Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Hvor finner man denne informasjonen - må man betale Oslo Børs (eller VPS eller hvem det er) for tilgang til aksjonærregisteret?

Insider medlemskap her på TI gir en veldig bra tilgang på oppdaterte aksjonærlister :blush:

Teknologien fungerer og det er de viktigste for meg; de har et unikt produkt innen en bransje som har et ekstremt stort behov for dette produktet - og det finnes pr. i dag ikke noe som kan sammenlignes. DSRT har first mover advantage her, og har nok det i lang tid fremover.

Jeg gikk inn for en trade - men etter å ha lest meg grundig opp, har jeg endt opp med å kjøpe for mye mer enn det fornuften vil si er rasjonelt… :sweat_smile:

9 Likes

Enig i det du skriver. Jeg har vært i aksjemarkedet i ganske mange år og vært innom mange aksjer. Tror aldri jeg har vært i en aksje der det er større misforhold mellom potensialet og aksjekurs enn i DSRT. Jeg har store problemer med å skjønne en kurs på 13, men det åpner jo for ytterligere kjøp selv om jeg allerede sitter ganske tungt.

2 Likes

Er jo egentlig ikke så rart iom at selskapet befinner seg i et vakuum, midt mellom potensialet på den ene siden og tellende resultater på den andre siden. Potensialet er det som gjør selskapet så spennende, tellende resultater er det som vil kunne lokke nye investorer i et betydelig antall inn i caset. Og uten tellende resultater vil man vandre rundt i ørkenen, hvor de seige langsiktige holder stand mens de kortsiktige eller lett nevrotiske kaster kortene. Med for få kjøpere som resultat og ditto press på kursen.

1 Like

Tror heller ikke det faktum at gjennomsnittlig attention span er 45 sekunder for tiden og folk følger med på 3 ulike forum nærmest minutt for minutt. Folk er utålmodige på en helt annen måte enn før. Må være gull å tjene penger på kurtasje for tiden.

2 Likes

Utålmodighet, overfokusering på den løpende kursen og et alt for syltynt investeringsgrunnlag.

1 Like

Noen som vet om det foreligger lock up avtaler på aksjene til gründerne og toppledelsen?

Følgende


gjelder for

Takk! :smiley:

Siste fra United Nations
Convention to combat Desertification

Behovet er stort for bl.a. Desert ditt produkt.

Landforringelse er en av de viktigste triggerne for migrasjon i Sentral-Asia, bekrefter en ny studie utgitt av UNCCD denne måneden. I regionen der tørke og ørkenspredning forårsaker årlige tap på rundt 6 milliarder dollar, utgjør antallet mennesker som migrerer hvert år på jakt etter arbeid 2,5–4,3 millioner, eller 10–15 % av den økonomisk aktive befolkningen.

7 Likes

Man kan jo tolke dagens nedsalg med at noen ønsker å ta ned risiko i forkant av Q-tall, men jeg tolker det heller som fravær av kjøpsinteresse. Mange av oss kunne sikkert dumpet kursen med en krone eller to hvis vi absolutt skulle ut, og derfor stresser jeg ikke. Hvis strikken tøyes nok i en retning (og det vil jeg si den er, kursen er snart tilbake på ATL), så smeller det ofte tilbake andre veien. Blir uansett spennende å høre fra selskapet, og hva de driver med i UAE :sweat_smile:

5 Likes
7 Likes

Har vært stay tuned for MDC…i lang lang tid også:sweat_smile::sweat_smile:. Spøk til alvor, han må nesten komme med noe fra UAE snart. Enten med good news eller en forklaring på hva unitene i UAE brukes til og hva som kommer til å skje de neste 3mnd-12mnd.

4 Likes

10 Likes

Heftig. Mens de annonserer at det kommer nyheter på Facebook så selges det som bare det på oslo børs på 13 tallet

Kjøpte litt ekstra nå, selv om jeg er er alt for tungt lastet fra før. Satser på det er “news” med litt trøkk i :crossed_fingers: MCAP er 570mnok, veldig lavt i et sånt case etter min mening.

5 Likes

7 Likes

Og der var vi på 12 tallet :thinking:

Så de screenshot’ene fra Aaleby er fra Facebook? (sorry, har ikke hatt konto der på mange år, så jeg kjenner ikke igjen brukergrensesnittet)