Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

God morgen…
Desert Control, er på listen av aksjer som en må følge med på i dag….
https://twitter.com/coolbreez016/status/1668871446456573954?s=58&t=1LsLu3Kp_Uq7Wdqsi0SF7w

3 Likes

Denne ble jo postet 14. Juni

1 Like

Ups,sorry

Litt småpatetisk oppførsel av aksjen, derfor må jeg poengtere at det er forsøk på brudd på gang.
Hvis bruddet får tracktion er det stor oppside (tracktion = volum). Ikke en kjøpsanbefaling…
men fint om volum kan ta seg opp… :sweat_smile:

8 Likes

https://newsweb.oslobors.no/message/593767

CFO Marianne Vika Bøe forlater selskapet.
Det kom litt overraskende på, spesielt akkurat nå før rekapitalisering er på plass.
Det første som slår meg er kvinnefiendlighet i Emiratene

1 Like

Uavhengig av kjønn tror jeg det kan være en litt annen type CFO Dsrt trenger fremover. En med mer erfaring på hardcore finans

7 Likes

Hehe, det er alltid noe, spørs hvordan markedet tolker dette. Har hun aksjer?

Merkedsreaksjonen i sluttauksjonen!

image

2 Likes

Jeg er enig i tankegangen om en ny mer meritert CFO, men timingen er uansett merkelig.

Hvordan da?

Hun blir i selskapet i 2 måneder til, likevel er det en ny person utenfor selskapet som trer inn i rollen som midlertidig CFO.
Dette før vi har fått svar på hva som skjer med driften i UAE, derfor tolker jeg det dithen at negativt kvinnesyn fra sjeikene har bidratt til oppsigelsen.

Det blir ville spekulasjoner. Må må du roe deg ned. Enormt med innlegg du produserer.

6 Likes

Den merkeligste teorien på aldri så lenge. Det er ikke akkurat slik at DC helt plutselig har valgt å involvere seg i Emiratene. Man kan vel heller si at de siste ukers signaler er positivt i så måte. Altså at selskapet er i ferd med å begrense sin aktivitet i MENA-regionen betraktelig.

1 Like

Ikke så vilt egentlig. Vi snakker om et land hvor kvinner fikk stemmerett i 2015 og akkurat har fått lov til å kjøre bil.
Hvor mye fremgang har det vært i UAE den tiden Bøe har vært ansatt?

Og likevel valgte hun å tre inn i stillingen for ett år siden. Tror du kvinners rettigheter i Emiratene er noe som kom Marianne Vika Bøe for ørene først nå? Og hva skulle det påvirke å gå fra stillingen som en protest når man er ansatt i et norsk selskap som endog mer eller mindre er på vei ut av regionen?

Og hva så?

Alt man skal lese, for deretter å kommentere…

2 Likes

Snakker du om.

Desert control virker å være i oppløsning slik vi har kjent det til nå. Majoriteten av ledelsen sies opp eller sier opp selv. Ullen melding forrige uke om ikke bindende avtale, som burde kommet oppfølgende info på nå. De som evt skal kjøpe ut arabiske delen nå sitter med alle essene i bunken og kan sannsynligvis gjøre det til spottpris. Ser ikke hvordan en kan komme utenom en refinansiering, og det blir tungt i dette markedet uten trackrecord

5 Likes

Klimaministeren i UAE er meget synlig, aktiv, styremedlem i selskap osv.

Ministeren er kvinne.

4 Likes

Tiden vil snart vise om det er det halvfulle eller halvtomme glasset som har vært mest påslått. Påstand om at den foregående meldingen var ullen fremstår likevel litt merkelig. Først og fremst fordi man må ha i bakhodet at selskapet aldri hadde planer om å komme med noen melding. Og dessuten; hva forventet man egentlig at den strategiske gjennomgangen omhandlet?

Hvorfor burde det ha kommet oppfølgende info allerede når meldingen sier følgende i klartekst:
“The Company has entered non-binding letters of intent with selected parties with whom it is anticipated to reach final agreements by around mid-year.”?

1 Like

Jeg er ganske enig med deg, det har tatt over 6 uker siden de engasjerte Pareto og Arctic for finansiering. Det at det har gått så lang tid som det har gjort er et stort rødt flagg i seg selv.
Men her er det ikke greit å komme med kritiske nyanser, de som ikke forsvarer hver eneste handling selskapet gjør til enhver tid er overflødig spam blant enkelte her inne som bare er ute etter confirmation bias.