Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Ser OKS liker et innlegg fra en agronom ansatt i Mission Produce på LinkedIn. En kontrakt med en stor, børsnotert avocadoprodusent ville ikke vært galt.

9 Likes

Hva gir du det som en sannsynlighet i %? Vi snakker om et selskap med kniven på strupen og som har verdens tørreste emisjonamarked foran seg.

Å hente penger blir såklart enkelt, det er bare å la kursen kjøres langt nok ned, så er alle interessert. Men vi eksisterende aksjonærer blir heftig utvannet…

Nei, beklager, dette ser bekmørkt ut.

Noen som vet hvor mange som fikk sparken i forrige uke? Granfelt skrev jo at det gjelder flere.

Du skriver «vi aksjonærer»… som vel betyr at du har aksjer i selskapet. Det jeg ikke begriper er sytingen din og dommedagsprofetiene. Dersom du et så sikker på at emisjon kommer på mye lavere kurs er det jo opplagt for deg å bare selge…?

5 Likes

Tvilsomt at han har aksjer. Er nok bare et ynkelig forsøk på å gi innholdet påtatt tyngde.

1 Like

Det er investorweb som skal ha emisjon.

Ahh. Takk. Sletter.

Det er jeg ikke interessert i.

1 Like

Verden burde be på sine knær for å få LNC på plass.
I mens så holder DCG å «scalere» opp.
Variant på ordtak…
(De har mange jern, men ingen i ilden).
Det er nesten litt leit og se på. Og, dette sier jeg ikke fordi jeg er aksjonær.
Løsninger ligger «muligens» rett foran nesen på politikerene.
Her kunne det offentlige eierskapet vært på sin plass. I stedet så bruker regjeringen energien sin på å rasere eksisterende bedrifter.
Ikke til å tro.
Jeg er mer, og mer overbevist om at noen med økonomiske muskler burde kjøpe
dem opp.
Enten, det. Eller at dette kommer opp på nasjons nivå.
Vestre, burde komme på banen her. I stedet for å røre rundt med potensielle batteri fabrikker, vindmøller og annen «bullshit». Han kunne flyttet dette opp på nasjons, EU og FN nivå.
Og deretter hentet inn en Nobel pris…

2 Likes

1 Like

Hadde nok ikke vært rent få som hadde vært permittert for lenge siden om UAE hadde permitteringsregler tilsvarende som i Norge.

Forbanna ergelig at selskapet ikke kan oppdatere markedet men en melding om hva slags tanker de sitter med av forskjellig muligheter de ser på rundt kapital innhentingen. Forrige melding er så kritikkverdig at den håper jeg de føler på. Sikker på at kursen hadde vært doblet fra dagens hadde de banket gjennom en emisjon på 10,-

5 Likes

Ja, man tar vel ikke munnen for full om man i utgangspunktet sier at det i beste fall var amatørmessig håndverk.

1 Like

Kursen gruset på frykt for emisjon, men det er ikke gitt at det faktisk blir gjennomført kapitalinnhenting i markedet.

2 Likes

Nei, helt enig.
Og enda mer unødvendig med den meldingen, finnes normalt flere farbare veier og de som følger selskapet vet at noe må gjøres innen rimelig tid.
Kommunikasjonen satte igang unødig tenking

1 Like

Jeg vet ikke om den var påkrevd. Det er iallfall en påstand at den var det, men jeg er ikke i stand til å vurdere om det stemmer.

Helt klart

Så lenge man ikke sitter med all info og kun observerer fra utsiden kan ingen av oss konkludere med 100% sikkerhet, enig i det også.
Men, jeg tror dette kan ha blitt gjort i den tro at “kan være lurt å informere markedet om at ting er på gang”
Jeg personlig tror de totalt kan ha feilberegnet markedets reaksjon.

3 Likes

Generalforsamling 8 juni. Kommer nok noe innen det.

GF i morgen

Ups sorry

Ser jo ikke ut som det er noen ende i sikte på galskapen i kursutviklingen…det bøttes ut aksjer til salgs på stadig mer absurde nivåer