Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Gratulerer med flaks, har ikke sett en link fra deg om bank failures før det var et faktum.

Nei, men jeg var den første til å poste om det: Kryptovaluta 2 💰 - #2420 av holmes

Det er litt tilfeldig hva som bryter sammen først, det kunne like gjerne vært eiendom.

Kondolerer med uflaks

1 Like

Jeg bare ser at den har falt i 1 år. Er det «trading» i dine øyne?
Hvor langt ned er du villig til å sitte eventuelt, hvis ikke optimismen din materialiserer seg?

Synd for de som kjøpte på topp, især om de kun har et ettårs perspektiv.

Optimismen har allerede materialisert seg i form av 6 kontrakter på kort tid. Er posisjonert nettopp for å kunne øke betraktelig om kursen skulle falle ytterligere (har ikke et fullstendig lukket øye mtp det finansielle).

3 Likes

Skal du vurdere et selskap som Desert, bør du vel gå grundigere til verks enn å bare la din irritasjon over enkelte skriverier på et forum få bestemme?

6 Likes

Han har da et bra poeng. Er alt for mye hausing av et selskap som knapt tjener ei krone.

Jeg ser ikke mye haussing av kursmål i denne tråden? Det jeg dog ser, er entusiasme over selskapets konsept, ide, teknologi og potensielt viktige betydning. Det må da være legitimt når vi står overfor et selskap som kan bidra til betydelige løsninger for både klima og matproduksjon?

9 Likes

Burde hevet meg over å svare et troll, men…
er aktivitet i en tråd= haussing? Er sparring av meninger haussing?

Når sist handlet egentlig tematikken på denne tråden om snarlige himmelferder og kurs til himmels?

1 Like

Må si meg helt enig @Andre10k
Det er den endeløse negativiteten til gjengangerene her inne som gjør at fler av oss ikke gidder å kommentere mer i særlig grad på tråden her. Diskusjon for & i mot er sunt det, men når et elendig kunnskapsnivå om bolaget tar overhånd blir det for dumt. Snakker regelmessig med OKS, men gidder sjeldnere å sjeldnere å dele for alle idiotene her inne.

8 Likes

Det er greit at Moderator kommer inn i bildet, nå.
Forøvrig, grønne tall på en dag som dette…

4 Likes

Som er et fundamentalt problem/utfordring for forumet og i siste instans forumets eksistens som en levende arena (@pdx): når negative elementer får fritt leide til å hamre på med en agenda som handler om alt annet enn om å bli opplyst. Har ikke løsningen på overordnet nivå, men ser at det er på tide å ta en lignende vurdering på om det er verdt tidsbruken når det så alt alt for ofte bare ender i det samme destruktive sporet.

9 Likes


5 Likes

Ja, insider medlemskapet mitt blir ikke fornyet atm.
Kjekt med aksjonærlister og chat, men at trolls får fritt leide på denne tråden er jeg passe lei.

Aaleby…Andre…m.fl.
Mitt svar til dere.
Ikke gi dere…
Mat oss med info. som du/dere har gjort…
Samme til deg «Concorde».
Dette er som en fotball kamp, med ulike tilhengere. Noen kjører full «facepainting», mens andre jubler ved å riste litt med «Rolexen». Og, flesteparten nøyer seg med å ha drakta eller i det minste et skjerf.
Og så har vi noen «Holigans», som ikke har interesse av DCG og aksjonærene. Og som bare er ute etter «kvalm».
Mitt råd Aaleby er å velge dine slag…
Men, ser det er vanskelig for deg med ditt engasjement.
Dette blir bra…:trophy:

4 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Er sta som et esel med et snev av kverulant, som gjør at jeg (litt for) lett tar kamper. Men nå har det vist seg i ett og et halvt år at antall provokatører dukker opp som troll fra eske i et ustanselig antall. Og da kan man like gjerne melde overgang til Hegnar, forskjellen er ikke lengre merkbar. Som er tidenes fallitterklæring. Så ja, skjønner ekstremt godt.

3 Likes

34.30-35

1 Like

Jeg kunne ikke vært mer uenig.
Det er mange her som har brukt altfor mange timer over lang tid på å sette seg inn i caset. Noen er flink på linkedin, noen følger med på satellittkart, noen har god dialog med ledelsen, noen kan bedriftskultur i UAE, noen er dyktige på prosesser, mens andre er dyktige på businesscase. Listen er enda lenger. I sum er det en ganske sterk samling folk her.
De samme personene er veldig villig til å diskutere risikomomenter, treg fremdrift, hva som faktisk skjer/ikke skjer osv.

Faktisk er det i absolutt alles interesse at debatten her fungerer godt med alle aspekter. Jeg vil også si at at så har skjedd. Jeg er sikker på at alle de 10-20 mest aktive har et kritisk blikk på hva som kan gå galt. Jeg har ikke oppfattet noen som særlig blind.

Det tråden absolutt ikke trenger er nick, ofte nylig opprettet, som velter inn med sarkasme og negative påstander av generell karakter. Jeg savner innsikt kombinert med kritise konstruktive ytringer.
Verbale og avsporende stikk, ofte spekulative i negativ retning uten særlig rot i fakta eller av generell art, er ekstremt destruktivt for tråden @Geirx @InvestMidt @RakFisk og @holmes.

Jeg håper @pdx kan ta en titt på innleggene idag.

13 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Har det kommet mest bull eller bear tanker fra denne talentfulle, tverrfaglige gruppen som hjelper hverandre med posting fra LinkedIn, satellittkart, og korrespondanse med ledelsen, og daglig skulderdunking, mens kursen har gått fra 40 til 15 kroner?

2 Likes