Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Fra pressemeldingen på hjemmesiden til DC:

Da har vel DC en cluster til overs i UAE, som enten kan selges eller sendes til statene.

3 Likes

Betyr mao at veien ligger åpen for konkurrerende aktører til Mawarid i land som Saudi-Arabia:
“Mawarid further maintains its general non-exclusive license to also operate in additional countries in the Middle East and North Africa region.”

5 Likes

Kult det at så mange har forskjellige syn på caset for å tjene penger :+1: For egen del har jeg brukt gårsdagen & i dag til å få nasket til meg 12k flere aksjer på disse nivåer. Gav’et begynner så smått å bli litt sexy så får vi se hvilken vei høna sparker å hvem som for rett til slutt når vi går inn i det nye året. Her blir det 3 uker’s ferie i Marbella nå. Ønsker Dere alle en super sommer å vi får håpe mid year står ved lag når det gjelder finansiell avklaring. 🫶

9 Likes

Har du sett på hvile rabatter de siste emisjonene i markedet har vært på? Havila var vel sistemann ut og der var det 80%. Lykke til med 10%.

2 Likes

Nevnte ikke rabatt, men grad av utvanning :wink:

Jepp, Kyoto hadde emisjon i går på 8 % rabatt. På mange måter et sammenlignbart selskap.

2 Likes

5 Likes


9 Likes

Er det noen som vet ca hva en slik strategisk gjennomgang koster? Antar Arctic og Pareto tar seg godt betalt…

Se kommentar på LinkedIn, noe er nok på gang: « Congratulation to our strategic partner desert control and welcoming you to have a great job in Saudi Arabia»

9 Likes

Lure meg på hvor tett connection det er mellom Saudi og UAE. Eventuelt kniving. Om det kan tenkes at et UAE-basert selskap vil ha vanskeligheter med å trenge gjennom i Saudi og at MDC dermed hadde et handicap i så måte. Hvor man kanskje er i ferd med å ta en strategisk u-sving. Null anelse.

Edit: stiller meg tvilende til teorien etter et kjapt google-søk.

1 Like

Samme med svenske humble group
denne uka, den stengte på 7 kr, emi ble satt på 6,65.

1 Like

DN i morgen :

Men heldigvis blir jo en eventuell emi i DC en «vekstemisjon» har jeg lest her inne.

1 Like

Tenker ikke det blir emisjon. Unødvendig og legge ut om andre selskaper.

Den meldingen som ble sendt mener jeg er veldig positiv mellom linjene. Om den ikke ble tolket slik. UAE har vært en klamp om føttene. Men Royalities fra hele MENA kan bli bra nok det. Det nevnes også flere områder enn USA nå som MENA er “ute” økonomisk. Da tenker jeg det blir fort enklere med spesielt Sør-Europa.

Jeg tenker også at det kommer noen flere gode nyheter i nærmeste fremtid, slik tolker jeg iallefall jeg mld. Ikke dermed sagt at aksjekursen vil doble/triple seg, men heller en mer stabil kurs på et høyere nivå enn vi ser i dag.

5 Likes

Kan godt være du har rett, men kan du utelukke at frykten i markedet presser kursen?

Et selskap med mcap på under 1 milliard må hente 645 mill kr. Du føler ikke at dette blir å forsøple tråden?

2 Likes

Nei, jeg følte for å sette innlegget over meg i et litt annet lys.
I dagens marked kastes ikke pengene etter selskaper som trenger penger.
Et annet ex er Havila. De ga en rabatt på 80%

Hummer og kanari bamse. Slenge ut slikt uten å begrunne likhetstrekk er fullstendig wasted. Og det gjelder også i motsatt retning.

2 Likes

Hvorfor skrev du ikke det til @Ole8 for innlegget over mitt ?
Fordi det var et ex på liten rabatt?

Jeg skjønner ikke dette helt. Hvis DC må sette en emisjon…. Hvorfor skal de ikke måtte gi en stor rabatt i dette markedet? Jeg lurer oppriktig

1 Like