Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Hva mener du? Enig at det betyr muligheter. Men hva mener du med ikke fremstår som særlig eksklusivt?

Jeg mener de er i ferd med å få innpass de fleste plasser, og det er positivt. Men er litt kaotisk for tiden.

Mener bare at det hadde vært en forskjell om DCG var en del av en mer eksklusiv partnergruppe. Som i enda større grad hadde signalisert at selskapet hadde en fot innenfor. Ment som en realitetsorientering.

Kan være et godt tegn, mye på gang :grin:

Det kommer, men AIM er en god ting.

1 Like

Tenker vi lar tråden handle om Desert Control.

Men ikke særlig strukturert. Det er ikke sånn DC har fremstått tidligere.

Nettopp derfor jeg tenker det må være mye om dagen, for kapasiteten til OKS har virkelig imponert tidligere

1 Like

Han har aldri vært alene, men kan godt være andre har overtatt komunikasjon. Uannsett ikke bra for omverden. Nå er ikke ENG så streng som OB heller ift mld flyt.

Selskapet klarer fortsatt på imponerende vis å treffe blink på guidinger. Gang etter gang. Uten unntak. Som er det klart viktigste for mitt vedkommende. Men vi alle har vel fryktet at OKS til slutt påtar seg mer enn kapasiteten strekker til. Muligens er det et resultat av dette som har utspilt seg med noen episoder i det siste. Hvem vet.

Uansett ubetydeligheter for de av oss som har blikket på det fundamentale og de lengre linjene.

3 Likes

Fint at du ser det. Ingen klarer alt alene. Uten OKS tror jeg ikke DC på noen måte hadde vært der de er i dag. Enig med at de leverer. Han er en kapasitet uten tvil.

Jeg personlig tror de lykkes, men ttt. Det har jeg tid og vente på.

3 Likes

Hvis LNC er godt nok er det ubetydeligheter. Men måten det komuniseres på skaper unødvendig støy. Det er poenget.

2 Likes

Apropos de lange linjer…
Tørken har fortsatt ikke gått av moten.
Vann er et tema, selv i Norge for tiden.
Her en sak fra Italia, hvor elven Po har blitt omgjort til Akers elven.
Det å selge inn LNC er jo ikke akkurat som å prøve å selge nysepulver til en som samler på frimerker.
Markedet er i prinsippet, uendelig.
DSG, har levert på all guiding til nå.
Jeg har fortsatt stor tro på produkt og firma.
Ja, aksjene som styremedlemmet solgte var klønete. Da, aksjonærene inkludert meg selv hadde ventet en oppgang når innhold i første kommersielle avtale skulle bli offentliggjort.
Men, gjort er gjort og spist er spist.
Mer, om denne saken blir nok belyst, ytterligere vil jeg tro.

1 Like

Ting jeg har fokusert på denne uken:

  • Produktet selges og påføres via ulike teknologier.
  • Selskapet / ledelse holder ord
  • Det er mye motivasjon og entusiasme internt i organisasjonen, tolker dette ut fra aktivitet på sosiale medier.
  • Rutiner og protokoller for børsmelding er litt nytt for selskapet, dette aksepterer jeg foreløpig. Meldingen i går kveld virker som å være en konsekvens av læring.
  • Aksjen har hittil vært relativt lite påvirket av markedet. —> Innsidesalget
  • Interessen og forhåpninger blant aksjonærer er stor, men også mye usikkerhet. Jeg vil anta at det er klin likt for de som skal kjøpe produktet til DCG. Når de første referansene begynner å rulle ut og de positive historiene kommer ut, da vil også kursen snu raskt. Det er denne snøballeffekten vi ønsker og tror på.
  • AIM er på gang, og kan trigge ovennevnte betraktelig.

Jeg er svært bull, og fornøyd. Men har ingen tro eller forventning til rask oppgang. Det tilhører fortiden. Markedet har snudd, nå skal det bevises fra selskapene før kurser tar av.

DCG har solgt og må bare gruse på med videre salg, få gode referanser og troverdighet. Jeg driter i om prosjektene blir børsmeldt fordi de mest sannsynlig er for små. Det viktige er at salgene fortsetter å rulle inn. Da synes jeg Linkedin og sosiale medier er prima. Heier på OKS og gjengen. Behovet eksisterer, nei. Det skrikes etter LNC over hele verden, men pr dags dato er det «for godt til å være sant» for folk flest. Denne sjappa er knapt i gropen, men gropen kan ta tid folks…

16 Likes

Jeg håper det hjelper. Ganske tørt der nå. Hvis dette er riktig sted?

Ser ut som dette er en “Pump track”, noe lignende en bmx-bane for sykkel(?) Sto vel “Pump Park” i børsmeldingen, med referanse til en faktisk park

“Masdar City became the 2nd adopter of LNC with its Pump Park, a public part with a mix of lawns, shrubs, and trees.”

Idag begynner vel tre nye også.
Bernt Arne Breistein - Chief Strategy Officer (CSO)
Charlie Granfelt - Chief Commercial Officer (CCO)
Ordin Husa - Chief Operations Officer (COO)

Ref:

5 Likes

Trist kursutvikling.
Men har markedet noen grunn til å være skuffet? OKS har jo sine vyer i behold. Han har hele tiden sagt at man begynner i det små, med større kontrakter etter en tid.
At de har opptrådt noe amatørmessig m.h.t. informasjon i det siste, må det da være noen som kan forklare dem? Det er sannelig ikke det første selskapet på Euronext Growth som bommer litt når det gjelder hvordan man opptrer på en børs. For meg dukker i alle fall eksempler fra Softox og BCS opp. Dette er tydeligvis noe man må lære, og erfaring viser at de fleste selskaper evner å korrigere seg.

2 Likes

Helt naturlig utvikling gitt at en større aksjonær selger hardt i en illikvid aksje… forhåpentligvis blir det tatt unna i et greit tempo.

Tenker også at siste tids hendelser er god lærdom for selskapet.

3 Likes

Jeg synes salg fra innsidere ofte blir tillagt alt for stor vekt. Hvem ville ikke realisert litt gevinst dersom man hadde fått frigitt tidligere låste aksjer som ble kjøpt i forb. med selskapets introduksjon?
I tillegg er det jo forbudt å selge dersom man som innsider kjenner til noe negativt som enda ikke er publisert.

1 Like

Absolutt. Helt vanlig at innsidere selger.