Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Kanskje ordbruken var upresis og uheldig. Vi stiller selvfølgelig ikke spørsmål ved om handlene fant sted eller ikke. Når jeg sier at jeg ikke opplever volumet som reelt, mener jeg at det fremstår som om volumøkningen ikke skyldes tilstedeværelsen av store netto-kjøpere/selgere, men heller tradere som omsetter “samme aksje” flere ganger (algoritmestyrt eller ei). Poenget mitt er ikke at det nødvendigvis er noe galt eller suspekt ved dette, bare at handelen har endret karakter fra tidligere, og at det sannsynligvis er andre aktører enn naive retailinvestorer som leker seg i aksjen.

3 Likes

Da er jeg med :slight_smile:

Jeg handler kun basert på tekniske signaler og har fulgt litt med på denne og ventet på pullback etter turen til 17. Rent teknisk er bettet at vi skal opp i weekly chartet utfordre 19 kr. De to foregående gangene vi hadde tilsvarende set up (bunn av trendkanal + bullkryss i Stochs RSI) - fikk vi rally på hhv. 53% og 42%. Tilsvarende rally til target gir ca. +52% fra bunn.

Ser man på vanlig RSI har den laget en marginalt høyere bunn enn foregående, og ser ut til å stige.
Stochs har ikke avgitt kryss enda, men går aksjen opp neste uke vil denne krysse. Time will tell!

10 Likes

Da ser vi et ganske sammenfallende bilde :metal::sunglasses:

2 Likes
7 Likes

Nå gå vi inn i sesongen hvor planting er temaet. Sammenfaller med ansettelsen av tre stk selgere. Samt manager. Ting tar tid men faller på plass…til slutt.

3 Likes

Spennende!

8 Likes

Tiden tikker i riktig retning for en melding fra Uniten.

Brierley will keep the focus on maximizing ag productivity with less water.

7 Likes





6 Likes

Ser at påføring i desember er i Cadiz (California) og Yuma (Arizona) er i januar.

Det regnet ikke i Cadiz i desember
Og det har kun vært en dag med lett regn i Yuma 1.januar. Ingenting i desember.

Yuma og Cadiz er vel fortsatt knusktørre områder. Så tror ikke de har utfordringen med «kraftig regnvær under påføring av LNC». Men at det har regnet generelt i California regner jeg med er lenger nord nærmere kysten/Oregon?

Legger ved denne fra en lokal tweeter fra Denver:

Og

2 Likes

Der ser man. Sletter innlegget med et høyst hypotetisk innhold :+1:

1 Like

6 Likes

Syltynt grunnlag, men får like fullt gode vibber av denne Marty Weems:



5 Likes

Skader heller ikke at hans bedre halvdel er entusiastisk til denne nye utfordringen:

7 Likes

Kan fort bli surt på mandag.

– Desert Control toppet ut over 40 kroner i januar i fjor, og kursen er nå rundt 15 kroner etter at investorene stadig har presset på for å få solgt. Etter en fin opptur siden romjulen anses dagens kurs å kunne gi en gunstig salgsmulighet. Desert Control er også svakt negativ på innsidehandler, det er ingen støtte i kursdiagrammet, og en videre svak utvikling indikeres. Her er det høy risiko, sier Linløkken.

Skrevet på XI for et par dager siden

På messenger for en uke siden

Og det er fortsatt min holdning hva kursen angår.

5 Likes

Hvorfor på mandag? Denne ble postet i går formiddag av FA…?

4 Likes

Du har helt rett, my bad.

Støtte i kursdiagrammet?
Blir det mindre ørken og mer jordsmonn av dette, da…
Satser på at sola, og ørkenspredning gjør jobben for DCG.
Jeg har hatt aksjene i 1,5 år. Holder ut ytterligere 1 år…minst.

6 Likes

Interessant at de er bear. Jeg er bull, i allefall på mellomlang sikt. Blir spennende å se hvem som får rett da :slightly_smiling_face:

8 Likes

Blir interessant å følge presentasjonen til Limoneira førstkommende Tirsdag 10/1 før å høre om det nevnes noe om samarbeidet med DC.

The Limoneira investor presentation is scheduled for Tuesday, January 10, 2023, at 9:30 am ET. The presentation will be webcast live and archived at www.limoneira.com. Visitors to the website should select the "Investor” tab and navigate to the “Events & Presentations” section to access the webcast.

11 Likes