Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Venter på Q4…
Spent på siste nytt…
Må skje noe snart.

Tror nok Q4 blir en enorm skuffelse. Ingen news meldt, og det kommer sjelden noe på Q.

Bare se på kursutviklingen det, så ser vi det forventes skuffelse.

1 Like

noen som vet hvem så selger ?
Tror dere QA spørsmålene på Q4 kommer til å bli litt kvassere fra aksjonærene ?
Hva er gjerne det beste spørsmålet som bør stilles ?

Hvem som kjøper og selger har vært et gjesp i månedsvis. Lite av interesse. Stort sett utenlandske aktører som sjonglerer og tilsynelatende befinner seg litt på begge sider fra uke til uke. Knapt bevegelse fra retail.

Det er iallefall «noen» som har det morsomt med å manipulere kursen i dag

23 Likes

Kan det bli litt oppgang i morgen? Fint med en positiv mld. Eller er det kun brannslukking før q4?

Tipper det kun er noen norske fond som selger seg i mellom. Trader nedover…

Man skal være rimelig på bærtur om man tror at Q4 vil gi noe annet enn røde tall og forhåpentligvis bedre innsikt i hva man kan forvente seg ut året. Ikke er det lovet noe annet heller og kursen gjenspeiler dette.

Ser derfor ikke hvorfor det skulle være behov for brannslukking av noe slag. Selskapet bygger stein på stein. Saktere enn hva mange kanskje hadde sett for seg, men sånn er livet når man investerer i et selskap som akkurat har tatt steget inn i kommersialiseringsfasen.

4 Likes

Kurs på bunnivå er nok ikke særlig morsomt hverken for oss eller de som jobber i selskapet.

Så brannslukking er nok absolutt på sin plass…

Hvem følger innvestorene ned til deres inngang?

Stein på stein er helt ok.
Men, om det er helt iskaldt på ordre fronten i UEA så blir jeg overrasket. De har tross alt meste parten av produksjons kapasiteten der nede.
Nå har de hanket inn priser og heder og ære. Men, ordre i nær fremtid er en nødvendighet.
«Snøggast råd».

Du mener at selskapet skal ha fokus på sminke grisen heller enn å konse på å legge forholdene til rette for mest mulig vekst de kommende årene?

Hadde solgt tvert dersom Desert Control hadde begynt å tilpasse kommunikasjonen basert på rådende kursutvikling.

2 Likes

Et selskap som tas på børs? Og verdiene forsvinner? Snart er vi hvor?

Noen som vet når selskapet ble etablert? Og når de startet å kommunisere med potensielle kunder?

Dette blir for dumt. Ingen verdier forsvinner. Selskapet er på børs for å kunne hente kapital om nødvendig og skape verdier for eierne over tid. Volatilitet over noen måneder må man regne med om man investerer i høyrisk av denne typen.

2 Likes

16-17 år siden. I en garasje på Vassøy. Når investorene gikk inn vet jeg ikke helt sikkert. Men noen av de har hatt grov avkastning.

Tror dessverre UAE fremdeles er en gedigen skuffelse. Av det jeg plukker opp her og der på SoMe, så virker det som de styrer på det samme gamle området som før.

1 Like

Noen mnd?

Enig i mye.
Samtidig tror jeg det er forhold her som tar tid, og som selskapet selv råder veldig lite over.

Håper vi kan få mer innblikk i strategien og fokus i uae.

2 Likes

Enig. Her har noe sviktet. Fokuset har blitt vridd mot Over There.

1 Like