Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Aner ikke. Men absolutt en mulighet dersom det ikke går på tvers av interessene til Mawarid.

2 Likes

Tenker helt det samme. Det regulatoriske med myndighetene i østen har tatt alt for lang tid i forhold til kost/nytte så hvorfor bruke mer tid når den biten skjærer gjennom som smør i statene.

5 Likes

Og hva skal til for at det skal skje? Kursen er helt jojo (og har vært nedadgående lenge før de meldte om strategic review). Siste tids stigning er også ganske torpedert nå, men det kan jo snu. Tenker du at de gambler på at kursen skal stige uten å ha noe nytt å melde?

Kan det være de trodde kursen skulle stige på dagens nyhet ?

Altså, personlig ville jeg tatt emi på stigningen som var nå. Eventuelt ASAP. Jeg bare sier hva jeg tror DSRT vil gjøre.

Det går litt i tråd med hintene de har gitt, om å ta ting steg for steg. Jeg skulle derimot ønske at de bare dro plasteret rett av.

Hadde det ikke vært for de store forventningene etter stigningen, så kanskje jeg ville sagt ja. Vil ikke si at dette holder.

Men sannheten er at vi ikke vet kvaliteten av avtalen før vi ser noen flere tall.

Lite gnisninger å spore på overflaten

3 Likes

Hvis dette stemmer så kjøper de vel gjenværende units i UAE til ca kostpris. Så gitt at de skal alle units, så får ikke DCG betalt noe mer enn dette nå up-front

1 Like

Det er i det blå

Jeg har spurt oks om noen enheter skal over til USA.

Det kunne han ikke svare på nå :wink:

Why? Sånn enkel info må de da kunne gi. Samtidig har de leasinggjeld som skal dekkes eller overtas av dette også, noe som reduserer burn videre, ikke så intuitivt men er ikke del av ebitda men ligger under financing i cash flow.

“Jeg kan ikke kommentere på dette mens strategic review prosessen som nevnt i dagens melding fremdeles pågår.”

Det er nok noe mer i gjære

1 Like

Noe mer i gjære ja. Målet er å få opp kursen til emisjon imo.

2 Likes

Artige bevegelser. Ordrebildet og retning skifter totalt i løpet av sekunder, volumet er relativt høyt, og listene vil antakeligvis vise minimalt med endringer.

4 Likes

Det ser ut som vi skal tilbake dit vi kom fra før den famøse meldingen om kontraktsunderskrivelser 15.juni kom. Dvs. på 6 tallet et sted

Er det støtte på 6 tallet mener du?

40% ned på tre dager. Kjedelig er DSRT i hvert fall ikke. Litt støtte på 6-tallet, uten at det er noe garanti for noe.

Handler ikke om noe støtte. Men noen som kjører kursen akkurat dit de vil. Om den lander på kr 6 eller snur skyhøyt oppover er det ingen som vet. Kursfallet etter den første famøse meldingen var drevet av tunge reelle salg. Kursbevegelsene etter dette har vært 100% manipulert. Utover børsmeldingen etter LinkedIn-forvirringen, hvor det var en god del retail som kjøpte og hjalp til med å presse kursen opp mot kr 14.

3 Likes

Så nedsalget de siste tre dagene, på høyt volum, er 100% manipulert? Hva slags informasjon sitter du på sida du kan slå dette fast? Care to share?

3 Likes

100% manipulert faktisk…

Innen biotek så er det alltid ulike oppfatninger om det der. Har sett samme i nesten alle som har falt typisk over 90%
Alt det fundamentale skal visstnok være topp, det er bare spillet på børsen som trekker kursene ned i kjelleren.

3 Likes