Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Kapitalbehovet vil være det minste problemet om det ikke tilfaller kontrakter bamse. En heller merkelig vinkling. Blir som om man skulle argumentere på en bio-tråd at ting vil gå til helvete om det aldri ender i noen godkjent medisin. Som er så selvsagt at ytringen fremstår fordummende og lite annet.

1 mill dollar er aksjer for tilsvarende. Hverken mer eller mindre. Handler ikke om det er mye eller lite. Men at selskapet har en forventning run way som løper forbi en inntektsgivende kontrakt med Limoneira. Derav null emi-frykt før man får svart på hvitt hvorvidt eksisterende selskapsmodell er liv laget.

Om man ikke har tro på inntektsgivende kontrakter er løsningen såre enkel. Holde seg langt langt unna Desert Control.

4 Likes

Klart man synes 40% opp er dyrt hvis man synes aksjen var dyr på 7 kr. Da får man seg ikke til å kjøpe 40% opp. Problemet blir da om den fortsetter 40% til. Når går man inn?

Tenker som det ble nevnt her at 10 kr kan fungere som et gulv fremover. Muligens en dupp under nivået på et eller annet tidspunkt for å bekrefte støtten - i dag brøt vi kraftig opp og laget et gap som kanskje blir lukket de kommende ukene, men kanskje ikke. Break-away gaps er det også noe som heter… rett opp i 200 MA som klart fungerer som motstand, inntil videre… :slight_smile:

🤷

Hva er egentlig dine tanker rundt mulighetene til å lande større kontrakter? Kan det tenkes at kapitalinnhentingen i denne omgang avspeiler hvilke signaler Limoneira har gitt til DC eller skal man virkelig fortsette med å spinne forsøksvise historier om et selskap som knapt aner hva de driver med? Jmf spådommene om krise-emisjon og ekstrem utvanning

1 Like

Dagens oppgang kunne ikke brydd meg mindre, men utover det; takk det samme.

Poenget mitt er uansett følgende @bamse /@geirx
Du har ropt ulv ulv i lang tid men ulven kom aldri.
Da er det greit å innrømme at det som kom var en pusekatt.

Så håper jeg du fortsatt finner god innsikt i å spørre chatgpt om leire, eller ta en prat med hun i kassa på plantasjen om lnc.
For du har meldt flere ganger at her på TI er ingen innsikt å oppdrive, og at du derfor trekker deg ut fra forumet.

7 Likes

Hvorfor bruke masse tid og energi på å krangle? fatter ikke tankegangen, la folk ha sin mening uten å gjøre det om til en shitstorm

7 Likes

Noen ganger, når timingen og tilgjengelig info tilsier det, er det et poeng å få troll ut i lyset.
Over tid ødelegger troll diskusjonsforum

1 Like

Hadde bamse bare hatt sine meninger og latt det bli med det. Strengt tatt burde brukeren blitt kastet på hodet og ræva ut etter at @geirx ble opprettet for å understøtte synet på et selskap som var fullstendig ute og sykle. Fullstendig ødeleggende atferd og skuffende av @pdx at man slipper så lett unna.

Legg til den påfallende manglende ydmykheten etter raljeringene som har foregått på tidvis ynkelig vis og det er ikke akkurat rart dersom noen finner det for godt å ta et aldri så lite oppgjør.

7 Likes

Igjen trolling
Og bare med den kommentaren beviser du mye på mange måter

Du har pumpet masse luft inn i frykten for emisjon.
En som er såpass langt oppe i årene bør være stor nok til å
a) innrømme å ha tatt feil
b) ta lærdom av hvordan man har fremstått

3 Likes

Uansett flisespikkingen.

Det var en real “derisk” i dag.
Ga iallefall meg en " ny og forsterket tro".
Nedsiden er minimal slik det ser ut nå og oppsiden…:rocket:
Tørr ikke å røre aksjen.
Bedre å bli rikere sakte, enn fattig fort.
Har vært i kr.42,- og ned til ± kr.6,-
Gidder ikke å lete etter topp/bunn.
Har en plan og holder meg til den.

8 Likes

Hvor lenge kan de drive med dagens inntekter, utgifter og cash? Er vel ikke mer komplisert enn det mtp. emi eller ikke emi?

2 Likes

Godt spørsmål. Helt ærlig, så har jeg ikke regnet. Det er noen X’er i et sånt regnestykke, og vi vil ha mer klarhet på q2 presentasjonen i august tenker jeg.

Uansett virker det som at selskapet selv er veldig fornøyd med tingenes tilstand, og nå når tåken begynner å lette, så er det vel klare tegn på at selskapet har hatt god styring og oversikt hele veien.
Derfor tenker jeg at selskapet har nok penger nå til de eventuelt trenger mer, og da har de enten inntekter eller finner en god løsning.

1 Like

Ifølge selskapet kunne de drevet ut året uten påfyll. Som virker tvilsomt. Nå er utgiftene kuttet ned til beinet og 40 mill er hentet. Har ingen regnestykke å komme med, men det er ganske åpenbart at man pengene bør rekke et stykke inn i 2024. Som betyr at man innen den tid vil, i det store og hele, ha fått svar på om forretningsmodellen i USA er liv laget.

1 Like

Det kan du vel ikke mene? God styring og kontroll har de overhodet ikke hatt. «Masseoppsigelser» nå og en total blemme med satsningen i UAE.

2 Likes

God kontroll på prosessen, som har spunnet ut fra den rådende situasjonen i UAE, kan det absolutt virke som de har hatt. Stien blir gjerne til mens man går og i så måte er det vanskelig å være for bastant på hvem som har skylden for hva i UAE. Men at selskapet opprinnelig hadde sett for seg en annen utvikling, der hersker det ingen tvil.

Mye støy på tråden på en ellers bulldag…

Ang H-Eart er dette et nyetablert selskap?
Fant bare dette på nettet, noen som har gravd noe rundt selskapet?
Sånn sett blir det da to leverandører i SA iom Mawarid også etablerer seg der.

https://handelsregister.help.ch/aktiengesellschaft.cfm?nr=CH-660.1.775.023-5&name=Holistic-Earth-Advanced-Regeneration-Technologies-SA

Ryddet litt i tråden, ingen grunn til overdreven krangling

1 Like

Jeg siktet til det finansielle/emisjon/kapitalforbruk (som også var tema)
Selskapet har tatt grep, noe som har gitt nedbemanning.
I den fasen selskapet er og har vært i, så MÅ man forvente endring i strategier, at det blir turbulens i arbeidsstokken (spesielt fordi mange ble ansatt samtidig) osv.
Så ja, jeg står for mine ord.

Det selskapet ikke har hatt kontroll på, er hvor seigt det regulatoriske og salgsprosesser er i uae.
Det fremstår klart, iallfall for min del, at Dc så for seg en helt annen progresjon i uae.
Jeg tror også det er en av årsakene til at de går over til en royalties basert modell i uae. Å klamre seg til en fortsatt tilstedeværelse, ville gitt løpende kostnader helt til inntekter kommer. Når det skjer - aner ikke. Jeg tror selskapet har sagt at nok er nok,spesielt når utviklingen i USA går mye raskere enn de så får seg.

Der er vi uenig, og blir fort en ganske lang diskusjon.
Se for øvrig kommentarer over.

5 Likes

Da bør det ryddes mer. Er mye grums igjen.

Svakt at mitt innlegg om Bamses lange korstog for frykt rundt emisjon blir slettet.

Han roper ulv ulv over tid på mange måter, og får fortsette med det. Lite imponert over at han får sperret sin geirx bruker, men fortsetter under bamse.

Redigert:
Jeg vet om flere som var aktiv og/eller leste mye her før, men som ikke orker pga bamses atferd

12 Likes

Skjønner, da blanda jeg meg i en diskusjon uten å forstå kontekst. Uheldig fra min side.

Uansett hva man måtte mene så har DSRT kasta bort 50-100 mill i lønnskostnader i UAE på ansatte som nesten ikke har gjort en skit og nå er i andre selskap. Man får ikke gjort noe med det nå, og det er selvsagt bra de tar grep, men det var virkelig svakt av ledelsen. Slår inn åpna vinduer nå, men var for å illustrere hva jeg mente med mangel på kontroll og styring. De ville ikke trengt strategic review nå om dette var bedre styrt.

Som sagt, jeg er ute nå, men hvis jeg lykkes med gravingen på en teori jeg jobber med, så er jeg fort inne igjen.

7 Likes