Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

10 rapporteringer fra denne tråden isden jeg stod opp.

Kan vi ikke alle puste litt med magen og roe oss ned.

1 Like

Andalusia sør i spania har 70millioner oliven trær og står for 30% av global produksjon.

4 Likes

LNC skal nok kunne gi god effekt

4 Likes

La oss se hvordan det har gått med “spådommene” siden sist (5 dager siden) :slight_smile:

  • Det tar tid å danne en ny tradingrange og erfaringsmessig vil vi se stor volatilitet :white_check_mark:

  • som gradvis avtar til man finner denne rangen (fasen vi er inne i nå). :white_check_mark:
    image

  • Hvis man ser på H/L på daily, så er spennet såpass stort at denne bouncen som er i gang fint kan gå mot 10-12 kr :x:

Dette var feil. mindre moment i rekylen enn forventet (kan enda endre seg men foreløpig ikke).

  • uten at man endrer trend på denne timeframe av den grunn :white_check_mark:

  • Mao. - jeg forventer den vil finne en range som er thightere enn det vi har pr i dag og så konsolidering innen denne rangen til vi får avklaring på finansieringsbehovet :white_check_mark:

Her er rangen:

#traders-paradise :white_check_mark:

3 Likes

Akkurat her og nå handler det fort bare om sjongleringen til én enkeltaktør, som prøver å få ut mest mulig uten å smadre kursen og hvilken range vedkommende “aksepterer”. Styrer inn til videre ordreboken helt og holdent.

Yup. En kan vel si at dette er “mot normalt”:

1 Like

Kan se ut som salgstrykket er avtagende, RSI følger ikke prisen, potensielt kort vei til 9.5 - 10 tallet. :thinking:

1 Like

Vet ikke om Desert Control sin teknologi Løser akkurat dette problemet dessverre. Det er ikke dårlig jordsmonn men mangel på vann til trær og avlinger.

Kom gjerne med en link som forteller noe om hvilke typer jordsmonn som er mest vanlig i de tørkeutsatte områdene i Spania.

PS; kan alltids bidra:

4 Likes

Hvorfor køoer ikke ansatte og ledelse på disse nivå?

Sjansen for at ledelsen sitter på innside-info er vel relativt stor. De ansatte gjør fornuftig i å ikke legge alt i en kurv. Som i å investere tungt i sin egen arbeidsplass.

Kunne jo bidratt til høyere kurs og dermed stille sterkere i forhandlinger mtp lån/emisjon/fusjon etc?

Vil jo resultere i å sikre sin egen arbeidsplass, men om de ikke har kapital så har de ikke kapital. Kan jo hende alle ansatte alrede har nok av aksjer, har ikke sjekket opp i akuratt dette…

Som ett eksempel: De ansatte i Softox kjøpte masse aksjer i en ekstra emisjon på kr 55 for et par år siden. Framtiden ble sett på som lys. Nå ligger kursen på kr 5, mange ansatte er permittert og det er høyst usikkert om selskapet overlever. Man risikerer å miste jobben i tillegg til sine investerte kroner. Alt på en gang. Gjør ikke arbeids- eller livssituasjonen noe særlig lystig i eventuelle krisetider.

3 Likes

Ja de signaliserte jo til markedet at de hadde ståltro da.

Vet ikke hva som skjedde med det selskapet.

Men dersom de ansatte/styret ikke tror på selskapet, hvorfor skal vi som står utenfor ha tro på det?

I DSRT er det vel motsatt av kjøp men faktisk nedsalg fra nøkkelpersonell?

Men ser jo den, hvis folk ikke har råd til å satse så har de ikke råd, men det gjelder jo alle selskap… Og ikke noe spesielt med DSRT? Er jo en risk i alle aksjer.

Hadde de fått massivt med kontrakter om levering, eller massive innsidehandler eller bud på selskapet så ville jo kursen gått opp betraktelig.
Dersom ingen av disse tingene foreligger så går den ned, og bedriften vil jo kunne ha vanskeligheter med å hente nok penger uten at en blir totalt utvannet.

Hadde hvertfall satt pris på om noen som jobber eller har noe med selskapet å gjøre handler litt aksjer… Ansatte med ståltro som vider dette gjennom å investere sine egne penger signaliserer jo ut at dette er bra greier og kan presse kursene opp…

Folk i styret sitter med et betydelig antall aksjer. Som signaliserer tro på selskapet. Mange har et overdrevent fokus på hva ledelsen foretar seg hva kjøp/salg av aksjer angår. Det er ikke gitt at alle andre deler børslidenskapen som forener de fleste av oss her på TI. Bare ta OKS som kjøpte noen ytterst få aksjer i fjor i den tro at det skulle signalisere positivitet. Sier litt om innsikten i børs-psykologien. De kjøpene fungerte heller mot sin hensikt. Forøvrig har selskapet allerede fått massivt med kontrakter. Men man må nesten fullføre løpet. Som i å få unna forprosjektene før inntektene og leveransene kan øke signifikant.

Blir spennende å følge med :slight_smile: frem til nå. Ser det jo ut som de fleste selger i og med at den setter nye bunn nivåer så er det jo nødt til å være tap. Med mindre det er noen av nøkkelpersonellet sol sikkert har lavere GAV.

Spennende å se når det snur.

Egentlig ganske usikker og har “heldigvis” lite fri kapital, men tok en lyttepost her nå.
Kan vanskelig se at den skal lenger ned herfra.
Hadde bestemt meg for å vurdere lytteposten når aksjen falt mot 9-11, så kom den meldingen der og endret synet mitt ytterligere.
På 7ish kan jeg vanskelig se at det skal fortsette nedover, men må legge til at jeg kjenner selskapets operasjoner dårlig sammenlignet med veldig mange andre skribenter her.
Men, å ha en liten post for om mulig å øke på etterhvert kan nødig skade tenker jeg.

5 Likes

Ligger skjult selger på 7,6 nå.

En dreven jobb så langt med å ikke ta fullstendig lurven på alt, samtidig er det klokkeklart kun én aktør (Deka) som selger og det kommer nok en rekyl så fort de gir seg. Som kan være i morgen eller om et par uker.