Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Selv om det er noen her som har Grove som superhelt, så har Grove selv et ganske balansert syn på seg selv i et intervju i DN igår:

" – Man kan la seg imponere av flere investorer, men de er ofte matematisk sterke. Jeg var aldri det. Jeg er mye mer følelsesbasert.

– Har du brent deg på det noen gang?

– Ja ja, sikkert massevis av ganger."

Mer og mer tyder på at en ‘ekstremt utvannende emisjon’ er utopi for baisserne.
OKS har selv prøvd å spre ro til aksjonærene. Med meldingen fra Uae, og dagens hyggelige nyhet fra Saudi Arabia, så tyder mye på at ledelsen i DC har et godt grep på situasjonen.

6 Likes
2 Likes

Virker ikke overbevisende begeistret til å bruke penger disse araberene. Hva koster et 4x cluster?

Er det slik at halvparten av disse 2mUSD fyker vekk i produksjonskost?

Antar at de sender over et cluster fra UAE.

Bokføres må det vel uansett…

Hva koster et 4x cluster?

Et cluster er 4 enheter. De selger det med gevinst regnskapsmessig.

Hvis de selger det med gevinst så vet du vel hva det koster?

Med ditt fravær av ydmykhet, så svarer jeg tilbake om du kan å lese regnskap? Jeg vet ikke, men det er bokført kost 26m, også har de vel totalt 14 enheter? Estimat er da kost per enhet på ca 7m+. Dette er selvsagt ikke nøyaktig, men de taper ihvertfall ikke på enhetene isolert sett.

Åkke som…
Dette er en faktura 0001 til Saudi Arabia.
Første fra potensielt mange
Endelig noe håndfast fra et enormt marked.

5 Likes

Haha, fravær av ydmykhet. Må man frem med krakken her eller? Hvorfor skrev du ikke det med engang når spørsmålet var såpass konkret? Takk for god info forresten .

Okei, kosten er nok tatt tidligere som hen over nevner. Så regnskapsmessig vil det nok ikke se så aller verst ut da. Det sagt kan kosten være ført urealistisk lav, uten relevante fordelingsnøkler, iom de pr def har vært et utviklingsselskap. Fort gjort å bruke andre non-recurring poster for å “pynte” litt i visse faser.

Angående å lese regnskap. Tja, kanskje ikke så veldig bra, men nå var det mest latskap :wink:

Les notene så ser du faktisk total kost før avskrivninger osv.

Ny melding, strategic review ferdig uten grise emi. Fantastisk!

6 Likes

Det ser ut som de har fått til en veldig god løsning her.

2 Likes

Fra dagens melding :

“The Board is pleased to have reached important milestones in the strategic
review.”

Den kommentaren + ingenting annet om strategic review, tyder vel på at prosessen nå er over.

Rundt 40 mill økt kontantbeholdning vil trolig være godt nok fundament til å sørge for drift til inntekter kommer fra Limoneira, UAE?, Saudi Arabia?, Five Rivers Cattle Feeding?

Redigert :
Det kom melding mens jeg skrev, om at strategic review er ferdig.

6 Likes

Hvorfor er det viktig om clusteret selges med gvinst eller rabatt? Poenget er å frigjøre cash. Dessuten kan dette salget gi store inntektsstrømmer på sikt.

2 Likes

Det har kommet en ny melding Hayen

3 Likes

Desert Control inngår avtale i Saudi-Arabia | Finansavisen

Samtidig gjøres det en rettet emisjon mot HEART på 1 million dollar til en kurs på 10 kroner. pr aksje.

Aksjekursen til Desert Control var 7,70 kroner ved børsslutt fredag. Det betyr at HEART betaler nesten 30 prosent over sluttkursen fredag. HEART kjøper i tillegg fire LNC-enheter for 1 million dollar.

30% over sluttkurs fredag er da et bra signal?

9 Likes

Det er helt sikkert noen her som klarer å finne noe negativt/konspiratorisk rundt det :blush::blush:

2 Likes

Føles godt å være tilbake i togsporet. Nå gjelder det bare å få opp dampen.

3 Likes

Ja, men «mørkemennene» kommer nok ikke i dag hvor kursen vil peke «rett» oppover.