Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Argeo har jo vist at de har en elendig ledelse (kommer fra forferdelige PGS) som har bommet på strategi, guiding og evner ikke å close kontrakter. Hvorfor tenker du det er buy nå? For øvrig har DCG levert på både guiding og strategi, også får man håpe kontraktene kommer.

2 Likes

Se q3 wb på argeo, så får en gjøre sine egne vurderinger. nok Argeo på DCg gruppen:)

Gjør det, gjør det gjennomfør det. Som barnebarna mine pleier å si når noen «tøffer» seg.

3 Likes

Tåler du ikke kommentaren som er negativ for din posisjon syns jeg du kan spare deg disse kommentarene @jens59. Overbevis meg heller hvorfor jeg og andre som er skeptisk til å kjøpe.
Jeg har ikke troa på desert på denne kurs, har hverken kapital eller kredit til å shorte, da short er noe jeg særs sjeldent utfører.

Innleggene dine er gjerne binære, og da med en negativ innpakning.
At du har erfaring med stort tap og kollaps i en enkeltaksje, er ikke nødvendigvis overførbar til et annet selskap.

Det er forsåvidt en gjenganger at du er upresis i gjengivelse av fakta.

Outlook fra q3 presentasjon

I tillegg : Hvis selskapet skulle trenge kapital før inntekter tar av, så har de selv vært tydelig på at det finnes andre (og foretrukne?) løsninger før emisjon.

2 Likes

Menneskenes grunnleggende behov for mat samt kampen mot klimakrisen, bør vel være mindre påvirkelig av makro enn de områder som er mer linket til generell levestandard? Et selskap som da retter seg mot disse behov og som samtidig har dokumentert sin virkning i forhold til lønnsomhet, bør vel kunne prises relativt høyt i forhold til sitt potensiale?

1 Like

Jo, i en uproblematisk verden, men markedet, spesielt fra 2020 til idag beveger seg ikke normalt.
Skepsis til slike selskap er underliggende, og Vekst selskaper fikk det vanskeleg i 22, enda vanskeligere i 23.

1 Like

Skepsis er en ting. Men, å shorte denne aksjen er i min verden og etter mine synspunkter økonomisk «harakiri». På disse nivåene er selv en liten nyhet i denne aksjen eksplosivt. Men, uansett lykke til.

2 Likes

Sjekket opp

75 ansatte i q3
58 ansatte 01.01.2023

(De ansatte, dvs reduksjonen, er overført til Mawarid Desert Control. Mawarid stiller som kjent med all nødvendig kapital til MDC)

Redigert :
Så skal det sies at de 17 sikkert ikke har veldig høy årslønn i norsk målestokk

5 Likes

Må innrømme at jeg er litt lei av hersketeknikkene dine.
Tror du at dine innlegg er balanserte eller binære med positiv vinkling?
Du “glemte” bare halve historien

Det eneste som kreves i dette selskapet for å snu det hele, er den første virkelig store kontrakten i UAE. Den kan jo faktisk komme når som helst! Da har markedet plutselig fått det beviset det trenger for at LNC faktisk er salgbart. Kursen vil eksplodere fordi da blir plutselig det enorme potensialet reelt.
Om jeg i da fortsatt står utenfor, så vil jeg likevel glede meg på vegne noen som står meg nær som jeg vet er på innsiden.

1 Like

Slik er det vel med de fleste selskaper. Det eneste som skal til for å lykkes er å lykkes.

Vel, i dette tilfellet må du da spørre deg om hvorfor de ikke skulle lykkes i UAE. Sannsynlighet og risiko henger sammen.

3 Likes

Med fare for å dumme meg ut hvis det kommer en stor kontrakt i morgen vil jeg bare illustrere hvem som er balansert og hvem som er binær.
Dagen dette ble lagt ut var kursen 17kr og har derfor falt 24,2% på 23 dager.
Mitt tips vises I grønt :

Ikke deg innlegget er rettet mot @jens59

1 Like

Jeg bøyer meg i votten…

2 Likes

Skjønner ikke hvor du vil bamse. Kursen vil bli løftet opp og frem og etter hvert nå tilbake til ATH (ikke over natten)når/dersom DC beviser i tilstrekkelig grad at selskapet evner å lande kontrakter av betydning. Det underliggende potensialet er ekstremt, men det betinger at forretningsmodellen fungerer. Ser man klare tegn til dette vil selskapet bli en kruttønne kursmessig. Og tiltrekke seg stor interesse fra utenlandske institusjonelle. Enhver som sitter på aksjer og ikke har stayerevne til å vente på dette vil ha feilet. Og man vil ha feilet dersom selskapet feiler med å sikre seg betydelige kontrakter. Åpenbart.

Virker det på bidragene her i tråden som om man ikke er klar over dette? Iom at du på nytt maler med den samme bekmørke malingen? Er det ikke åpenbart at man er inne for the long run? Og har selskapet feilet så kraftig på noen punkt at man heller burde ha solgt på nåværende tidspunkt dersom investeringstesen er å sitte inne til Desert Control har blitt et modent selskap?

Hva ønsker du at man skal lære av dine innlegg her på tråden? At man ikke kan lykkes som langsiktig investor og at alle burde bli tradere istedet? Eller er det at selskapet har feilet og at kursen per 29.12.2022 er fasiten på dette?

Og om selskapet har feilet, hva er begrunnelsen for dette? På meg blir det mest en gjentakelse av “se på meg”, han som solgte på topp. Når man kanskje heller burde respektere at det alltid finnes flere veier til Rom.

Ps; tror du har skjønt at jeg har ingen ting imot deg personlig og håper du har skjønt at jeg heller ikke har noe imot kontrære innlegg, så lenge de tilfører tråden noe av betydning.

8 Likes

Tror vi er enige om mye faktisk. Jeg er her i tråden fordi jeg tror og håper på at DC lykkes. Skuffelsen min går i første rekke på hvor lang tid det tar.
Dine innlegg er gode, informative og mer balanserte enn enkelte andres.

Jeg har i utgangspunktet ikke hatt mål om å skrive negativt men når jeg angripes personlig med diverse hersketeknikker blir jeg provosert. Jeg sikter ikke til deg.

Det burde være mulig å ha en diskusjon for og i mot uten å bli stemplet.
Et ekkokammer har null verdi for meg i alle fall.

Er det ikke godt for sjelen å se DC in action? Her ser vi påføring av LNC for sitrustrær i ørkenen i Cadiz. Ca. 3,7 $/m2 ifølge mine beregninger.

En ting er at bøndene ønsker piloter, men jeg tror også DC kan høste noen svært viktige erfaringer fra denne piloten - med tanke på kostnader for påføring av LNC. Dette burde øke sannsynligheten for at DC priser seg riktig i neste fase. OKS har nevnt flere ganger at de ikke opererer med faste priser, men at de ønsker en fair andel av verdiskapingen. Når tilbakebetalingstiden for investeringen i tillegg kan være så lav som 1 år, så tror jeg DC vil ha muligheten til å oppnå hyggelige priser. Håper vi får se marginer som overrasker på oppsiden i kommende prosjekter.

7 Likes

Den må gå begge veier og min oppfatning er at du er vel hårsår i retning @Hayen. Og at du behandler innlegg fra den kanten på samme måte som du oppfatter at andre tolker dine innlegg.

Ja, det har du sikkert rett i.
Mitt ønske er at det går an å diskutere begge veier uten at det straks skrives noe personlig, som f.eks at jeg er binær, upresis, prøver å snakke ned kursen og masse annet dritt.
Det burde ikke vært nødvendig å skrive dette, men det er i håp om at tråden kan bli litt mer åpen for alle syn. Dvs en tråd for diskusjon.