Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Men de skriver vel ikke hva turning point er. Det er vanskelig å se for seg noe under 100m, og 2024 vil nok ikke gi inntekter som dekker driften. Enten trenger de en heftig emisjon eller en heftig avtale/kontrakt. Men problemet er at de trenger noe ASAP, dvs. innen en måned eller to bør ting være avklart. De kan så klart begynne med en liten emisjon dersom de håper på et av de andre alternativene.

Men de har jo litt tid da, så det blir spennende å se hva dette på torsdag dreier seg om :slight_smile:

Nå er heller ikke en emisjon noe problem dersom vi vet at det går til noe veldig godt. En emisjon per dags dato på 150m ville vært skummelt, men dersom de melder noen enorme kontrakter først så skal jeg ikke bekymre meg.

1 Like

Du burde se Q&A fra Q1. Fra ca. 22 minutter svarer han å mange av spørsmålene dine om finansiering.

1 Like

Takk, det skal jeg gjøre. Jeg har ikke sett videoen, kun lest tallene.

Jeg ble ikke så mye klokere, han sier vel lite om hvordan de skal klare seg fremover?

1 Like

Hvorfor meldes ikke denne “signingen” til markedet egentlig?

Ikke helt uvanlig fra DSRT det da :wink:

Du har rett i at de trenger penger. Hvor mye penger de trenger vil avhenge av flere faktorer, som bl.a. når de ser for seg kontrakter som vil gi betydelig med inntekter. For alt vi vet så kommer det allerede i år… Så finnes det også mange måter å hente penger på, de kan ha en rettet emisjon, de kan ta opp lån, eller inngå partnerskap. Man vet ikke utfallet av denne prosessen enda for det er ikke kommunisert. Mao. behøver det absolutt ikke å bli en grisete emisjon, selv om dette også er en mulighet. Lett å være etterpåklok uansett hva utfallet blir her, og enhver får gjøre opp sin egen mening om man tror det blir en stor utvanning eller ikke.

1 Like

Så, rent hypotetisk, dersom de annonserer en emisjon på 100m i morgen, hva tenker du/dere i så fall om det?

Slik jeg oppfatter det på Q1 kommer det neppe noen emisjon før den strategiske gjennomgangen av situasjonen i UAE er gjennomført. Men det er klart ting kan forandre seg.

Husker alle hvor vi klaget når de ikke satt emisjon på 10,- når de hadde sjansen, drar kursen seg over 10,- nå, så mener jeg det er en no brainer å sette en emisjon på 9-10 og mener også dette er meget bull dsrt om de får gjennomført dette. Gjør de det ikke, er det tjenesteforsømmelse og ingen garanti for at kursen ikke faller ned igjen.

1 Like

Det avhenger litt av hva som kommer på torsdag…

:scream::popcorn::white_check_mark::moneybag:+32%

Jeg er helt enig. Dersom de trenger en emisjon, så bør de dra av plasteret. Men vi får håpe de vet best og gjør ting deretter :slight_smile:

Kanskje vil denne gi betraktelig mer mening. Tiden vil vise.

2 Likes

Jeg tok valget om å bli sittende når den strategiske gjennomgangen ble annonsert. Jeg har ikke veldig mye penger i DSRT så valget var enkelt. Planen var å øke dersom det ble en emisjon. Nå angrer jeg selvfølgelig på at jeg ikke kjøpte noe mer på 6-7 tallet, men igjen, prøver å holde meg til det jeg bestemmer meg for, og ikke agere emosjonelt på bakgrunn av bratte fall eller stigninger. Om de annonserer emisjon blir jeg i allefall med og forsvarer min posisjon :slightly_smiling_face:

5 Likes

Lyse utsikter, for lange ansikter.
Enten man er aksjonær, eller ikke aksjonær/tidligere aksjonær.
(Mine Rosa briller henger fortsatt på).
Og forventningens Bue blir hentet ut av skapet igjen.

1 Like

Ikke alle klaget på det.

Der noen ser ned, ser andre opp.
Jeg har tillit til at selskapet har god oversikt og gjør gode vurderinger.

1 Like

Ok, noen da.

Jeg tok samme valg. Ting så veldig mørkt ut når kursen var nede på 6, hvor en emisjon av en størrelse jeg antok var nødvendig ville utgjøre 30-40 %. jeg angrer ikke på at det ikke ble kjøp på 6-7-tallet, det så veldig stygt ut da. Det var vel ikke helt strategisk korrekt å gå frem som de gjorde, slik at kursen raste.

Det som er rart er at selskapet annonserer hint om emisjon som børsmelding, mens kontraktssignering røpes via Facebook/Linkedin :sweat_smile:

1 Like

Handelsstopp i påvente av en børsmelding…?