Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Imponerende at DC unngikk kriseemisjon…

1 Like

Negativt/konspiratorisk?

This milestone

results in an addition of approximately NOK 40 million in increased liquidity

for Desert Control.

1,8musd + 2musd.

40mill i økt likviditet - ingen kost forbundet med dette da?

Selskapet brenner 15-20mnok i kvartalet? 18mnok i cash igjen pr 1Q23.

Er vel lite konspiratorisk å stille spørsmål rundt kost i denne strategiske gjennomgangen når de knapt har kjøpt seg 6mnd med runway? Med mindre det er noen noter jeg ikke har lest enda, selvsagt.

Man får anta at de har gode indikasjoner på Limoneira prosjektet og at det med stor sannsynlighet vil bli en avtale.

2 Likes

Veddemål.
Tipper at Oslo Børs tar en pause i handelen etter ca 15 min.
Bomma.
Stengte tvert.:wave:

Er du enig at meldingen er vinklet i overkant positivt, rent teknisk, iom markedet ikke vet noen om progresjon rundt Limoneira?

  • Ingen emisjon i markedet som gruser kursen. Miniemisjon rettet mot ny partner på 30% over siste kurs
  • Aksjonærenes ve og vel har vært viktig for selskapet. Dette er uttalt både direkte og indirekte.
  • Og av punkt 2, fremstår det klart at selskapet har valgt minst mulig cashflow nå , nok til å nå forbi “trigger points”, slik at inntekter på sikt er mest mulig maksimert.

Selskapet har tydeligvis hatt godt grep om situasjonen skapt rundt manglende inntekter fra/tregheter i UAE.
Godt utført håndverk fra en meget bevisst ledelse

5 Likes

Rettet emi på 1mUSD, handel av utstyr for 1mUSD.

Noen spesielle formuleringer du tenker på? Eller tenker du hele meldingen er for positivt vinklet?

U.S. Update – Continued Progress and Steadfast Execution:
The Company continues to make strides in the United States. With ten new pilot projects signed year to date, Desert Control is on track to reach its target of 20 pilot projects in the U.S. by year’s end. The Company targets a >50% conversion rate to larger projects and aims for the first contract for full-scale deployment to be signed by the end of the year. The recent OMRI approval of Liquid Natural Clay (LNC) for use in compliance with the USDA National Organic Program also broadens the Company’s market opportunities in the U.S.

Limoneira de sikter til her?

1 Like

Helt korrekt - markedet har grust den godt i forkant.

Selvsagt, dette er bankkontoen til selskapet som på dette punktet er “skål tom” - de 20mnok må inn fort. En strategisk gjennomgang pusher presentasjon av Q2 tall, som kunne vist negativ kontantbeholdning?

Man henter penger når man kan, ikke når man må. Å kjøre kassen tom for så å skaffe seg dråper til drift 3-6mnd frem i tid ser ikke jeg på som annet enn uforsvarlig…

Er selvsagt ikke meningen å være “negativ” eller “konspiratorisk” og jeg har ikke fulgt med på aksjen før ukene før denne strategiske gjennomgangen. I lys av denne gjennomgangen, hvor utfallet selvsagt er positivt - det er jo penger på bordet, ligger det fortsatt til rette for at Desert Control er 100% styrt av motpartsrisikoen som ligger i markedet de opererer i.

Nei altså, de er jo kjempestolte av et godt utfall. Det ble sikkert offentliggjort på linkedin på fredag, btw.

Med bunnskrapt kasse skrytes det av 40mnok i fri likviditet, selv om et ikke er en korrekt uttalelse.

Neinei, man får vel en god pump frem mot presentasjon av andre kvartal.

P.S Ønsker selvsagt at Desert lykkes.

Er det samme selskap fra Saudi som hamstra 1,3m aksjer i Dsrt for en tid tilbake?

Er vel et nyregistrert ubeskrevet sveitsisk selskap fra mai-23 slik det ser ut til. Men så lenge de har kapital og det er snakk om non-exclusive er det vel bra👌

1 Like

Kult at du satte meg på sporet. Dette er knyttet til et sveitsisk investeringsselskap. Alliance management/Investment Group. Costas Felder leder dette i tillegg til H-heart. Skulle likt og visst hva mer som ligger bak

5 Likes

Dominoeffekt incoming

1 Like

Og med reportasjen i DN.se, så ønsker vi Svenske investorer velkommen.:sweden:

Et eller annet foregår. Kapitalforvalter basert i Sveits for rike familier skal selge LNC i Saudi? Mtp aksjekjøpet, så er det nok ikke fishy!

Kan bare gratulere dere som er aksjonærer som har holdt hodet kaldt gjennom stormen! Nå har selskapet et godt fundament for det eventyret som sannsynligvis kommer!
Ser noen fokuserer på at kapitaliseringen er for liten. Jeg tror derimot at selskapet vet svært godt hva de gjør. De ønsker ikke større utvanning enn nødvendig, da de sannsynligvis har et godt grunnlag for å beregne når større inntekter kommer i USA. En svært vesentlig faktor i dette er jo også at selskapet her redusert sine kostnader i stor grad!

19 Likes

Valgte å selge helt ut idag. Kun fordi jeg tror det er lenge til neste nyhet. Så da vet dere min status om man betviler agenda i innlegg fremover

3 Likes