Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Slik jeg oppfattet presentasjonen avkreftes emisjonsspøkelset ganske tydelig. Hvis det blir behov for penger mot slutten av året før de større kontrakter begynner å gi avkastning neste år, kan det tenkes at det slett ikke blir en emisjon men alternative løsninger.

Jeg regner også med at de har minst 2 mindre avtaler under forhandling mens vi snakker. Ellers hadde han ikke sagt 5 i kvartalet, for så å feile ved første anledning. Han sier ganske tydelig at det kommer flere i Q1.

Mens USA ser ut til å bli en meget god case og Amarenco ligger i pipeline blir det spennende å se hva som skjer i UAE. Jeg håper og tror det blir bra til slutt der også. Elementer i UAE er tross alt meget opptatt av både agtech utvikling, og stolte av DSRT som tross alt har blitt inkubert i UAE.

5 Likes

Så du den samme presentasjonen som oss andre? Det svares på spørsmålet ditt flere ganger!

2 Likes

Hvem er det du tror du er?
Gjør litt jobb selv.

2 Likes

hehe nydelig :blush: Kom ikke å forstyrr oss, vi har det så fint her i andedammen vår lissom :heart:

2 Likes

Har nok litt sammenheng med de tidligere innleggene.

1 Like

Veldig bra skrevet:

DSRT er jo insane på å ebbe ut i en meta-diskusjon. En diskusjon om diskusjonen. Men nå skal ikke jeg bidra mer til d.

1 Like

Cash burn-rate som tilsier at de har cash i rundt 1år. De guider inntekter og større kontrakter før den tid. Anbefaler presentasjonen der CFO avklarer dette i detalj.

Alle er selvfølgelig velkommen til bidra til å gjøre diskusjonene bedre.
Men ett visst modikum av tid / energi til å sette seg inn i selskapet må man kunne forlange. I hvert fall istedenfor å komme med tomme påstander feks om hvorfor selskapet valgte å liste seg via growth.

3 Likes

Bra med litt oppgang i dag, men tenk for ikke lenge siden om noen sa den skulle koste 13 kr snart. Så bør være en del å gå på hvis de leverer fremover!

Ser 18-19 teknisk som er nivåer å bryte om man skal over i stigende trend. Tipper den uansett skal opp å teste i området der.

4 Likes

100% enig med deg, hvis vi bryter opp av den fallende trendlinjen og klarer å etablere oss over 15 kr står 19 kr for tur. Weekly moment ser ut til å ha snudd nå, både Stoch.RSI og MACD bekrefter :wink:

4 Likes

Fra min ønskeliste fra i går:
Jeg fikk ønskene oppfylt. Liten strek i regningen var UAE. Men, har troen på at den kommer for fullt etter «Ramadan».
Alt i alt. Veldig oppmuntrende.:+1:

5 Likes

Fra Q4-rapporten:
“Romain harvest from fieldtrial with the University of Arizona demonstrated increased yield for LNCtreated plots of 21% to 53% compared to control.”

Åpenbart at det ikke er snakk om sandy soil i alle tilfeller, men det sier litt om potensialet kun på det ene segmentet.

8 Likes

Spot on @Nocturne & for det tredje så kan de hente penger gjennom:
•Grønne bånd
•Prosjekt finansiering
•Grønn infrastruktur finansiering
•Diverse «grants» på initiativ fra div. myndigheter
•Gjelds finansiering (på Capex siden)
Alt i alt en sterk rapport i dag. Bedre enn forventet. Stødige skritt mot 24’ Likte godt samarbeidet med Five rivers cattle feeding.
Tiden går fort fremover for selskapet & om drøye 6 måneder er prosjektet med Limoneira klart for evaluering. :moneybag:I mellom tiden er det flere som vil prøve produktet.

16 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Slik jeg leser meldingen og tolker dagens presentasjon er cash runway lang nok til at kundene får evaluert prosjektene i USA som nå er børsmeldt og igangsatt. Man kan enkelt hente penger med liten rabbat ift til siste kurs (“vekst emisjon”) hvis det meldes sammen med en skikkelig kontrakt. Man ser for tiden total handlingslammelse bare emisjon nevnes og buy side synes jeg er feig i dag gitt den nye informasjonen fra usa! Uten at jeg klager på det…

4 Likes

Hvem bryr seg om emisjon i et vekstselskap dersom Desert Control sanker inn et betydelig antall kontrakter de neste månedene?

Hver kontrakt som signeres vil bety x antall millioner i inntekter i 2024 (eller minst hver andre gitt selskapets forventninger om å lykkes med minst 50% av før-prosjektene). Bare Limoneira betyr 50 mill. Potensialet for 2024 er betydelig. Og innhenting av penger en ikke-sak.

3 Likes

Det er ingen garanti for at DCG har en modell som beviser lønnsomhet og PoB selv om de melder en bra kontrakt.

2 Likes

Det er riktig @Secundum. Absolutt ingen garantier!

1 Like

Hva taler imot lønnsomhet når alt tyder på at kundene kan oppnå betydelige besparelser?