Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Jeg ser at den kan unngås, men er ikke sikker på at den unngås. Men jeg tror at det ikke er usannsynlig at den eventuelt vil bli satt på en høyere kurs når visibiliteten er større gitt at DSRT faktisk lykkes med den progresjonen som de nå har guidet. Hvis det derimot fortsetter med forsinkelser i UAE og USA går mye treigere enn vi nå har grunn til å tro er det klart at kursen kan gå lavere. Jeg har kjøpt en del i dag, men er åpen for at kursen kan gå begge veier.

1 Like

Sånn jeg tolker det også, derfor tror jeg en emisjon kommer mot industrielle som vil ha en del aksjer sammen med en eventuell større kontrakt. Så tror emisjonsfrykt vil byttes ut mot forventninger det neste året og kursen vil stige rolig oppover istede for nedover. Så emi er ingen grunn til å ikke kjøpe nå, imo.

Selv håper jeg at kursen skal gå lavere (enten pløye inn Ultimovacs-fortjeneste eller smulene som er igjen). Men win win uansett.

1 Like

Ingenting som taler imot, men de må fremdeles bevise det. Sier bare at en stor kontrakt ikke er ensbetydende med at DCG kan sette en vekstemisjon uten betydelig rabatt. Selv holder jeg aksjene jeg har inntil videre, men evner likevel å ha på to hatter.

4 Likes

Selv en vekst-emisjon gir typisk en liten rabbat ift. siste sluttkurs, men som det nevnes kan mye skje med kursen før vi evnt er der. Føler meg trygg på at OKS, etter å ha sett dagens sending, ikke tar oss på senga med en “contemplated private…” på denne siden av sommeren.

1 Like

Selvsagt må det gis rabatt ved emisjon, ellers kunne investorene like gjerne kjøpt aksjene på børs.
En tilrettelegging er heller ikke billig. De henter derfor ikke småpenger.
Aaleby lurer på hvem som bryr seg om emisjon.
Alle som har vært ute en vinternatt før. Dvs alle som er tørre bak øra.

Med tanke på at DSRT hevdet at de var lønnsomme allerede før effektiviseringene som de tydeligvis har lykkes med. Er jeg overbevist om at de er enda mer lønnsomme for kunden nå.

(Jeg blir heller ikke lei meg hvis kursen går lavere og Ultimo leser av positivt)

1 Like

For å være helt ærlig, mulig det er posisjonen min som snakker nå :man_shrugging: Hvis man får fin selskapsutvikling med meldte kontrakter og aksjen går bra frem mot sommeren er det nesten uansvarlig å ikke sette en emisjon.

3 Likes

Henger virkelig ikke på greip å skulle anse emisjon som en styggedom om man investerer i et vekstselskap som lykkes. Da har man misforstått noe grunnleggende.

5 Likes

Du har nok ikke vært med på noen. Det kalles utvanning.
Rabatt har du kanskje hørt om?

Edit under: da må emisjonen komme sammen med en stor nyhet.

Ultimo kjørte emisjon på sluttkurs i 2020, så er ikke automatikk at det er stor rabatt.

2 Likes

Rabatt som man også får i markedet 9/10 ganger. Helt problemfritt om man har tørt krutt tilgjengelig. Og en nødvendighet for å maksimere fortjenesten på sikt

1 Like

Men skjønner du at det må gis rabatt i emisjonen for at investorer skal spytte inn mer penger enn de allerede har gjort over børs?
Det betyr lavere kurs enn børskurs dagen før, hvis det ikke kommer stor nyhet.

Gir mulighet for pengesterke til å få kjøpt større mengder uten å flytte kursen. Absolutt ikke en umulighet selv om det tilhører sjeldenhetene

Men hva er dette maset om emisjon hele tiden? Tenker at om du tror det kommer en emisjon under dagens kurs, så venter du med å kjøpe, vi som tror en eventuell emisjon vil komme på høyere kurs kjøper eller holder, føler denne emisjon diskusjonen er ferdig diskutert, så kan vi ta den opp før neste q rapport om 3 måneder igjen eller helst om 6 måneder, da vet vi mer.

10 Likes

Til gunst for alle som har posisjonert seg deretter. Enten om man trader og kjøper seg inn eller er langsiktig og øker posisjonen tilsvarende utvanningen eller mer. Ikke akkurat en big deal. Dine forsøk på å bajsse er fornøyelig.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Emisjon er kun ille hvis det blir for mye rabatt, kommer på feil tidspunkt og om det også blir rep emi.

1 Like

Dette går helt klart veien på sikt.

En kapitalutvidelse (hvis nødvendig) tipper jeg vil skje rettet mot samarbeidspartnere som f.eks Limoneira, i neste fase av oppskaleringen der.

Da er toget gått for gjerdesitterene :chart_with_upwards_trend:

6 Likes

Transkript fra dagens presentasjon

4 Likes