Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Learning by doing

Og effektiviseringspotensialet er fortsatt betydelig, med enkle virkemidler

1 Like

Er Q4 presentasjonen tilgjengelig å se i opptak ?

Vil tippe innen et par dager.

Oppsummering av ståa i UAE

3 Likes

Dette er jo helt begredelig. Her har mgmt gjort en elendig jobb hva angår å sjekke ut hvordan ting fungerer i UAE før man satte igang. Det er rett og slett en ripe i lakken.

2 Likes

Man skulle jo i utgangspunktet tro at særlig Mawarid Holding Investment hadde kontroll på dette, så komplekst kan det umulig være. Men ja, vi skal være rimelig glad for at USA har stjelt showet med perfekt timing.

2 Likes

Faktum er rett og slett at de ansatte i DC UAE/MDC fremdeles IKKE har anledning til å utføre jobben kommersielt? Eller misforstår jeg?

I det store og hele ja (min tolkning). 6 bortkastede måneder.

4 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Problemet her er at du har gjentatt deg selv 34 ganger på 4 dager (fordelt intensivt over 2 dager) og det har bikket over til destruktiv adferd forlengst.

Og nei; man har ikke tatt feil basert på utviklingen over ett år. Mitt perspektiv er betraktelig lengre enn som så.

3 Likes

Jeg holder meg i det minste til tema, i motsetning til deg (som også skriver mange flere innlegg).
Tenk om du heller kunne kommentere argumentene mine 🫵

Edit: Har du ikke tatt feil hvis du kunne kjøpt langt flere aksjer i dag for samme beløp? :see_no_evil:

Har du frekkhetens nådegave stor nok til å påstå at jeg ikke har tatt deg seriøst og kommentert argumentene ved tidligere innlegg?

Lykke til med å treffe klokkerent på inngangen hver eneste gang. Det eneste som betyr noe i det lange løpet er differansen mellom kurs ved inngang og utgang.

OK, vi er visst på ulike planeter.
For meg teller det også hvor mange aksjer jeg har. Jeg kan få 3X så mange nå for samme beløp som på topp av hypen da volumet også var langt større. Dvs at mange kjøpte der.

Du kunne fått flere i går enn du kunne i dag også:) men du kjøpte vel i går?

1 Like

En ting som skiller DSRT fra enkelte andre grønne selskaper som gikk på børs den gangen er at de ble verdsatt til en brøkdel av dem. IPO-kursen til DSRT var ca. 11,5 kr fritt etter hukommelsen og verdsatte selskapet til 460 millioner inkludert pengene (200 millioner). (Sjekk ut Kalera og Quantafuel for eksempel.)

Etter det har selskapet bygget en betydelig organisasjon, bevist utenfor en hver tvil at produktet deres fungerer, bygget flere produksjonseneheter, inngått parnterskap (Mawarid) og kontrakter (blant annet Limoneira) som i løpet av 2024 kan komme til å gi betydelige inntekter.

8 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

For snåsamannen og andre synske er det jo selvfølgelig ikke noe problem å komme inn på det optimale tidspunktet i alle aksjer og få maks antall aksjer. For oss andre så man ta en vurdering av den infoen som er tilgjengelig på gitt tidspunkt og agere deretter. Selv Buffett treffer ikke laveste punkt på hvert kjøp.

7 Likes

Ser du god nok risk/reward nå til å ta et lite veddemål her da? Hvis ikke hjelper det lite med 3x aksjer for samme pris. Jeg er utelukkende inne nå pga utviklingen i USA. Det lukter muligheter for å få overaskelser på oppsiden neste månedene. Inkludert på finansieringen. Men jeg har ikke ekstrem conviction på at det spiller seg ut og har derfor en ganske moderat posisjonsstørrelse. Hvis USA ikke leverer ila neste halvåret, og man fortsatt har troen på teknologien, så kan kapitalinnhenting på 1-sifret kurs sikkert være noe å sikte mot. Enig med deg der @Geirx . Men jeg har en mindre del av porteføljen hvor jeg tillater meg å være ganske så opportunistisk og ønsker å ta dette veddemålet. Kaster meg like fort ut som jeg kom inn hvis jeg mister troen. Men jeg synes selskapet er spennende og hvis de lykkes kommersielt så klarer jeg ikke utelukke muligheten for at det er nå fremover det skjer.

1 Like