Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Hvis man har fulgt med + vært litt aktiv i ordrebildet siste par måneder, så er det iallfall ingen tvil om at kursen er trikset med,. Det gjelder begge veier.

1 Like

«Tabellen lyver aldri» er min holdning. Kursen gjenspeiler dagens situasjon som består av en hel haug av usikkerhet på alle bauer og kanter

2 Likes

Jepp - samtidig som volatilitet er et eget spill som er på algoritmenes hjemmebane

Noen har lekt med kursen i ukesvis og undertegnede har vært like klar på at kursoppgangen har vært basert på luft.

Skal sies at mitt opprinnelige innlegg i dag var litt forhastet. Siste par dagers kursfall kan selvsagt være begrunnet i at en større aktør selger. Eller at nada vises igjen på listene, i likhet med så godt som alle andre dager. Vi får se.

Hvis dere er så sikre på at kursen er “trikset” med (feil kurs) hvorfor trader dere ikke disse feilprisingene?

1 Like

@bamse / @geirx
Hvem har sagt at det ikke blir gjort?

For da hadde feilprisingene forsvunnet

1 Like

Den ekstreme volatiliteten, hvor knapt noen kjøper ei heller selger til tross for relativt ok volum kan ikke kun forklares i usikkerhet i markedet. Hvor kjøper- og selgersiden sliter med å finne ut av retningen. Da burde noen hamstret, mens andre solgt tilsvarende. Sannheten er at knapt noen hverken kjøper eller selger. Sett oppimot det rådende volumet. Ligner mest på en tenniskamp mellom to aktører som sender aksjer frem og tilbake og havner i rimelig null til slutt.

Jo, det mener jeg at det kan. Jeg mener at volatiliteten ene og alene skyldes stor usikkerhet i markedet.

1 Like

Denne diskusjonen kan ikke vinnes av noen da ingen vet om Desert lykkes eller går konk.Mao gjeldende kurs er den riktige, den speiler hva markedet føler og tenker. Det er komplett usikkert i øyeblikket og kursen detter nedover grunnet den psykologien som råder akkurat nå. Det er en «place your bets» case nå

1 Like

Særs lett å mene. Når du sitter på utsiden og kun ser på kursutviklingen fra dag til dag. Uten tilgjengelige lister, uten å følge med på kjøp og salg fra time til time.

Usikkerheten reelt sett er vel heller liten. Selv på nåværende nivå kan selskapet sette en emisjon på 10% utvanning og ha penger til Limoneira-prosjektet forhåpentligvis er i boks. Problemet er at det heller ikke er særlig som skaper interesse. Her og nå. Som betyr at 90% sitter på hendene. Og gir akrobatene gode forhold. Slik har det hvert fall vært i en måned. Om det fortsatt har vært gjeldende de siste par dagene er det ingen som vet.

Sannheten er at det ikke bor en trader i meg. Og at jeg ikke stoler på noen av retningene. Samt at jeg er relativt fullinvestert.

1 Like

Akkurat !

@bamse /@geirx

Feilpriset var ditt ord og din påstand. Jeg har ikke hevdet feilprising. Ikke gi meg meninger jeg ikke har.

Min påstand var at kursen har blitt trikset med, og det kan være diverse årsaker til det. Jeg er 100% sikker på at algoritmer har styrt ordrdebildet veldig over tid. Ganske lenge var det en enslig algoritme som dikterte det aller meste. Nå har den selskap.

Dette har ingenting med investering å gjøre. Det er ikke knyttet til fundamentale faktorer. Det er et spill. Noen med store datamaskiner ser muligheter til å tjene penger på dette. En avansert versjon av poker.

4 Likes

Basert på at den ikke er fundert i det fundamentale. Ergo kan den potensielt snu i alle retninger. Dn reelle interessen er så liten at sjonglørene kan boltre seg akkurat som de vil.

2 Likes

På 8kr prises selskapet til snaue 30 MUSD. Som langsiktig er jeg mer redd for at sjappa blir kjøpt opp for en slikk og ingenting av en storbonde i Arizona, enn for den helt reelle finansieringsrisikoen som henger over selskapet som en mørk sky akkurat nå.

3 Likes

Helt uenig. Hvis flere var sikre på at kursen er manipulert (dvs feil) ville de selvsagt utnyttet dette til sin fordel. Det er ikke mulig å manipulere kursen opp/ned over tid, bare over sekunder/minutter ved å legge ut flere ordre på hver side.

@geirx /@bamse

Veldig mulig med få reelle selgere eller kjøpere

1 Like

Kurs var vel ~9 i det den LeakedIn meldingen kom, så vi er nå lavere etter å ha fått inn noe cash og en lisensavtale…

3 Likes