Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Liker alltid å vise til denne, selv om alle har sett den før og det på ingen måte er en eksakt utregning. Viser at det finnes betydelige utgiftsbesparelser for Limoneira som bør gjøre investeringen til en no-brainer.
df18a3079ae261caa4eb7380fddf25e84ace0c9d_2_690x706

2 Likes

Jeg er ikke stø nok i regnskapsføring til å konkludere, men dette ser da vel ut som et attraktivt regnestykke?

(fra dagens q1 rapport)

Hørte gjennom presentasjonen akkurat, og jeg kan bare si: I am a believer😊

1 Like

OKS har flere ganger sagt at man ikke skal legge noe vekt på dette foreløpig.

1 Like

Ligger an til trendendring på daily chartet om dette kan holde seg ut dagen.
Håper volum vil ta seg mer opp nå som Q er unnagjort og man har litt mer info om status.

3 Likes

Se ordredybden, kursen blir styrt, med et krydder av større selgere

1 Like

Jeg ser ikke på selve handelen da jeg ikke kjøper / selger aksjen for tiden, følger kun med på chartet, men kan tolke det du sier ut fra volumbarene. Man får pop-til oppsiden, men hvis ikke flere hiver seg på får man bare wicks igjen, slik du ser av de foregående barene.

Har ingen forhåpning om større løft på bakgrunn av formasjonen alene, her må nok det fundamentale være katalysatoren for det tekniske.

Er jo komisk hvordan en enkelt (?) algoritme i praksis kontrollerer hele ordrebildet

Jeg har flere grunner til å hevde dette, men den åpenbare er kjøpssiden for nesten bare sekunder siden

image

3 Likes

Er ikke dette bare en typisk market maker som sikrer likviditet i aksjen?

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Det kuttes:

Smått sjokkerende måte å løse de finansielle “utfordringene” på.

Enig @Aaleby
OKS & co tar iallfall brutale valg for å ikke kaste aksjonærene ‘under bussen’

Heller enn å gjennomføre en emisjon på kr 10. Må si at jeg blir betenkt. Virker som det er noen i styret som vil beskytte seg mot å bli utvannet for enhver pris. En form for grådighet som alt for ofte får utilsiktede konsekvenser.

3 Likes

Kan jo være han har gjort en dårlig jobb, hvem vet?

Charlie Granfelt
Chief Commercial Officer (Group CCO)
Sjef for «International sales».

Har han levert?
Svaret ser vi nå…

Får jo litt Softox-vibber av dette. Å fyre selgere er jo ikkje akkurat fornuftig for ein start up som skal over i kommersialieringsfasen…

1 Like

Nei, det blir jo som om en bonde skulle selge sine settepoteter for å rette på økonomien.

Tipper de vil konsentrere seg om lokale selgere og sånn sett havner Granfelt litt mellom barken og veden. DC er ikke akkurat klar for nye eventyr før man har fått på plass solide avtaler i USA. Og der er det ikke gitt at en nordmann (svenske) er best egnet.

Kan være tilbøyelig til å se på denne prosessen med halvpositive øyne dersom Desert Control Americas er selvgående per i dag. Hvor en har fått på plass selgere og klarer å ta seg av biffen selv. Da kan man fortsatt ha full fokus på å skaffe nye forprosjekter samtidig som man får slanket den norske avdelingen.

Faren for en drastisk utvannende emisjon minsker nok en god del med dette. Svaret på om tiltakene får langsiktige større konsekvenser vil man kjapt nok se i form av om de vil klare å lande 5 nye forprosjekter i de neste kvartalene.