Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Japp, pga lekkasjen kanskje?

image
Up or down :crazy_face:

Har du lest børsmeldingen? Står at alle finansielle muligheter er åpne… ikke hint om emisjon som du skriver. Greit å prøve å holde seg litt presis.

Og det er forøvrig en tredjepart som har vært litt tidlig på avtrekkeren isåfall. Ikke selskapet.

5 Likes

up :smiley:

Basert på den ivrige handelen idag, så kan/bør det fort komme en positiv melding nå. Spennende minutter når handelen stanses og man venter på denne type meldinger. Et bud er ikke usannsynlig scenario her.

Merk: dette er ikke den vanlige «matching halt» hvor man stanser handelen pga brå kursbevegelser opp eller ned. Så nå blir det ikke mer handel i DSRT før de har kommet med en viktig nyhet.

1 Like

Jeg er da veldig presis. Alle finansielle muligheter er så klart åpne, og emisjon ble nevnt som en av mulighetene. Poenget er at de har lite penger på konto, og trenger en oppklaring snarest.

Riktig - trodde først det var MH, men ser det er melding på vei. Spennende! :crossed_fingers:

1 Like

Emisjon ble ikke nevnt direkte:

image

Som @Lennha sier, så er det greit å være presis

1 Like

Børspause i Desert Control i påvente av melding | Finansavisen

Venter i spenning. Kan nesten høre tastaturet til Pastor Sivertsen herfra…

1 Like

Håper det kommer noe bulle finanserings news nå, hadde vært så deilig, rett etter 2 store selgere har pøst ut aksjer. Bra timing i såfall

Litt rart at de samtidig har kvittet seg med nøkkelpersonell om det har lagt noe virkelig potent på trappene, men kan være at de har vært ansett som overflødig litt uavhengig av den økonomiske situasjonen.

Godt poeng

Det ble nevnt på Q1-presentasjon som en mulighet, så jeg er da helt presis.

1 Like

Hadde ikke fått med meg “nyheten” som allerede er annonsert på LinkedIn og diskutert over her.

I verste fall så er det børsen som har spurt dem om de forventer nyheter basert på dagens oppgang, og de har sagt at “ja, det gjør vi jo forsåvidt, på torsdag” (men nyheten i seg selv er ikke så stor at de hadde stoppet handelen for det), men så har børsen bestemt at de må stoppe handelen, siden de ser at den har stor innvirkning på handelen.

Bare for å gi et eksempel på spekteret av muligheter. Har ingen grunnlag for å si hva som er mest sannsynlig. Uansett må jeg si at det er spesielt å invitere til “signeringsseremoni” når man er et børsnotert selskap, i hvert fall hvis det er store nyheter. Så dette sier meg egentlig at torsdagens nyheter ikke kan være SÅ store. I såfall er det en kjempeblunder fra ledelsen.

2 Likes

Hvis den ikke var relevant burde det vel ha vært en matching halt fra børsen hvor DSRT sier at de ikke kjenner til noen grunn til det og at den kan åpnes igjen. Er det ikke det som har skjedd tidligere med andre selskap.

Godt skrevet.

Sist de annonserte noe på Facebook/Linkedin var det vel noe særdeles lite som de egentlig ikke ville melde, men følte seg nødt til å melde da de så reaksjonene.

Det er vanskelig å si.

Jo, det stemmer. Men da har de ikke forventet noen nyheter.

Poenget mitt her er at de kan ha havnet i en situasjon hvor de faktisk venter nyheter, men ikke av en sånn karakter at de normalt ville stengt handelen. Men fordi kursen tilsynelatende reagerer voldsomt, så har børsen bestemt at de vil holde handelen stengt inntil nyheten er allment kjent. Men det er jo ikke sikkert dette er tilfelle, altså.

Sannsynligheten for at vi plutselig får et bud i fanget, synes jeg imidlertid sank betraktelig da jeg leste hva som var annonsert på LinkedIn. Og synes ledelsen snart bør lære hvordan man kommuniserer som børsnotert selskap.

2 Likes

Det er popcorn dette her. Er det Ayman El Gayar som har tatt turen over there?

Spesielt også at den gjennomføres kl 06 på morningen i Arizona. Dubai ligger 9 timer foran, så man kan vel tenke seg at det er en fornem person med stramt tidsskjema som setter seg på flyet i Dubai på morgenen og akkurat får skviset inn denne happeningen.

2 Likes