Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Vel, i så måte så skaper du i det minste en viss balanse.
Skadefryd, er også en slags fryd. Men, særlig konstruktivt og noe å ta på alvor er det ikke.

3 Likes

Området i filmen fra OKS er ca 30acre, ikke så stort, men tipper potensiell kontraktsverdi på 0,7-1 mill

Potensialet inn mot Royal Commission for Riyad City er derimot enormt om Desert får innpass her.

-Green Riyadh Projsekt
-King Salman Park som også er nevnt som ett prosjekt. Her er det vel en link mot King Salman Energy park (Spark)

Spark har forøvrig nylig oppdatert nettsiden sin og nevner fortsatt bruk av LNC.
Spark

5 Likes

Det er Ikke plassering i slike konkurranser som avgjør suksess for Desert, men graden av funksjon og lønnsomhet fra bruken av LNC.
Bønder fokuserer nok dermed mer på pilotene enn på om selskapet ble nr 10 eller 1 i en slik konkurranse.

2 Likes

I MENA-området er det på myndighetsnivå at de virkelig store pengene ligger. I motsetning til i USA. Og i den sammenheng skader det så absolutt ikke å skinne litt. Især ikke når konkurransen fant sted i Saudi-Arabia. Selv om det selvsagt ikke er avgjørende på noen som helst måte. Det er totalen som til slutt avgjør, hvor evnen til å beviselig lønnsomhet vil ha soleklart størst tyngde.

3 Likes

Det var såpass skuffende med 6-10 plass at det ser ut til å ha påvirket hele aksjemarkedet i verden faktisk :wink:

12 Likes

Det eneste jeg sier er at «ørkenvandringen» fortsetter på tross av stadig nye «fata morgana» hendelser som får mye oppmerksomhet her men møtes av skuldertrekk i markedet.

1 Like

Man trenger ikke å være Einstein for å forutse at slike hendelser ikke vil påvirke kursen.

Er to ting som vil få kursen kraftig opp og fram: 1. Penger inn i kassen i form av inntektsgivende kontrakter. 2. Pågang av så mange forprosjekter at markedet ikke lengre kan lukke øynene for hva det vil bety av inntekter i 2024.

4 Likes

En annen ting; hvorfor ikke bidra i tråden ved å fortelle hvor skoen trykker, hvorfor du mener at vi som har investert i caset med lange briller har tatt feil og er på bærtur heller enn å se ut av vinduet med smartass brillene på og konkludere med at snøen laver ned? Blir som klimafornektere som harselerer med verdens klimaforskere på bakgrunn av rådende vær utenfor eget stuevindu.

4 Likes
  • De brenner penger
  • Kassa snart tom
  • Inntektsgivende kontrakter uteblir
  • Handelsvolum har tørket inn
  • Vanskelige tider for å skaffe finansiering

2 Likes

Finnes knapt en grunn i verden for at minst 50% av forprosjektene ikke vil ende opp med å gi betydelige inntekter i 2024 og fremover (selv om du nok er uenig just for the case of it). Derav de lange brillene. At kursen lagger her og nå kan man forstå om man velger å låse fokuset på finansieringsbiten.

Skal bli interessant å prøve å fange opp etter hvert hvilken kapasitet man har i Marty Weems som Managing Director for DCA. Virker definitivt mer fremoverlent med bedre SoMe-antenner enn vår forrige.

4 Likes

Jeg har ikke fasit, men all denne klippingen og limingen fra LinkedIn og hausing av konkurranseplassering langt under pallplassering gjør meg mer skeptisk enn nysgjerrig på desert control som investeringsobjekt.

2 Likes

Interessant måte å screene etter aktuelle aksjer. Det er vel ikke en eneste bruker her som har ment at den konkurransen kom til påvirke kursen nevneverdig.
At det klippes og limes er vel enkelt pga det ikke er så mye annet nytt å melde for øyeblikket. De har jo nettopp hatt Q rapport og kommet med 5 nye avtaler om uttesting på mindre områder som vil gå over til større områder ved suksess.

2 Likes

Faen det eneste du gjør på den kjære bjørnetråden din er å klippe å lime artikler som spiller i samme tone som ditt eget narrativ av hvor du vil ha markedet.

Takk for at du nevner casen i 90% av alle startups, er det deg den gevne sherlock holmes prisen skal gå til?

2 Likes

Artikler: ja, at noen gir en like på LinkedIn: nei.

Så kvaliteten på en artikkel som siles ut ifb ditt eget narrativ har høyere kvalitet enn en linkedin link?

2 Likes

Ja jeg har postet en del artikler på bjørnetråden som påpeker forhøyet risiko i markedene. Det har vært nærmere spikerhodet enn mye av haussingen her inne vil jeg påstå ja.

2 Likes

Klippingen og limingen fra LinkedIn handler for min del om å ha en tråd hvor diskusjonsdeltakerne besitter i likest mulig grad den samme informasjonen som undertegnede for slik å kunne ha en mest mulig fruktbar diskusjon vedrørende caset. Hverken mer eller mindre. Har rimelig mange innlegg etter hvert og du finner ikke mange som hausser caset. Og antall innlegg som snakker om kurs til himmels er lik null.

Min motivasjon for å være aktiv her inne er å prøve å belyse alle sider av caset. For å minske risikoen. Hvordan belyse og bli belyst i best mulig grad om man holder informasjon for seg selv?

6 Likes

Veldig bra at du er nøytral i din belysning av «alle sider av caset».
Ta en titt oppover og sjekk antall positive/negative innlegg og tell antall klovnefjes på respektive positive/negative.
Så kan du fortelle oss om det sammenfaller med kursutviklingen.

Det har ikke slått deg at den gjengse investor aldri aldri ALDRI vil klare å time markedet på en prikk og at fasit på om man har truffet eller feilet ikke blir avgjort på måneder, men år? Ikke alle kan være trading-genier som deg.

3 Likes