Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Skjønner det, men var det nødvendig å gå ned med 1,10 for å få solgt…?

Selvsagt ikke. Eller, for å bli kvitt aksjene i sluttauksjonen i dag var det nødvendig. Men ikke om aktøren hadde fordelt mellom noen dager.

Derav

Uendelige muligheter. Alt fra en som ikke hadde annet valg til at det var hensikten. Mulig at Grove har nådd frem til noen. Hvem vet.

Vedkommende har vel en agenda… Ingen med ipo-aksjer hadde gjort det? Listene kommer vel på tirsdag?

Stemningsskiftet oppstod plutselig, i forrige uke, hvor den kontrollerte atferden var forduftet. Dagens nedsalg var en kulminering av dette. Så får man se om listene avslører noe.

9 Likes

Dette kan jo ikke bety annet en emisjon, hva visste Olesen Jr lurer jeg litt på?

1 Like

Synd hvis de ender opp med å måtte sette en emi på de nivåene her.

1 Like

Når han solgte utrolige 14k aksjer? La oss ikke gå inn på det heller idiotiske sporet. Men at andre i markedet har visst noe fremstår ganske klart. Så er spørsmålet hvor mye DC føler at de trenger. Særlig imponerende gjennomført er det uansett ikke.

4 Likes

Gjenstår å se om det er noen som vil kjøpe mengder av dette

En strategisk gjennomgang betyr nettopp det. Positivt at selskapet tar ansvar for sin egen finansielle situasjon og går bredt ut når de skal kartlegge alternativer. En emisjon kan være en del av løsningen.

1 Like

Vanskelig å tolke dette positivt, når man ser hvordan det har gått med andre selskaper som har meldt om det samme. :grimacing: Men selvsagt bra at de gjør det de kan for å fremskaffe kapital i et knusktørt marked.

1 Like

Jada, jeg spikrer ikke Jr, til veggen her, det er andre som er verre ute enn han.
Ett annet spørsmål kan også være hva de trenger det til, er det til en himmla ekspansjon, og oppkjøp, så er jo dette bra.

Shit - dette betyr nesten alltid en eller annen utvanningsprosess der de proffe investorene fucker småsparerne og stikker av med det meste av gevinsten i en fremtidig suksess.

Damn ta OKS. Hadde plan om å halvere beholdningen frem til finansieringen var i boks, men så måtte han selvsagt komme med denne

Og da ble det for fristende å vente på nyheter. Menmen. Alle har visst at kapitalinnhenting måtte komme.

Vil dog si at DC er et betraktelig mer modent selskap enn de fleste av krisetilfellene. Ikke at man kan håpe på at de tar en Pryme og henter til 50% overpris, men mulighetene for å finne en ok løsning bør være tilstede.

Snakket han om “managing more limited resources” i landbruket, eller i DC :sweat_smile:

1 Like

Vanskelig å vite rekkefølgen på ting.
Er ikke et umulig scenario at de starter kartlegging nå, og at det innen rimelig tid kommer positiv melding fra UAE og/eller usa som vil sette selskapet i et veldig hyggelig lys.

Er iallfall bedre at de orienterer markedet som med kveldens melding, enn at de gjør dette skjult også siver det ut vis ryktebørsen.

3 Likes

Ja, spennet er stort her. Alt fra emisjon på 5-6kr til bud på 15kr kan bli utfallet her.

Grunnen til at jeg har ventet med å gå inn var nettopp dette, det er MYE vanskeligere enn før å få tilgang til kapital. Og det gjelder alle, uansett hvor mye potensiale vi ser i dem.

Håper selskapet finner en god løsning og at de klarer å skalere opp. Fungerer dette i stor-skala er det jo et selskap vi alle ønsker suksess.

4 Likes

Det var litt av en børsmelding. Kan ikke huske å ha sett noe lignende før

Det må man vel si at har skjedd allerede. Men bedre sent enn aldri.

Det kan også være snakk om at en industriell aktør går inn og tar 10% eierskap.
Jeg tror ikke vi skal svartmale ting.
Selskapets fundament for fremtiden ser veldig bra ut. Teknologien fungerer, kommersielt god pris på produktet, lett å skalere og enormt markedsbehov.

Jeg tenker det blir greit å få ryddet bort usikkerheten rundt kasdebeholdningen

4 Likes