Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Mens vi venter på nyheter:
Den globale finalen er om bare en måned (7-11 mars i Riyadh, Saudi Arabia) .

4 Likes

Velkommen med på laget!!

Jordan is considered one of the world’s driest nations. Therefore, it’s working on finding sustainable solutions to face the increasing environmental challenges, including water scarcity, land degradation and rising temperatures.

excellent platform for multilateral cooperation, while also presenting an opportunity to boost global awareness around the problem of desertification, which is particularly acute for countries like Jordan and Qatar.

2 Likes

Takk for dato.

Gjeve priser er jeg lei av for lenge siden.

Jeg betviler ikke produktet som sådan, Men ser at fokuset er mer og mer på USA fra ledelsen sin side. Alt av utstyr menes og ikke være i bruk? Men antall annsatte øker i ledelsen. Er det testing i hele MENA? TTT. Hva er galt i andre enden? Hvorfor dreie vekk? OKS virker febrilsk til tider… (Eller har han ikke andre innter.) vannmangel her og der… NOEN selger for og ta ned risikoen.

Satser DC alt på en hest for tiden? Famler di i blinde? Hvem vet? Er det for dyrt? For min egen del følger jeg godt med, og har ikke solgt alt.

Positivt at topp 20 alltid er stabilt, (64-65) men har heller ikke “bet” noe for sine aksjer.

Hvor er Big Joe blitt av?

2 Likes

Vil bønder risikere å ødelegge avlingene i større grad dersom påføringen er billig kontra dyrt? Og hva er egentlig billig dersom den potensielle kunden ikke stoler i tilstrekkelig grad på et kommersielt uprøvd produkt?

Svaret på spørsmålet ditt er et åpenbart nei. Kostnadene vil i mange tilfeller være inntjent på null niks. Som forblir irrelevant inntil kunden tar tallene for god fisk. Selv et innovativt, fremoverlent selskap som Limoneira krevde at ytterligere 4000 trær skulle testes etter at påføring på 50 trær gav svært gode resultater.

Det sier en hel del om den kneiken som Desert Control jobber seg mot å overstige as we speak. Utfordringen for oss aksjonærer er at det er umulig å ha en presis mening om hvor lang tid en slik prosess vil ta. Utover at mye tyder på at det er vesentlig enklere å få innpass hos bønder i USA vs MENA og at man bør kunne påregne at sjansene er svært gode for at den første betydelige kontrakten er på plass innen årets slutt (Limoneira).

TTT og forhåpentligvis vil man enklere kunne ha en mening om progresjonen etter Q4-presentasjonen.

2 Likes

Jeg ser hva du mener.

Men hva bønder mener er irrelevant!

Det handler ikke om hvem som har økonomi? Har ikke UAE ELLER EU det? Eller tror du DC betemmer hva som er best? Og redde verden er ikke opp til DC. Elller big JOE

«Markedet har alltid rett» og markedet har sendt kursen nedover i over 1 år. Volumet har også skrumpet inn. Forteller jo tydelig at kjøpsinteressen blir mindre og mindre.

Markedet har alltid rett her og nå, derav hvorfor det er en fordel å ha et litt lengre perspektiv enn som så. Men du har helt rett; de som kjøpte for ett år siden med plan om å selge 12 måneder frem i tid har gjort en heller dårlig deal. Åpenbart opp til hver enkelt å vurdere hvorvidt det sier mest om forventningene for ett år siden, gjennomføringsevnen til selskapet det siste året eller en kombinasjon.

Kluet for å sitte igjen som en vinner til slutt er uansett som det alltid har vært; løpende vurdere mulighetene for at selskapet vil klare å tjene penger på teknologien. For min del holder jeg like stødig fast ved følgende:

3 Likes

Ny stilling




9 Likes

Enig i dette.

Et perspektiv jeg har er at spesielt for selskaper i startfasen vil kjøp og salg av aksjer være konkurrere mot andre investorer, som ikke er min greie. Jeg kjøper meg heller inn i slike selskaper med svært små summer, men tanke på Lynch’s “to own it is to know it”, og heller over tid kjøper meg opp dersom ting går rette veien. På den måten konkurrer jeg ikke mot andre investorer, men heller “spiller på lag” med DC i deres konkurranse mot andre aktører i markedet.

3 Likes

Må innrømme at jeg begynner å bli ganske lei av glansbilder og nye ansettelser uten at det kommer et eneste resultat…UAE flommer over av penger (jeg har bodd der i flere år selv), og de kontraktene vi burde ha fått nå er småpenger selv for en middels «sjeik». Så spørsmålet er da; hva er det egentlig som skjer…?

6 Likes

Enig. Tømmer kassen med ansettelser uten penger inn… gruer meg til Q4 for jeg er redd det blir en ny tynn suppe med det vanlige make the earth green bullshit.
Alle disse unitene som står i UAE… står de stille om dagen ?
Ingen insidere som kjøper aksjer på denne lave prisen er heller ikke positivt.

UAE har jeg ikke peiling på, altså hva som er målskiven og hvorfor det tilsynelatende er stillstand. Er ingen fanboy og har ingen intensjoner om å forsvare selskapet “just for the sake of it.” Samtidig er det verdt å påpeke at Limoneira er et potensielt betydelig resultat. Som viser faktisk tro på teknologien og dens besparelser.

Forventer at man får grundige redegjørelser til Q4 om hvilke strategier som ligger til grunn - som vil ha en oppklarende og beroligende effekt. Og en eventuell stilltiende approach vil være kime til velbegrunnet bekymring.

3 Likes

Opprinnelig så var det vel forventet at referanser fra UAE skulle bli en døråpner også for USA og andre markeder.
Nå kan det kan det kanskje utvikle seg til å bli motsatt, at USA blir det første markedet som gir gode bruksreferanser av betydning for både UAE og resten av potensielle markeder?

4 Likes

Valideringspublikasjonen fra University Of Arizona vil foreligge ikke lenge etter Q nå den 28. Kan ikke se hvorfor den ikke skal bli :white_check_mark: Da blir det nok litt omsetning med diverse amerikanere på laget.

2 Likes

De fleste er blitt pessimister

Da er det på tide å kjøpe sies det

5 Likes

En ihjelbombet kurs gjenspeiler gjerne at man ikke kan forvente grønne tall og full party til Q4. Så gjenstår det å se hvorvidt dette er innkalkulert i rådende kurs.

DC har ikke særlig mange innsidere med dype lommer og alle som enhver sitter på betydelige mengder aksjer. Synes absolutt ikke at man kan forvente slike kjøp og vurdere mangel på dette deretter.

Nedadgående trend, lite volum. Good news så er vi back in the game😄 TTT

Ganske sikker på at ledelsen ville funnet det verdt å investere noen kroner om de hadde virkelig troen på caset, samtidig, akkurat nå har de ikke lov til å handle.

De kom vel med strategi update og enkel guiding på q3? Forventer dessverre tynn suppe på q4, ikke kommet en melding siden? Og på some går det i limoneira prosjektet som er velkjent allerede. Bare å forberede seg på en kjedelig dag…

2 Likes

Skal lett si meg enig i at salg fra insidere er negativt og kjøp åpenbart positivt, men den trangen til å skulle gå inn i hodet til andre og lettfattelig analysere/konkludere basert på at man forholder seg passiv til å investere i selskapet? Den har jeg virkelig aldri fattet. Ei heller at man forblir investert dersom man er av den oppfatningen at ledelsen ikke har troen på caset.

1 Like

Se beholdningen deres da. Skriker nok at de har troen på caset.
Skjønner at du er lei ventingen.
Kun oss gærne idioter som investerer på børs under en teknisk resesjon, og en pågående krig i Europa.
På en underbørs sådan.

5 Likes