@Secundum: Det virker som enkelte tror at det er første gangen dette har skjedd på TI… men vi har vært gjennom dette i omtrent alle trådene som har blitt populære., Funcom, Nano, Ulti, PCIB osv.
I starten er det bare de mest ivrige som skriver, debatten er saklig og seriøs. Så blir aksjen populær, gjerne på grunn av kursstigning, eller at den faller. Flere kommer til, og mange av de har ikke satt seg like godt inn i aksjen, og det blir drama. Hver bidige gang.
Gi meg gjerne fasiten på hvordan vi løser dette, og hvis løsningen er å kjippe ut alle de dere anser som kritiske fra tråden kan jeg love deg at det egentlig ikke er løsningen du er ute etter.
Ta @holmes for eksempel, han er skriver mye og relativt negativt om Bitcoin, som jeg er ganske positiv til. Han gir meg stadig en reality check på diverse ting som jeg ellers ikke ville tenkt på.
Det er også mulig å ikke svare folk man er uenige med, man må ikke mate de man anser som nettroll. Bruk dempe-funksjonaliteten på profilen deres for å skjule innleggene deres. De mange demper blir til slutt fjernet fra forumet.
Hvis vi for eksempel skal fjerne ubegrunnede negative innlegg må vi gjøre det samme med ubegrunnede positive innlegg, da kan jeg love deg det blir dårlig stemning.
Forumreglene våre er her for de som vil lese de, og så vil vi følge ekstra godt med på varsler i denne tråden fremover for å luke ut ting som bryter de.
Selskapet har også en fundamentaltråd: Desert Control Group - Fundamental tråd - #142 av TekBot der mer seriøs prat kan tas, dette er tross alt småprattråden. Der er det høyere krav til seriøsitet, så ubegrunnede negative innlegg kan rapporteres og vil fjernes enklere.
PS: Jeg tror også at ting som rapporteres som bryter med reglene blir fjernet relativt raskt, men det kan ta litt tid noen ganger, og er du en som leser alt hele tiden vil du se innlegg som senere blir slettet.