Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Først og fremst tenker jeg at du litt for kjapt har koblet sanseapperatet i retning av at DC er jalla og perseperer deretter. Faktum er at selskapet startet den strategiske prosessen i god tid før kassabeholdningen var bunnskrapet. Som er ryddig. Ikke kritikkverdig. Har ingen grunn til å betvile at de vil få napp hos Limoneira. Som blir viktig for troverdigheten på mange nivåer.

Selskapet har til gode å skuffe, foruten de regulatoriske utfordringene i UAE. Som er grunnlaget for min investering; en solid forankret tro på at OKS og selskapet forøvrig har et solid grep rundt rattet.

7 Likes

Vel, det stod kostnadsreduksjon på 1,2mill pr mnd i meldingen. Er det grovt nok for deg?

Min melding var myntet på Moenets kommentar om storskala kontrakt

@Moenet hvorfor klovneansikt på dette. Antar du kan respondere på et spørsmål

Jalla fordi jeg påpeker besynderlig dårlig kommunikasjon?

Har aldri påpekt at selskapet er jalla, men det at en strategisk gjennomgang kommer når kassa går mot tom, og frem til den er tom, viser at det ikke er kapital å hente i markedet… ryddig - ja, andre alternativ - nei. Sier ingenting om selskapet, således.

Jeg har tro på at det desert control driver med vil utgjøre en storskala forskjell i matproduksjon, globalt. Med dette følger selvsagt usikkerhetsmoment. Og jeg tørr å vedde på at limoneira vil bære frukter, også for desert control :slight_smile:

Other financial instruments - ingen noter eller forklaring. Ei tatt med i kontantstrømsoppsettet. Jeg anser det som ikke-likvide midler og dermed heller ikke relevant for løpende cashburn.

Ah, sorry!

Du er på bærtur

3 Likes

Fra Q1-presentasjon:

2 Likes

En magefølelse, som ikke er ufeilbar, men den har en tendens til å stemme rimelig godt.

Dette er vill gjetning fra din side. DC har hentet 40 mill kr som et resultat av den strategiske gjennomgangen. Dette er småbeløp å anskaffe i en emisjon om den bare hadde blitt satt med stor nok rabatt mens kursen vaket rundt kr 14.

4 Likes

Når Limoneira kontrakten er signert kan vi kanskje håpe på at DC bytter børs, en plass på NASDAQ (den skikkelige) hadde vært fint.

2 Likes

Snakker de om samarbeid med Desert Control i løpet av de 2 timene ? Når i så fall?

Gratulerer med utviklingen i dag. Det ser lysere ut i dag enn i forrige uke men det er vel litt tidlig å innkassere seieren på 11kr (?)

Børs er vanskelig fordi en gevinst ikke er reell før man har solgt, men en kursnedgang er et umiddelbart tap fordi man kunne ha kjøpt billigere.

Blir spennende å følge med videre :slight_smile:

1 Like

Nei, 11 kr er vel ikke noe seier. Men 10-11 kr kan og bør kanskje bli et nytt gulv, all den tid den vesle emisjonen ble satt på 10 kr. Og hvis emi-trollet har blitt temmet for et år fremover…

4 Likes

Vill gjetning? Gjetning er det, men ikke særlig vill, vi har jo ikke q2 tallene. 18mill på bok i slutten av q1, 15-20mill burn pr.kvartal, da er man rimelig bunnskrapt etterhvert som sommeren sklir på.

Og at kommunikasjonen er JALLA betyr ikke selskapet er det, så magefølelsen burde vel justeres.

Ikke direkte, men Yuma og aspekter og muligheter rundt vannmangel nevnes. De nenver også at de har inngått en lisens avtale med en produsent av økologisk beskyttelse av sitronskallet. Denne skal di pushe og distribuere internasjonalt, også til andre citrus produsenter. I denne MO ligger det vel også kanskje muligheter for DC ved en avtale. Men ikke bare ovenfor produsenter, men også feks om en kunde som wallmart bare ønsker sitroner med denne beskyttelsen, så vil de bidra til dette. Å pushe vannsparing som et positivt direkte til kunden er vil jo være gull for DC.

1 Like

Store poster legges ut på 10,60
Synd det ikke holdt litt bedre det her

Fondet Deka og tidligere styremedlem er vel igang med å måke ut aksjer. Dette skaper overheng som må bort før kursen kan gå videre. Hva er status på deres beholdning? Andre store selgere som har hengt seg på?

fylte på når kursen var 6,90 og har holdt siden
edit: ser nå at du mente Deka :joy:

vil tro det er god støtte på rundt 10 frem til flere gode nyheter

2 Likes

Har skrevet det før bamse og kan gjerne gjenta meg selv; ord betyr noe

Hint:

Og hva sier du i dag? Hentet penger på kr 10, sluttkurs fredag kr 7,7.

Evner du å ta til deg, med dagens fasit i hånden, at den evinnelige bastante kverningen rundt emi-frykt har hatt et solid innslag av kverulant i seg og at en del av ytringene ikke står seg særlig godt?

Hvor dyr ble den egentlig? Ca 41 mill aksjer har blitt til 42 mill. Med 40 mill kr inn i kassen.

Sånn forøvrig; det handler ikke om noen seier bamse, men et klokkeklart bevis på at investeringstesen til oss langsiktige har stått seg stødig gjennom hele stormen. Det betyr alt. Dagens kurs er i så måte fullstendig irrelevant. Dernest vil selskapet bli målt om og om igjen. Hvor hver enkelt av oss må foreta nye vurderinger. Som er det essensielle som investor. Kunne være på ballen. Belønningen kommer om man bare evner å treffe på de lengre linjene uten å bli unødig skadelidende underveis.

8 Likes

Jeg har aldri påstått at jeg har noen fasit. Det har ingen andre heller. Dagen i dag er ikke noe bevis på hverken det ene eller andre. De trenger fortsatt mer kapital dersom det ikke kommer kontrakter.

Vil ikke ødelegge stemningen for dere, men den lille “emisjonen” på 10kr ville jeg vært forsiktig med å bruke som bevis på at de klarer å hente penger. Akkurat den synes jeg lukter litt “stramt”. Skulle gjerne vært en flue på veggen i de forhandlingene. Intensjonen var nok å løfte kursen en smule.
1 mill dollar er ingenting. Jeg er egentlig litt overrasket at den virket etter intensjonen - å løfte kursen såpass.

Men som sagt,- det ser litt lysere ut enn i forrige uke. Personlig synes jeg 40% opp er for mye. Vi får se de neste dagene