Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Men ville man ikke som insider, med (offentlig) innsikt i at det er varslet oppdateringer om kontrakter i slutten av måneden, valgt å vente en uke eller to med å realisere? Ikke fordi han visste noe mer enn noen andre, men fordi det ville unngått å fjerne fokus fra positive nyheter. Ingen kan si noe på salget, det er vel heller timingen som er litt uheldig for momentet for øvrig. Har lite å si på lang sikt, men som aksjonær er jo han i høyeste grad også tjent med at kursen går rett vei. Så jeg synes det er underlig håndtert.

1 Like

Vanskelig øvelse å skulle sitte på utsiden og prøve å forstå hvorfor noen velger å selge på et gitt tidspunkt når man ikke besitter noe tilleggsinformasjon overhodet. Især når man fortsatt ikke vet mengden som skal ut. Og at vårt fokus, som følger i overkant mye med på kursen, kan være helt forskjellig fra noen som kanskje følger en fastsatt plan fremfor noe annet.

1 Like

Det er sikkert flere, men jeg har nå tatt meg det bryet med å gå igjennom de selskapene som er under vingene på #AIM4C å det er INGEN som rekker Desert Control til knærne når det gjelder den agriculturelle metoden for growth in Desert soil å metoden for vann besparelse så det var i allefall oppløftende. Om ikke Desert Control alene så er mix’en av metoder for dyrking i forskjellige grobunner en mulig vinner globalt sett. Vi får bare riste av oss den siste ukes «grums» å se frem mot Q2 å nyheter. Vi har jo litt lengre briller uansett.

7 Likes

Brikkene faller fortsatt ufortrødent på plass uten kime til bekymring. Det tar tid å redde verden, ikke minst å bygge opp en organisasjon og standing som gjør det mulige mulig. Desert Control har etter mitt syn kun én usikkerhet av nevneverdig grad; tidshorisonten for når de store inntektene kommer. Som er til å leve med om man er long i ordets rette betydning.

5 Likes

Hvordan tolker du at OKS kjøpte 1000 i dag også? Om det er en nærligende kontrakt som venter, er det ikke etter boka vil jeg tro?

Ingen grunn til å forvente kontrakter av betydelig størrelse den nærmeste fremtiden og de mindre blir ikke meldt uansett.

Leder og styremedlemmer i Desert har vel kanskje ikke innsideinformasjon på forhånd før Mawarid signerer kontrakter?

DSRT reddet seg greit inn mot slutten av dagen og vi er fortsatt “innenfor” med kroppen på dagens candle - over stigende trend og ingen avklaring om videre retning. Tipper vi kommer til å pendle innenfor det lille trianglet i mer eller mindre hele juli (og kanskje lenger) - gitt at ingen fundamentale endringer kommer. Vi er dog under glidende snitt - som alle nå divergerer negativt med unntak av MA200 (men denne er også rett rundt hjørnet). Så alt i alt ikke så mye positivt å spore i det tekniske bildet her nå.

Det er nok bare å smøre seg inn med både solkrem og tålmodighetskrem og håpe at OKS & co får dratt dette videre (og helst i havn) iht plan og guiding. For alles (og ikke minst planetens) del :fist_left:

God sommer!

14 Likes

9 Likes

Lett å glemme at Desert Control fortsatt er i startgropen og at brikkene faller på plass en etter en


6 Likes

Jepp, der fikk vi mail også :cactus:

Jeg hadde tidligere i uken et intervju med OKS i forbindelse med en skoleoppgave om entreprenører som har inspirert meg det siste året. Valget falt ganske naturlig på Ole Kristian og det var veldig hyggelig at han fikk presset inn 32 minutter til dette i sin hektiske kalender.

Jeg synes spesielt måten de jobber med å implementere skalerbarhet i alt de gjør er betryggende og det blir spennende å følge med dem videre nå når de endelig er i gang med kommersielle salg.

Gå gjerne berserk med emojier, da jeg må dokumentere at jeg har delt dette et sted for å få oppgaven godkjent :sweat_smile: :seedling:

Edit: Tusen takk for at dere gikk berserk med emojier!

30 Likes
1 Like

Avanza(svensker) største kjøp på 64k aksjer, samt 2 “nye” aksjonærer som plukket 39k og 34k aksjer fra dagen nedsalget begynte.
Flott med nye aksjonærer :ok_hand:

2 Likes

Enig, følte den ikke hang helt sammen.

Fordel med LNC for og sikre stabile avlinger.

Mange peker på at det nok var for å betale formueskattt

Det kan ikke være pga formuen i DC iallfall, for de aksjene har veldig lav ligningsverdi.

Tipper som @Secundum at Brage J fulgte en plan for realisering

3 Likes

Er nok formueskatt totalt sett det pekes på da
At han tok ut penger for å betale total formueskatt

Er det noen som trodde at Desert var avhengig av stadig større ørkenspredning?
Er det ikke mer enn nok å ta av for å kunne bidra til øket matproduksjon?

Mye uvitenhet som sirkler rundt omkring hva DSRT gjelder, så det er langt fra umulig.
Her er blant annet noen bidrag fra ASP i så måte (fra XI, fredag):