Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Ja, men det var henvisning til hva de skrev 27 april. Det var et utdrag fra børsmeldingen de sendte da.

Status quo er fortsatt det samme. Du mener emisjonsspørsmålet er dødt, jeg mener det er helt åpent.
Der er vi uenige enkelt og greit.

EDIT:

Og for å svare på spørsmålet så synes jeg det fremstår mindre sannsynlig nå ja.

2 Likes

Beklager, men jeg forstår ikke helt. Du skriver at bare selskapet vet status etter 13 juni. Da kan du ikke samtidig forvente at andre skal forstå noe ut over det selskapet har kommunisert, og det er ingenting etter den 13…

Selv får jeg ofte gåsehud når jeg leser at selskap uten penger annonserer med LOI her og der.

1 Like
  1. Selskapet sender børsmelding 27 april hvor de informerer om at de undersøker ulike strategiske grep.
  2. Ny melding 13 juni med status på prosessen de informerte om i punkt 1.

Hvor har jeg hevdet at det har skjedd noe spesielt etter 13 juni, dvs på 3 dager?!

Du refererte til status etter melding 13. juni. Var derfor jeg lurte.

Etter melding 27 april. Du må se konteksten, dvs det som står over.

Siden du refererer til melding 13 juni og ikke 27 april så forstår du sikker hvorfor jeg spør.

Jeg gir opp.
Dette blir bare støy som ikke er tråden verdig. Les innleggene noen ganger til, så kanskje du forstår @Floppen

3 Likes

Noen er mer resistente mot å se nedsider enn andre.
Noen velger å tolke børsmeldingen utelukkende positivt og skrevet i stein, mens andre prøver å se mellom linjene hva meldingen IKKE sier noe om.
Noe som er minst like viktig etter min mening.
Jeg håper i hvert fall noen setter pris på mine innspill og kanskje også er med på å se ting i et annet perspektiv.

1 Like

Egentlig unødvendig å fortsette denne diskusjonen…svaret får vi i løpet av et par uker

3 Likes

Enig, men når kursen mer enn dobler seg med et smell etter en enkel twittermelding fra noen som ikke er tilknyttet selskapet så er det lov å spørre noen spørsmål, uten å bli sett på som en brønnpisser.

2 Likes

14 Likes

Jeg spyr om det viser seg at de må ha emisjon, kursen faller tilbake og de ikke utnyttet denne muligheten til å hente litt penger til kurs over 10,-. Men får bare stole på at selskapet har kontroll😅

For hva det er verdt, nå har Desert Control blitt fjernet fra “hold-deg-unna-porteføljen” til Investtech

4 Likes

https://twitter.com/desert_control/status/1670129329873862662?t=MYAASZQ4-WouhyOmHhQCHw&s=19

7 Likes

11 Likes

Du må jo bli utrolig frustrert skal du fortsette å fokusere på det kortsiktige? Greit å bli frustrert bare du lærer av det. Du må finne en strategi å bli komfortabel med strategien. Få følelser på rett kjøl i forhold til tidsramme/horisont du opererer med samt være fleksibel. Stol på deg sjæl ikke TI. Gjør DD & Research.

4 Likes

Godt råd, tenker mer på at det er så fantastisk amatørmessig av selskapet, så tror ikke det skjer.
Government har mye å si for langsiktighet, take a look at softox.

Rent teknisk positivt at vi konsoliderer såpass mye høyere etter en drøy stigning på over 120%.
Vi har nå roet ned de korteste indikatorene som lyste rødt. Disse er i ferd med å gå over i grønt, men på lengre sikt trenger man fremdeles større moment for å fortsette bevegelsen. Regner med vi får noen nyheter som vil utløse mer volatilitet. Alternativet er at vi driver sidelengs til det skjer noe.

Slik formasjonen utvikler seg tror jeg ikke vi ligger på dette nivået når uken er omme… #bullflag

6 Likes

Enig, ser teknisk positivt ut nå, men det som blir spennende/signifikant er om vi bryter gjennom motstanden som begynner på litt over 13.

1 Like