Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Kan man ikke tenke at det først kom i gang slik vi kjenner det i dag i 2019? Det var da OKS kom inn

Litt over tre måneder siden Idland ødela et momentum som kunne tatt kursen greit over kr 25, før Q3 kom som en realitetsorientering for markedet. Så ja, noen måneder.

Ja, visst det er for og vokse. Fra 41.99 til 12.88… låter ikke bra.

Vil ikke si sviktet.
Ting tar tid.
Vi er langt unna fasit på uae. Det er jo strengt tatt ikke veldig lang tid siden de kom igang.

Det er noe høy sutrefaktor på enkelte her nå…

3 Likes

Så du tenker at det går at skogen med alle growth selskapene som fikk en hype først og er nå nede på jorden i påvente av kontrakter og inntekter ? De styrer jo ikke børsen.

2 Likes

Om kursen stod i 25kr, tror jeg optimismen ville vært en helt annen.

Ingen andre enn markedet selv som har skyld i at fomo tok kursen til kr 41 og nå ned til kr 13. Alt alt for høye forventninger, som var bakgrunnen for at jeg selv også solgte for noen måneder siden. At ikke absolutt alt har gått på skinner er en annen sak, men sånn er livet.

1 Like

Kurs har en tendens til å reflektere tingenes tilstand veldig dårlig i små selskap.

For de som tror på caset, så er det billigere å kjøpe aksjer nå enn på 25. Jeg kjøpte flere så sent som denne uken.

Enig men det skaper engasjement!

Og risikovillige innvestorer.

Ocean Sun ned fra 60 til 7 kr. Og aldri hatt mer spennende på gang enn nå

3 Likes

Ja. Og en overoptimistisk CEO.

Basert på hva? OKS har aldri lovet gull og grønne skoger over natten.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Til og med Aker Carbon Capture som faktisk har flere hundre mill i omsetning allerede var vel nesten oppe i 40 i starten og bunnet ut like under 10

1 Like

Lett å like entusiasmen

8 Likes

De har 974 følgere.

Desert har litt mer.

Limonera er noe helt annet, tungvekter. De har nok tyngde. Med gjennomslag der, og Bill G på laget, noe som jeg faktisk har tro på gjennom sitt eierskap i store landområder, kan det bli bra. Om noen år…

Bingo.

Alle grønne opphausede selskaper gikk bananas for et år og to siden. Ta med AKH også. Hvor er de nå? Poenget er at ingen vet hva som vil bli satset på. Det gjenspeiles i dag.

Og dette har hvilken relevans med DC? Det unike med Desert Control er at det ikke finnes antydning til konkurranse. Som gjør at man er på bærtur om man sammenligner selskapet med andre grønne selskaper som gikk til himmels på pur luft. Forøvrig var ikke DC på børsen da den grønne bølgen herjet som verst høsten 2020.

1 Like

Poenget er dette

Og 974 følgere hvor brorparten har tilknytning til Yuma er nok til at ordet er spredd.

3 Likes

Tror flere her bør ta innover seg at veien for et vekstselskap med disruptiv teknologi kan være lang og humpete. Vi er fremdeles (forhåpentligvis) i den spede begynnelse slik jeg ser det. Det var store forhåpninger om at det skulle løsne umiddelbart i UAE i kjølvannet av Mawarid-dealen, men slik ble det ikke. Det tar tid.

Så er det jo slik at dersom det løsner, og de lander en større ordre der nede, vil det har signaleffekt og bygge momentum for ytterligere avtaler. Det er slik jeg ser på Limoneira-dealen i US. Dersom de får alt til å klaffe der, så tror jeg fort mange andre aktører biter på. Men igjen, det tar tid. Og i mellomtiden skal treet ristes og aksjonærer komme og gå.

10 Likes

For min del er det veldig enkelt; aksjene selges den dagen det blir mulig å argumentere overbevisende for hvorfor det ikke skal løsne sett på bakgrunn av konkurransesituasjonen, faktiske besparelser og de klimatiske utfordringene. Tålmodighetskrem er lagret i stort kvantum.

4 Likes