Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Emi melding?

57m i cash i q1, og hvis cash burn er 22m i q2 så er vi på 35m. Pluss på 20m og litt premie fra konkurransen de deltok i så er vi på ca 56m ved utgangen av Q2. Kanskje fått litt smått i inntekter fra piloter, men ser bort ifra det. Hvis cash burn i kvartaler går ned til la oss si 15m med oppsigelser i Norge og endring i UAE, så har du et regnestykke på 56m / 15m i burn Bør holde til limoneira avtalen er på bordet.

2 Likes

It fra salgstrykket å dømme mener markedet at den risikoen ikke er blitt mindre…

Det spørs på strategien til DSRT. Jeg tipper at det var dette de ventet på, og at de nå har mulighet til å dra en konklusjon. Dersom konklusjonen er at de trenger mer penger, så kan det uansett godt hende at de vil drøye dette så lenge som mulig.

Det kommer nok ikke noen emisjonsmelding før om en liten stund er hva jeg tror.

Gitt at de får en avtale med Limoneira i år, så tror jeg ikke pengeproblemet er løst.

1 Like

Det er jo interessant det, hva tenker du på?

Tror du har rett i det, men det vil gi dem billigere kapital. Høyere emi kurs eller at de trenger mindre penger.

De vil vel ha en margin på 20-30 mill på neste fase leveranse til Limoneira

Jepp! Helt enig. De vil nok vente med emi før kursen når bedre nivåer, dersom de har mulighet til dette.

1 Like

Ikke glem denne da. Her er en enkel løsning på eventuelt resterende:

•Grønne bånd
•Prosjekt finansiering
•Grønn infrastruktur finansiering
•Diverse «grants» på initiativ fra div. myndigheter
•Gjelds finansiering (på Capex siden)

Jeg blir ikke overrasket om det kommer flere avtaler :slight_smile:

5 Likes

Det er vel litt skummelt å kjøre kassen nesten tom basert på en kommende avtale som enda ikke er signert?

2 Likes

Jepp, men merkelig at rådgiverne ikke anbefalte å kjøre på med emi i forrige uke da i såfall

1 Like

Hun prøvde men måtte gå :wink:

Tenker høyt her, men har man fått bekreftet at dagens melding er knyttet opp mot de pågående forhandlingene som denne delen av den foregående meldingen peker mot? Forhandlinger i flertall, med bekreftelse mid-year. I mine øyne gir det ikke særlig mening å forhandle om salg av 49% av MDC til andre aktører enn Mawarid selv. Hvorfor skulle majoritetseier Mawarid være interessert i at DC solgte til noen andre?

1 Like

Men har de nå noe ytterligere å selge i UAE da?

Må det nødvendigvis handle om UAE?

1 Like

Jeg tviler på at de selger alle enheter for dette beløpet. Kan selge og ha lignende deal andre steder (Saudi?)

Hvis det var andre interessenter ble det en dårlig “budkamp” med den sluttsummen.

Rockpus: “Midt-østen” inkluderer nok Saudi.

Du tenker at de kanskje forhandler om en lignende modell i f.eks. Saudi som den de nå er enig om i UAE?