Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Hvis det er som ellers i livet at seeing is believing og skinn ikke selges før bjørnen er skutt osv så oppfører jo markedet seg helt rasjonelt nå. Den gikk kanskje voldsomt på all optimismen i UAE og der ble det mye rot og frem og tilbake. Ser ikke ut som markedet har tenkt til å sende aksjen avgårde basert på pilotene. Hvis man skal prøve å være smartere enn markedet her så må man virkelig sette seg inn i hvert enkelt business case og basert på masse kriterier må man prøve å finne ut hvilke piloter som kan ende opp i signerte kontrakter. Det er mange hensyn som skal tas og det må i bunn og i grunn vurderes ut i fra nå situasjon og hvor mye mer penger feks limoneira vil tjene fremover med DSRT på laget. Det er kompliserte business caser og det er tungtveiende at de kanskje for første gang i løpet av mange generasjoner skal inn med et helt nytt produkt i jorda og de må basert på masse undersøkelser finne ut om det er noe de vil basere seg på inn i fremtiden.

Dette har man forlengst gjort. Her på tråden. Med en ytterligere presisering nå helt nylig. Det essensielle er at LNC gir betydelige besparelser. Som er grunnen til at det etter min mening ikke finnes grunnlag for å betvile selskapets målsetning om å klare å omgjøre minst 50% av pilotene til større kommersielle prosjekter.

Summa sumarum har alle inngått piloter fordi at de ser et potensiale der, dette potensialet er ganske godt dokumentert og jeg ser få grunner til at det ikke skal utvikle seg til noe mer.
Så må man se etterhvert hvordan økonomien i dette er, til hvilken forward P/E som selskapet fortjener å bli priset til. Per nå er aksjen priset på antakelser, det blir godt når vi har mer håndfaste kontrakter å regne på

2 Likes

Problemet mtp markedet er at de neglisjerer USA fullstendig. Fallet ned til kr 14 handlet mye om at UAE var sirup, mens det påfølgende til kr 6-7 var drevet av intens emi-frykt. Utfordringen oppstår når emi-frykten er gone uten nevneverdig reaksjon. Som handler om et marked som skyr smallcaps uten inntekter. Hvor triggertørken samtidig medfører null kjøpspress, selv om man kun er 3-4 måneder unna selskapets sannsynlige gjennombrudd. Da får man kollaps når store nok selgere vil ut.

Derav hvorfor man bare må ignorere rådende kurs om man ønsker å sitte langsiktig og fokusere på om det fundamentale er på rett spor og eventuelle mørke skyer i horisonten. Eneste som gir nytteverdi.

1 Like

Tror mer markedet tenker at det er veldig mye som skal klaffe for å dra pilotene over i signerte kontrakter. Det er uhyre komplekse innsalg. Men som nevnt hvis markedet totalt undervurderer DSRT så er jo dette en eventyrlig mulighet

De er ikke komplekse overhodet. Kundene sitter etter pilotene med fasiten på hvilke besparelser LNC vil kunne oppnå, som betyr at det mer eller mindre kun handler om et enkelt regnestykke.

Håper det er du som har rett og at jeg problematiser altfor mye😀
Btw er aksjonær :+1:

For meg fremstår det åpenbart. Man må kunne anta at følgende stemmer:

Som er det geniale med pilotene; de potensielle kundene får alt på et sølvfat; faktiske besparelser i form av økt yields og lavere driftskostnader. Tall som er hentet fra deres eksakte område. Så kvalitetssikret som det er mulig å få det. Gir ikke rom for tvil. Selvsagt er det tommelen opp om man ser svart på hvitt at man kan spare x antall millioner per år. Blir ikke mer no-brainer enn det.

2 Likes

Summen av alt som skjer pr, nå.
UEA, Mawarid har nå investert penger i produksjons utstyr i fremtidige prosjekter.
Saudi Arabia via H- eart som er en ny aktør, med fysisk investeringer i form av produksjons utstyr og kjøp av aksjer i DSRT i et enormt marked.
Og, Desert Control Americas har vi store forventninger til. Med Limoneira og andre piloter.
Så vil tiden vise….

3 Likes

Er det lov å håpe på at det verste salgspresset er over? Ble så lei av salget at jeg kjøpte 1500 aksjer helt på tampen til 7,37…vet ikke om det bidro til å heve kursen noe i sluttauksjonen….

Deka hadde igjen 250k på de ferskeste listene og var de som solgte mest. Trøsten får være at det går kjappere å få ut de som vil ut på disse nivåene. Men neppe helt ferdig.

Kan hjelpe på humøret.

6 Likes

Det er noe med de prosentene med besparelse som fristet mine midler inn.

2 Likes

Noen som husker sist vi hadde en grønn dag i DSRT…:thinking:

22.08, 23.08, 28.08 var grønne de :slight_smile:

Man hadde grønne dager og et ok momentum før Brage startet sitt eget lille shitshow.

Ja, han står ikke høyt i kurs hos meg…

La nå vedkommende holde på. Vi har investert i det fundamentale som fremdeles er uendret. Bare ikke gå til det skrittet å kontakte vedkommende slik de har gjort i en annen tråd/aksje jeg er investert i. Slik lavmål må vi holde oss for gode til på denne tråden.

3 Likes

Når ca er det estimert at Limoneira vil signere ?
Mener jeg hørte november her fra @Aaleby