Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Mye støy på tråden på en ellers bulldag…

Ang H-Eart er dette et nyetablert selskap?
Fant bare dette på nettet, noen som har gravd noe rundt selskapet?
Sånn sett blir det da to leverandører i SA iom Mawarid også etablerer seg der.

https://handelsregister.help.ch/aktiengesellschaft.cfm?nr=CH-660.1.775.023-5&name=Holistic-Earth-Advanced-Regeneration-Technologies-SA

Ryddet litt i tråden, ingen grunn til overdreven krangling

1 Like

Jeg siktet til det finansielle/emisjon/kapitalforbruk (som også var tema)
Selskapet har tatt grep, noe som har gitt nedbemanning.
I den fasen selskapet er og har vært i, så MÅ man forvente endring i strategier, at det blir turbulens i arbeidsstokken (spesielt fordi mange ble ansatt samtidig) osv.
Så ja, jeg står for mine ord.

Det selskapet ikke har hatt kontroll på, er hvor seigt det regulatoriske og salgsprosesser er i uae.
Det fremstår klart, iallfall for min del, at Dc så for seg en helt annen progresjon i uae.
Jeg tror også det er en av årsakene til at de går over til en royalties basert modell i uae. Å klamre seg til en fortsatt tilstedeværelse, ville gitt løpende kostnader helt til inntekter kommer. Når det skjer - aner ikke. Jeg tror selskapet har sagt at nok er nok,spesielt når utviklingen i USA går mye raskere enn de så får seg.

Der er vi uenig, og blir fort en ganske lang diskusjon.
Se for øvrig kommentarer over.

5 Likes

Da bør det ryddes mer. Er mye grums igjen.

Svakt at mitt innlegg om Bamses lange korstog for frykt rundt emisjon blir slettet.

Han roper ulv ulv over tid på mange måter, og får fortsette med det. Lite imponert over at han får sperret sin geirx bruker, men fortsetter under bamse.

Redigert:
Jeg vet om flere som var aktiv og/eller leste mye her før, men som ikke orker pga bamses atferd

12 Likes

Skjønner, da blanda jeg meg i en diskusjon uten å forstå kontekst. Uheldig fra min side.

Uansett hva man måtte mene så har DSRT kasta bort 50-100 mill i lønnskostnader i UAE på ansatte som nesten ikke har gjort en skit og nå er i andre selskap. Man får ikke gjort noe med det nå, og det er selvsagt bra de tar grep, men det var virkelig svakt av ledelsen. Slår inn åpna vinduer nå, men var for å illustrere hva jeg mente med mangel på kontroll og styring. De ville ikke trengt strategic review nå om dette var bedre styrt.

Som sagt, jeg er ute nå, men hvis jeg lykkes med gravingen på en teori jeg jobber med, så er jeg fort inne igjen.

7 Likes

Alltid spennende når man kanskje sitter på mulige fremtidige teorier/løsninger/neste skritt for selskap man interesserer seg for. Jeg vet at Alliance Venture har hentet 600 mill som skal investeres i nordiske «grundere» selskap med ambisjoner globalt så jeg spinner videre i gravingen med deg. Kapitalforvalteren for nevnte er lokalisert i Sveits.

3 Likes

Har ingen planer om å gå i noen polemikk med deg om dette. Kan leses her: Desert Control Group - Småprat 2 - #5957 av Aaleby

Beklager, min feil. Jeg hadde glemt at geirx var bamse. (det blir en del brukernavn å holde styr på etterhvert)

Da dette skjedde sist bannet jeg geirx men ikke bamse, som han kanskje ikke skrev så mye fra på det tidspunktet. Uansett, han er permabannet nå.

Edit: beklager litt sen oppfølging her også, startet ferien med fullstappet bil med barn, frue og hund i dag, så var litt distrahert :sweat_smile:

16 Likes

Ja, jeg lurer jo litt på hvorfor ingen her stiller spørsmål ved at et SVEITSISK selskap som er 1 måned gammel skal drive LNC salg i Saudi…og har en tilsynelatende hardcore finansmann som CEO

2 Likes

Er enig med den!

Slik jeg har forstått det har Mavarid bidratt med ganske mye kapital underveis. Som du skriver har nok lønnskostnader vært svært høye ift inntekter og kostnader. Med 50-60 ansatte har nok kassen vært nær bunnskrapt. Det at de heller ikke fikk “mer” enn 2M usd + royalties med seg ut kan jeg forsåvidt skjønne. Årsakene kan være så mangt.

Jeg synes dreiningen mot satsingen i USA skjedde hurtig og fokuset i UAE ble satt på vent, det har jeg også nevnt i en tidligere kommentar. Jeg kan ikke skjønne annet enn at det har vært ganske heftige diskusjoner innad før beslutningene om veien videre ble tatt. En del uheldige børsmld på veien med påfølgende brannslukking vitner heller om en mer kaotisk tilstand innad i selskapet enn hva som er komunisert ut.

De 3 siste mld har jeg dog sett positivt på og tenker at det som er meldt tegner på at DC er langt på vei gjennom nåløyet i USA og berget ut året. Jeg tror vi vil få flere gode mld utover høsten, og ser absolutt et stort lys i tunnelen.

Ser ikke helt linken med Alliance investment/management i Sveits?

Jeg har grublet fælt på dette selv idag. Søkt på diverse, men funnet svært lite. Det må være noen koblinger eller eierskap her som vi ikke ser.

Det er f eks litt pussig at Aramco has great interest in lnc, lnc løftes frem av SPARK osv, også kommer det et partnerskap med et helt ukjent selskap med adresse i retning Genève.

1 Like

For å tre litt inn i konspi-land; kan det tenkes at det er av praktiske grunner, en finurlig måte å omgå konsekvensene av EUs svartelisting som inkluderer Saudi Arabia? Og at Holistic Earth Advanced Regeneration Technologies SA mer er som et mellomledd, for å forenkle prosessene mtp royalties o.l…?

1 Like

Jeg kan poste det på forumet når jeg har spunnet ferdig.

4 Likes







7 Likes

Alliance investment stiftet 2004.

Jeg finner ut at denne Felder i det nystartede selskapet og overnevnte selskap har selskapsforbindelser med flere i kongefamilien i Saudi-Arabia.

7 Likes

Litt “morsomt” hvordan enkelte prøver alt de kan med å skremme om at det sannsynligvis vil komme en stor emisjon med ekstrem utvanning. Når så emisjonen kommer, og det derimot blir en beskjeden størrelse med minimal utvanning, kommer de samme personer med ny skremselspropaganda om at denne emisjonen er alt for liten og at kassen blir tom om kort tid.
Det som uansett er sikkert, er at dersom Desert hanker inn større kontrakter før kassen er tom, blir ledelsen genierklært for å ha tatt vare på aksjonærenes interesse!
I dagens situasjon handler det hele dermed om å ha tillit til at ledelsen faktisk vet hva de gjør!

7 Likes

Må si det var en spenstig venneliste han har på FB, lite sjeiker, men mye :bikini::bikini:babes​:sweat_smile:

Jeg syns f.eks at det er merkverdig at disse pressemeldingene kom i dag. Dvs at vi ikke får fakta i Q2 rapporten, men må vente til Q3 rapporten. Dette passer litt for bra til historiefortellingen til at jeg tror det er tilfeldig. Hadde dette kommet på fredag måtte de rapportert dette i Q2, men nå må man altså vente 3 måneder ekstra pga 1 dag senere varsling. Hadde dette vært så gode nyheter som de vil ha det til ville i alke fall jeg som CEO sørget for å fremskynde nyheten.

Et argument fra en overdrevent pessimistisk debattant i et annet fora.
Selv om jeg ikke nødvendigvis er enig, så har han litt rett i at tidspunktet er finurlig.
(får håpe jeg ikke blir skutt ned her nå)

1 Like

Ja enig😂 Han har det helt sikkert bra🍉

Men selskapsforbindelsene i kongefamilien var enda mer imponerende.