Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Ingen informasjon ute i markedet om kurskutt. Vi får håpe på informasjon om kursløft etter den 26/8 :wink: Nå frem til q blir det sikkert bare støy. Særs fra enkelte.
Hvordan ser det tekniske ut @Hpbjorn
Var det støtte på 22 ish?

Desert Control har havnet i Investtech sin “Hold deg unna portefølge”:

Det høres fornuftig ut. Selskapet raser jo i verdi. En av børstaperne for dagen

2 Likes

Du kan jo også se på det at selskapet raser i verdi som en kjøpsanledning. Det er ingen allment kjent grunn til at selskapet skulle være 50 millioner kroner mindre verdt i dag enn i går.

Om vi skal opp eller ned herfra er det tross alt ingen som vet.

Ingen overraskelse, sida Investtechs metode er automatisert, momentumbasert TA.

Jeg har to kontoer, en hvor jeg driver primært teknisk basert trading og en hvor jeg gjør “value investing”. På førstnevnte konto ville jeg aldri kjøpt DSRT nå. På sistnevnte kjøper jeg nå.

8 Likes

Fortsatt bitter?

1 Like

Noen som har gjort seg noen tanker rundt Q2? Inntekter, guiding etc…

Har kun en eneste forventning; at guiding mtp større prosjekter og dertil inntekter ikke blir skjøvet ut i tilnærmet evigheten, men at man får en oppdatering på ståa som viser god progresjon.

5 Likes

Nei på ingen måte, er bare interessert i selskapet. Jeg venter på en god inngang når FED har roet seg med rentehevinger…

2 Likes

Liker ikke utviklingen den siste tiden, men håper på gode nyheter til Q2.

1 Like

Hva er det egentlig å ikke like? Desert Control har vært høyst volatil i lang lang tid. Og volumet er for lite til å ta unna når større aktører selger. Men har dette noen påvirkning på de underliggende verdiene dersom selskapet leverer etter guidingen? Ikke er det noen umiddelbar fare for emisjon heller. Nytteløst å ha for mye følelser knyttet til den løpende kursutviklingen i et case som DSRT.

4 Likes

Ja, hva er det egentlig å ikke like?
Kursen selvsagt.
Har full tro på det fundamentale og med et langsiktig blikk er jeg ikke så bekymret for tingenes utvikling fremover- men nå er vi ned over 10kr/aksjen til nå i år, og jeg håper bare det tar seg opp igjen helst innen relativ tid.
Derfor håper jeg på gode nyheter til Q2.

Det er bra at vi alle er forskjellig. Klarer virkelig ikke å skjønne hvorfor man skal bry seg om noe som ikke lar seg påvirke og som ikke betyr en tøddel om man sitter av fundamentale grunner heller enn å trade.

Tar seg opp når Desert Control beviser at businesscaset er liv laget. Når det skjer vet vel ingen, men utifra OKS sine antydninger skal aktiviteten progressivt øke utover H2. Tålmod er en dyd.

1 Like

Det er vel ganske normalt å bry seg om kursen, selv om man har et langsiktig perspektiv?

Det er enkelt å si at en ikke bryr seg om kursen, men nå er vi mennesker veldig lett påvirkelig/følsomme og til slutt er det kursen som har noe å si for investorene sin del når det kommer til investeringen dems. At du ser at pengene dine krymper, er det ikke en positiv følelse uansett om du er langsiktig eller ei. Derav folk som ofte kommenterer kanskje negativt på forum.

Når kursen synker, taper / mister man deler av sine surt oppsparte midler, selv om det kun er på papiret. Dette må man normalt ta inn over seg når man investerer i aksjer, fordi man har absolutt ingen garanti for at verdien går opp igjen.
Dette er da også grunnen til at de fleste av dem som påstår at de ikke bryr seg om kursen, fordi de er langsiktig, har en inngangskurs som er langt lavere enn dagens kurs. Da er det selvsagt mye lettere å se bort fra daglige kursbevegelser.

1 Like

Er selv i minus på nåværende kurs. Kunne ikke brydd meg mindre. Et kursfall som følge av en forverring av det fundamentale ville derimot vært noe helt helt annet. Da har du rett i at man må ta innover seg at man har investert på sviktende grunnlag og at det kan få varige konsekvenser for kursen. Med den usikkerheten som følger med.

I dette tilfellet handler det om å ha fokus på ballen. Og ha et bevisst forhold til hva det vil si å investere i en aksje som fortsatt har til gode å kunne vise til inntekter av betydning. Da vil man nødvendigvis måtte få en høy grad av volatilitet ettersom utålmodighet og usikkerhet påvirker aktører i markedet i varierende grad.

Men her er vi forskjellig. Som vel er grunnen, vil jeg tro, til at du har gått i ring mellom DSRT og BCS. Usikkerhet mer som følger av kursutviklingen enn det fundamentale.

2 Likes

Lurer på hvor treffsikker jeg er når jeg påstår at de som klager på den negative kursutviklingen, er de som ikke har mer kapital å legge inn. Selv takker jeg og bukker for billigere aksjer i et selskap jeg er forberedt til å være investert i lang lang tid fremover.

Er på ingen måte “fornøyd” med kursutviklingen, men sånn er livet. Vi har ingen kontroll over den heller så det er bare å gi slipp, og stå med sin overbevisning over at man har gjort en god investering.

7 Likes

Mye mulig, men etter mitt syn er det i alt for mange tilfeller ødeleggende for vurderingsevnen. Kursen i dag er irrelevant om man har investert basert på hvor man forventer at selskapet skal befinne seg frem i tid.

1 Like

Du skriver nesten som om man kan være skråsikker på suksess, bare man er tålmodig? Det er jo faktisk en grunn til dagens lave kurs, og det er at salget har gått tregere i UAE enn mange hadde forventet.
Jeg er absolutt ingen typisk trader, men jeg forvalter mine penger etter beste evne. Har av bitter erfaring lært å ikke gifte meg med en aksje, men heller gå ut og inn når det er logisk grunnlag for positive eller negative kursbevegelser.
Jeg håper uansett virkelig at dette selskapet lykkes! Kan de løse noen av disse ekstremt viktige problemer for matforsyning, kommer min egen potensielle fortjeneste i annen rekke. Jeg har tross alt noe avkom som forhåpentligvis skal leve lenger enn meg…

4 Likes