Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Merkelig tankesett ? så hvis LNC ikke selger i UAE så mener du at de kommer til å ta kosten for feks LNC operatører inn i evigheten?

Hva Mawarid måtte foreta seg av strategiske avgjørelser ville vært det minste problemet dersom LNC viste seg å ikke være salgbart i UAE. Ingen salg - ingen fremtid. Med eller uten Mawarid.

Heldigvis kun et hypotetisk scenario. Ingen ting som tilsier at LNC ikke har en lysende fremtid i regionen.

1 Like

Ja, for du tror ikke det kommer betydelige ordre på lnc i uae? Fremstår det som særlig sannsynlig?

For min del er det mer interessant å finne ut av konsekvensene om at Dubai /Emiratene antagelig svartelistes av Eu.

1 Like

Emi på 5kr neste da? Er vel mange som tar tapet her og før året er ute.

Kan dette by på noen problemer eller er det ikke relevant?

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/0Q94PG/dubai-svartelistes-av-eu?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Desert er iallfall på ballen.
Jeg har hatt dialog med selskapet.

Bra😊 her er det vel bare et evt negativt utfall som vil måtte børs meldes isåfall. Håper de kan fortsette upåvirket.

Hva konkret har de sagt til deg angående dette?

Desert Control følger selvfølgelig utviklingen på lik linje med DNB å det har i nuet ingen direkte impact for DC. De gjør sine vurderinger fortløpende slik at de raskt kan tilpasse seg eventuelle endringer som kreves.
(Er i dialog med OKS om dette)

Direktør for anti-hvitvaskingsarbeid i DNB, Hege Hagen, sier følgende til E24:

– Dette er en situasjon vi følger nøye, og vi vil naturligvis etterkomme eventuelle pålegg som kommer fra myndighetene. DNB har kontraheringsplikt, så det betyr ikke at vi sier nei til eller kaster ut kunder bare fordi det er knyttet til disse landene. Men vi kan bekrefte at vi følger opp både transaksjoner og tilknytning til høyrisiko land ekstra, og det stiller også større krav til kundene våre. Vi har allerede gode rutiner for denne type kundeforhold fra andre land, så dette vil ikke være en ny problemstilling for oss.

7 Likes

Kjøpt litt på dippen i dag, avventer yttligere kjøp mtp makro samt dagens selger"e"

Skikkelige heldiggriser :+1:

Skikkelig brannsalg i aksjen i dag. Kjøpte på 13.34 i dag og kjøper mer i morgen da jeg tror kursfallet fortsetter

1 Like

Ikke noe kos på børs i romjulen, det er sikkert og visst😬

Kun tall på en skjerm. Om man ikke selge, åpenbart.

1 Like

Ja. Skal ta med meg den innstillingen videre i livet😀

Ikke enig i at det kun er et tall på skjermen.
Det forteller sjelden hele sannheten, men at man som investor bare kan lukke øynene uansett hvor lavt det tallet blir har jeg vansker med å se for meg og det er jo selvsagt en av drivkreftene for at tallet stadig blir lavere og lavere. Av og til er det livsnødvendig å trekke i nødbremsen.
Jeg har ingen forutsetninger for å vite hva som er fair pris på Desert, til det kjenner jeg for lite til selskapet.
Men, å hevde at man ikke bryr seg om kurs, er ikke det fryktelig lettvint og naivt?
Det skal mer enn en kontrakt til for å løfte kursen over 30 igjen for å si det forsiktig.
Kursmessig ekstremt mange likhetstrekk med utviklingen vi har sett i pcib, bb og bcs.

For egen del holder jeg svært god kontroll på kursen i aksjene jeg holder, det har nå nok gjort at jeg kom meg ut av både bb, pcib og bcs uten å bli ruinert, det samme med Desert, men der var loddet betydelig mindre.

1 Like

Og likevel drar du inn

Selvsagt skal man ikke ha en apatisk holdning til tallene på skjermen. Det sier seg selv. Men å diskutere dette med en som ikke kan caset blir ganske så fånyttes. Var ikke tilfeldig at jeg solgte 50% på kr 22.5. Fremstod som åpenbart at kursen ville bli straffet av et utålmodig marked.

Solgte også PCIB på kr 27 grunnet at det var på tide å trekke i nødbremsen. Basert på det fundamentale, hvor de røde flaggene ikke kunne ignoreres. Bb kvittet jeg meg med på 30-tallet.

Hadde heller aldri vært investert i DC om det var grunn til å frykte emisjon på utbombet kurs. Fundamentalt står selskapet vesentlig sterkere enn når kursen var kr 40. Utover at man ikke lengre kan ignorere at TTT. Derav hvorfor det, etter mitt syn, kun er tall på en skjerm om man har langt nok perspektiv. I motsetning til PCIB og BCS, hvor førstnevnte ikke var liv laget, hvorav sistnevnte ikke har bevist noe som helst.

Forøvrig er kursutviklingen til DC milevis unna fallet til nevnte selskaper.

4 Likes

@Aaleby , tror vi er ganske enige om mye, men merker meg at du går i forsvar fordi jeg som “utenforstående” kommer med noen synspunkter som ikke “passer inn”.
Jeg leser på svært mange tråder på tek da det er eneste forum jeg er aktiv på.
En annen sak er jeg tror ikke mange andre her heller har forutsetninger for å vite hva en fair pris er.

Ikke enig i at DC er milevis unna de nevnte selskaper, det skiller vel ca 20% i DC sin favør om vi ser over de siste 12mnd.
Fortsatt 2 dager igjen av dette året og ingen garanti for at differansen øker.
Jeg sitter med mest i Hudl nå og det har heller ikke vært en eventyrlig reise over de siste 12mnd, men selv om jeg er tilfreds med den fundamentale utviklingen kan jeg ikke lukke øynene om kursen plutselig går under 1,50

Tror jeg også

Klassisk hersketeknikk, selv om det muligens ikke var bevisst. Ytrer meninger når jeg er uenig. Uavhengig av om det “passer inn” eller ikke. Og argumenterer deretter.

Tipper at de som kjøpte DC på topp tross alt er litt mindre stresset enn tilsvarende hos PCIB og BCS. Kjøpte sistnevnte på ca kr 60 og solgte med en liten fortjeneste. Føles ikke akkurat lenge siden. Man glemmer heller ikke tiden på rundt kr 70 i PCIB med det første, hvor det bare handlet om hvor høyt den skulle gå. lenge siden er det ikke.

Fair pris er hva enn markedet til enhver tid er villig til å betale. Som er hvorfor jeg personlig “kun” sitter med 80% av beholdningen kontra for et par måneder siden. Vissheten om at det er umulig å vite hvor lavt kursen blir presset i påvente av fundamentale nyheter. Klarer garantert ikke å kjøpe på bunn, men lov å prøve.

Haha, det er jaggu en tid som har brent seg inn i barken hos flere, inkludert meg.

2 Likes