Ha i bakhodet at undertegnede kan glippe på noen detaljer rundt dette. Det er ikke alltid ting blir gjengitt helt korrekt av et mellomledd.
Men han var tydelig på at aktiviteter i selskapet var forbudt inntil nødvendige lisenser var på plass. En gjenganger i flere sammenhenger var bruk av ordet ‘lisenser’ , ikke ‘lisens’.
Så selv om ‘business license’ kom i mars, så trenger ikke det innebære at alt nødvendig var på plass.
Jeg har for så vidt en teori, om at Desert har jobbet med innsalg og forberedende aktiviteter i Desert Control Middle East Llc. Når så Mawarid Desert Control Llc er helt på plass, så overføres de relevante ansatte innenfor dette fra DCME til MDC. Rent praktisk spiller det ikke stor rolle om de ansatte er i x eller y, men det gir et forsprang tidsmessig ift å vente til MDC er helt klar.
Kan forstå poenget, men så er spørsmålet hvor dypt selskapet skal gå inn på dette i presentasjoner. Det vil nok i stor grad fange interesse kun for den harde kjerne her på Ti. Presentasjonene har vært i overkant omfattende selv uten dypdykk i detaljer om selskapsstruktur, ansvar, insentiver osv. Jeg tenker nok at han hadde utledet dette på samme måte ved evt spm på en QA.
Jeg vil for øvrig hevde at informasjonen var ganske langt fra grensen til å være sensitiv.