Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

@Moenet
Angående oppkonstruert problemstilling om norsk cfo og kvinnefiendlighet i uae

Hvorfor haddy / fikk Nancy Carda, som kvinne, en fremtrende stilling i Expo Dubai?
Og ville hun, som sentral skikkelse i markedsavdelingen i expo Dubai med stor oversikt over kulturen lokalt, begynt i Desert om det var et problem at kvinner fylte sentrale stillinger?

Det er ikke alt av søkte egne tanker som trenger legges ut på fora.

5 Likes

Jeg bare setter disse to meldingene opp mot hverandre så kan du selv se hvor kontrastene ligger.
Bare fordi det finnes gode eksempler så er det ikke dermed sagt at dårlige eksempler ikke finnes.

Kan vi sette en strek nå?
Det er poengløst i å sitte å forsvare kulturen i UAE.

Spot on…

Mulig jeg er dum som et brød, men hva er egentlig problemet.
Er det ikke i bunn og grunn bare en ansatt som tilfeldigvis er dame som har valgt å si opp sin stilling fordi hu har lyst å prøve noe annet?

6 Likes

Altså, jeg tipper @Moenet bare gjør som investorer gjør. Det kommer en nyhet som potensielt kan tolkes negativt, og da dras det frem alt mulig for å få nøytralisert nyheten. En skal ikke legge noe særlig i det.

Jo det kan det godt være!
Det ville i hvert fall aldri blitt børsmeldt om det var en negativ årsak.

Ja det var i bunn og grunn en spekulasjon som plutselig endte opp i full likestillingsdebatt.

@Moenet
Ifølge Ti, så har du solgt alle aksjer i DC idag på 12,3

Plutselig ble atferden din veldig logisk :blush:

Lykke til med neste investeringi i et annet selskap.

2 Likes

En ansatt som ~tilfeldigvis er dame~ og som tilfeldigvis er CFO i et selskap som tilfeldigvis er i en “strategic review” (les: det brenner på dass og burde trykt opp noen nye aksjer men har ikke lyst)

1 Like

Jeg lastet opp porteføljen i går, så fant jeg ut at jeg ikke trenger å ha porteføljen på tekinvestor likevel.
Har ikke solgt noenting og jeg er fortsatt langsiktig investor i selskapet.

Lykke til selv.

Husker ikke helt ordlyden men mener at resignasjon av CFO skal børsmeldes.

1 Like

Det er børsmeldt…følg med

Hva er logikken i å selge aksjene for så å snakke pent om den?

Kan godt tenkes, umulig å vite om det skyldes prosessen selskapet er i nå eller andre saker.

Jeg eier ikke aksjer i selskapet pt, solgte min lille post forrige uke

Mulig de ville ha en litt mere topptung CFO ?
Mon tro ikke hun sa opp/de ble enige om det nå slik at hun går inn i ferien med senkede skuldre?
Interim CFO tar over alt etter ferien. Så jeg tviler på at hun er mega essensiell i Desert Control frem i tid.

Men vi får se fremover, Personlig ser jeg ikke det negative i dette

4 Likes

Det er ikke noe som kan tenkes, det inbyr til usikkerhet, og er ofte sett som et dårlig tegn at CFO går. Det er et veldig dårlig tegn om den som styrer finansene tar hatten og går midt i en slik prosess.

5 Likes

Ja, enig i at det kan innby til ytterligere usikkerhet, samtidig trenger det ikke være dramatisk.
Man kan stille spørsmål rundt dette på nåværende tidspunkt, uten tvil enig i det.

Blir spennende å se markedsreaksjonen imorgen.

Nettopp.
Uten å spekulere i grunner i hvorfor hun slutter.
Desert Control er ferdige med «OBOS» ligaen, og skal inn i «Champions» league.

2 Likes

Det man lett glemmer bak smilet til Ole Kristian Sivertsen er en vilje til å ta grep som fremstår nærmest litt unorsk. Mye mulig at det er tillært etter årene i ledelsen hos Global Eagle i USA. Davidson fremstår som det beste eksempelet. Tok ikke mange månedene før han ble tuppet ut. Den strategiske gjennomgangen tilsvarende, hvert fall om de lykkes. Skjærer av beinet heller enn å la det forbli blødende og ubehandlet. Samme kan mye mulig sies om de mange avgangene, selv om man som utenforstående mangler den nødvendige innsikten.

2 Likes

Takk! det var akkurat timingen som gjør at jeg stiller spørsmål.

Hvis DSRT hadde hatt et slikt enormt potensiale så klarer ikke jeg å forstå hvorfor CFO Bøe avslutter arbeidsforholdet under ett år etter hun ble ansatt. Hvis Desert er på vei inn i “Champions League” som det hevdes her, så hadde dette vært en unik mulighet for henne. Jeg håper jo at DSRT vil ekspandere og bli en bra case, men uansett hvordan en vrir og vender på dette så er ikke denne oppsigelsen positiv.

5 Likes