Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Utilsiktet eller ikke, mange uheldige handlinger utført fra styret siste uken. Hvorfor, hvem vet?

Mange uheldige handlinger? Kan du presisere?

At f.eks. disse kontrakter ikke ble børsmeldt, kan ha å gjøre med at selskapet ikke vil oppgi noen konkrete tall i avtalene. Det er det i tilfelle lett å forstå med de første avtaler. Da hadde nemlig selskapet i større grad låst seg i forhold til videre avtaler. Dermed ville ikke det hatt særlig hensikt å børsmelde.
Så langt synes jeg dette selskapet har gjort lite feil.

Kilde?

6 Likes

Hvor står det 0,50 øre? Finner det ikke.

Blir DSRT bevilget midler herfra så må vel det børsmeldes. Uansett veldig gode nyheter!
Var bare ett spørsmål om tid før vi fikk news fra denne fronten også :clap:

4 Likes

At DSRT tar med i pressemelding at “LNC has the solution to meet the Dubai 2040 Urban Master Plan” , så følger OKS opp med ett innlegg om TECOM sitt sustainability focus i deres “164.8 million square feet of land properties across Dubai. Together with its parent company Dubai Holding, they own, operate, and manage more than 3 billion square feet of land.”, så virker det jo ekstremt lovende at det fra investor presentasjon viser en forbindelse mellom case study ved In5 Tech garden og Tecom + Dubai Holding! :slight_smile:

2 Likes

Jeg fant det i en artikkel fra Stavanger Aftenblad for en stund siden. Skal se om jeg finner den igjen å legge det ut.

Edit: Er + sak nå. Andre med tilgang kanskje som graver den frem.

Og børsmelde noe en ikke trenger og børsmelde, etter såkalt press på sosiale medier er ikke bra. Spesielt etter at det er lagt ut andre steder. Uprofosjonellt.

At en selger aksjer, antageligvis etter plan er greit. Slik jeg tolker det, men kan godt ta feil. At CFO kjøper 2500 aksjer for og kompensere eller hva det er, er ikke seriøst. Jeg skjønner ikke den handelen i det hele tatt. Ellers enig at de har levert etter guiding, og at tall ikke trenger komme fram. Virker litt kaotisk for tiden spør du meg.

Ja det blir fort det når nyheter store & små legges ut på sosiale medier. Slik den siste posten fra @Secundum Det burde heller vært meldt over børs spør du meg forså å legge det på mediene :man_shrugging:

1 Like

Helt enig.

Men nå samles ledelsen fra den 3 Juli der nede, så får vi se om det kommer noe mer konkret snart. Har tro på det. Tror ikke OKS har mistet det, men merkelig timing på innlegg overalt. Det er ikke sånn vi har opplevd DC tidligere. Om andre har overtatt ansvaret innen komunikasjon, får vi ha det unnskyldt.

1 Like

Dette er potensiell dynamitt

7 Likes

Spesielt den siste du nevner. Som ble meldt i kveld. Den har ligget i kortene lenge, så spørs om det ikke må mer til før det tar av. Håper ikke det da.

Insider salg er ikke bra -26 neste uke :confused:

Som sagt kan det være en plan bak. Flere spm har solgt solide mengder tidligere, som har vært med fra starten. Dog ikke innsidere. Det trenger ikke være negativt. Kurs rundt ca +, - 30 kr er det store mengder aksjer som er solgt, kjøpt. Om det er en del av plan, eller BJ er på vei ut er det greit. Om ikke er det bekymringsverdig.

Skal sies at antall partnere tilknyttet AIM er betydelig, ca 180 stk pdd, som betyr at det ikke fremstår særlig eksklusivt. Men samtidig; deltakelse betyr muligheter, i motsetning til hva utelatelse hadde signalisert. Og muligheter i denne sammenheng kan bli gigantiske.

1 Like

Skjønner ikke hvorfor Facebook og LinkedIn skal være førsteplassen for å informere aksjonærer…
https://newsweb.oslobors.no/message/566237

De får levere i riktig rekkefølge

3 Likes

Skreddersydd for DCG.
AIM, søknad innen 31 aug.
Forutsetninger:
Innovation Sprint Partners should quantify innovation sprint outputs/outcomes, examples include:
** Increasing productivity of crop X while reducing water utilization by Y. **
• Achieve electrified tractors at cost $X or lower that reduce farm equipment GHG emissions per unit of agricultural
output by Y%.
• Improving soil management practices and advancing utilization of new seed varieties, increasing yields and reducing
water by X and fertilizer inputs by Y.
• Alter management practices to reduce GHG emissions by X and increasing soil carbon sequestration by Y in crop Z
while maintaining productivity on the same or less land.
• Achieve a new fertilizer at cost $X that reduces GHG emissions per unit of agricultural output by Y%, while
maintaining and/or increasing productivity on the same or less land.
info@aimforclimate.org
All innovation sprint proposals will be considered for launch at COP17, but proposals that incorporate one or more of the
focal areas will receive higher consideration. Please note that innovation sprints outside of the four focal areas will also be
considered for COP27.
Innovation sprint proposals for COP27 should be submitted to
no later than 5:00PM Eastern, August
31, 2022.

4 Likes

En del barnesykdommer som har fått utspille seg siste tiden, det er helt sikkert. Relativt ubetydelig, men likevel stigende irriterende. Tipper at meldingen kommer etter tilbakemeldinger fra ymse aksjonærer. Igjen.

1 Like

Noen andre som stusser på dette. 2.gang det sendes melding etter offentliggjøring på LinkedIn. Oks kjøper idag (ja småpost), før melding… De har en jobb å gjøre med pr… sitter long så betyr mindre, men slike ting bør ikke skje

2 Likes