan fint rapporteres og vil fjernes.

1 Like

At man i stor grad har å gjøre med en gordisk knute er åpenbart, men oppskriften er hvert fall ikke å sette døren på vidt gap for elementer som kun er ute etter å provosere. Ditt foregående innlegg var en lissepasning i så måte.

4 Likes

Forstår at det er utfordrende, og har ikke løsningen selv, men tråden her er dau og ingen med peiling kommer trolig til å bidra mer.

3 Likes

Faktum er @pdx at de “negative” som kommenterer her smeller ned åpne dører, og “kongene” som de kaller dem har faktisk utvist nøkternhet ved å levere flere innlegg av negativ/ nøytral karakter oppigjennom.

Det å komme inn her å si at kursen er ned mange % og at kontrakter fortsatt utgår,
er poengtert flere ganger hvor de som er mer aktive i tråden utfyllende gir sin mening og forklaring på hvorfor overnvente utvikling inntreffer.

Det trollsa driver med er som sagt, smelling av åpne dører og negative innlegg uten form for substans.

At du ikke ser det er for meg uforståelig.

Rapporteringen mister sin nytte når samme bruker gjentatte ganger selv etter en liten utestengelse kommer tilbake og gulper opp det samme.

5 Likes

Det er heller ikke målet. Brukere som kun er ute etter å provosere og trolle vil til slutt bli fjernet fra forumet. Det vil ta litt tid og krever at man rapporterer innleggene deres som upassende.

Jeg ønsker ikke at folk taper hus og hjem pga euforiske tråder her inne (nå sier jeg ikke at denne er det) men jeg tror at å måtte lese noen usaklige negative innlegg (velkommen til internett) av og til er prisen man må betale for å ha en åpen debatt som ikke ender i kun positiv ønske- og gruppetenkning.

Vi opprettet skillet mellom småprat og fundamentalprat for at man skal kunne ta det litt mer useriøse/ubegrunnede et sted, og den seriøse praten et annet. Så mulighetene er der hvis man vil benytte seg av de.

6 Likes

Målene mine på børs er i prioritert rekkefølge:
1 - Unngå tap
2 - Tjene penger

Synes det burde være lov å diskutere begge. Dvs både nedside og oppside uten å bli beskyldt for trolling.

2 Likes

Jeg setter pris på tilbakemeldingen og er enig i at vi kan bli flinkere. Det skrives opp mot 1000 innlegg daglig på TI nå, og å ha hele konteksten for hvert rapporterte innlegg friskt i minnet når man skal moderere er mildt sagt krevende.

Idé: Hva om tråden kan nominere eller velge en frivillig som vil bidra til å moderere, så vi får noen som kjenner selskapet/tråden godt som kan hjelpe oss med å gjøre en bedre jobb her inne. Det betyr ikke carte blanche til å slette kritiske innlegg, men for å holde tråden litt mer i tøylene.

4 Likes

Høres ut som en veldig god idé. @Aaleby er da riktige person syns nå jeg med tanke på at brukeren har vist nøkternhet og god innblikk i selskapet. Om han vil og ikke tar seg den pausen det ble kommentert tidligere :sweat_smile:

Høres ut som en drømmejobb for bukken med havresekken

2 Likes

Tenkte akkurat det samme.
Da blir det umulig for nye å komme inn i tråden fordi «alt» har vært skrevet før.

Kan nok gi deg en sjanse også Investmidt, om du klarer å moderere annet enn å slenge ut emojis av negativ karakter.

…eller en mulighet til å se ting fra moderatorsiden og ikke som investor i selskapet. Vi har sett at det funker bra i andre tråder å ha moderatorer som kjenner selskapene godt også. Er man ikke enig i moderatoravgjørelser kan man klage til meg. Jeg har omgjort en god del avgjørelser opp gjennom.

1 Like

Problemet er ikke at nye folk ikke kommer seg inn i tråden… Du har blitt utestengt en liten periode før og dette gjelder først og fremst den substansløse trollingen du har utført tidligere og fortsatt driver med.

2 Likes

Det bør alltid være mulig å komme med spørsmål, uten å måtte ha lest hele forumet. Søket er ikke så bra at man alltid kan finne svar heller. Å svare på de enkle spørsmålene kan også bidra med å tiltrekke flere investorer som leter etter svar på akkurat det og som søker i google.