Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Det er bare så patetisk det du holder på med @bamse. Barnehagenivå.

3 Likes

blir det emisjon alla det man har sett i NOM,archer osv… ? griseemisjon som det blir kalt

NOM har alltid drevet med griseemisjoner. Var ingen ting nytt der. Emisjon er én mulighet. Tiden vil vise.

Gårsdagens melding mener hvertfall jeg skaper mer usikkerhet enn det som nødvendig var.
Selskapet vet at de har et behov for kapital, var det ikke bare å finne det alternativ som de fikk til enten ved å kjøre en emisjon med x prosent rabatt eller ved en partneravtale og melde det til markedet når de hadde landet.

Ved å lefle ut slik melding sent en torsdags kveld i et allerede shaky marked skaper hvertfall ikke trygghet.
I tillegg sender de ut en mindre avtalemelding like etterpå i håp om at det liksom skal dra bort fokus hva det egentlig dreier seg om.
Jeg har vurdert DC på kurs 9-11 , senest igår, etter meldingen igår kveld er selv den kursen uaktuell å vurdere nå.
Tror mange tenker slik.

Kursmessig det man kan håpe på kortsiktig her nå er at tradere ser muligheter og kommer inn og trekker litt i trådene, men det gir ofte kortvarig glede, men muligheter.

5 Likes

Samtidig; én enkeltaktør kjøpte aksjer for 20 mill for ca en uke siden. På kr 14. Ingen skal komme å fortelle meg at DC ikke hadde klart å hente penger i markedet. Med hva enn rabatt som måtte til. Det er også en del av bakteppet.

Jeg er helt enig, selvsagt vil DC klare å hente kapital til en elelr annen pris.
Derfor synes jeg gårsdagens melding var unødvendig, den gir kun en ting, rom for ytterligere spekulasjoner og det synes ikke jeg er rette medisinen i dagens marked.

5 Likes

Basert på hva vi vet; helt enig. Og står fortsatt inne for denne

4 Likes

Skulle likt en Q&A session med OKS nå. Har mye investert i dette selskapet og den store optimismen min er virkelig tynnslitt… tør ikke tenke på va som hadde skjedd med kursen hvis jeg må begynne å dumpe…

Man kan gjerne mene at meldingen var kjedelig, men nødvendig var den. Dette er innsideinformasjon som styret plikter å melde. For oss som følger selskapet er det likevel en ikke-nyhet.

2 Likes

OKS er en åpen og imøtekommende sjel. Send en mail og avtal et telefonmøte. Sikkert begrenset hva han kan gå i detaljer, men meget mulig at det kan betrygge likevel.

Nå kjenner ikke jeg reglene inngående godt nok, en sak er å være åpen og transparent, men hvorfor dette var nødvendig og meldepliktig kan ikke jeg helt se.
De som leser regnskapet til DC ser at et kapitalbehov kan bli påkrevd, likeledes vet “alle” at dette kan gjøres på mange forskjellige måter.
Meldingen sier ingenting om hvordan det skal gjøres og man vil heller ikke få informasjon før det skjer.
Derfor mener jeg det var en uheldig og unødvendig melding.
Det er dog kun min mening og betyr nada.

Og som enkelte har vært inne på, droppen i auksjonen igår var påfallende uansett, la oss håpe det var tilfeldigheter.

5 Likes

Jeg har ingen tro på slike tilfeldigheter

Ikke jeg heller spesielt sett i lys av aksjens bevegelser/fall siste dager så er det nepper tilfeldig, men inntil bevis foreligger så er det fortsatt en mulighet.

Fratrukket cash så snakker vi markedsverdi på rundt $ 31 mill etter dagens panikksalg. Blir overrasket om det ikke kommer inn et bud eller tre på hele selskapet i nærmeste fremtid, men dette får vi kanskje aldri vite. Håper styret holder eventuelle saudi-arabiske beilere på god avstand.

1 Like

Bud på selskapet?? Ja det er jo derfor de har engasjert pareto og artic!! :joy: God helg.

Er helt helt vanlig at meglerhus blir hyret inn om et selskap har mottatt bud. Bare sånn generell info til deg

1 Like

Nå fikk jeg aksjer på 9,25. Det tilsvarer mcap 380 mill. Hvis man trekker fra 25 % herfra i grisemirabatt, er vi nede på 7 kr. Noen som tror på det?

Bud på 15 nok for hele sulamitten hadde kanskje ikke vært ille. Begynner å miste totalt trua her. Likevel vil jeg ikke selge. Bare en liten del av porteføljen uansett og tror det er mange som meg.

Spesielt å miste totalt troen når man har nailet 7-8 forprosjekter på noen få måneder. Hvor man kan forvente millioninntekter fra minst 4 av disse. At det er et knallhardt børsklima er en annen sak.

1 Like

En større aktør som hamstrer på 9,25…?