Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2


https://www.thepacker.com/news/produce-crops/date-harvest-underway-co-op

7 Likes

September og oktober er typiske måneder for innhøsting. Ikke usannsynlig at vi får noen piloter gå fra steg 1 til 2 i nærmeste fremtid. Tiden vil vise :thinking: Blir også spennende å høre om de har fått fem nye piloter dette kvartalet.

3 Likes

Tror det er gull å kjøpe nå, er ikke langt unna analysering og resultater av lnc da?

Man skulle tro at det er en god sjanse for at det er pilotprosjektet fra Griffith Ranches som blir ferdiganalysert først. Iom at de er ferdig med innhøstingen denne måneden.

1 Like

Legg merke stillheten på forumet kontra når aksjen stod i 40,-. Du fikk en like på at vi får analyse resultater, der hadde du hatt 40 for en stund tilbake, fortvilelse og oppgitthet skinner gjennom.
vi har en dobbeltbunn og selgere som begynner å gå tomme. Innhøsting har startet og man kan vel forvente resultater og kontrakter de neste par Q. Sjelden bedre kjøpssignal enn man har i denne nå. Tipper det kun er tidsspørsmål før den eksploderer oppover. Time vil sjå.

1 Like

7 Likes

Pastor Sivertsen er i Abu Dhabi. Kanskje vi får et reisebrev. :slight_smile:

4 Likes

6 Likes

Ingen som har lest denne? https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-42463-2_23?fbclid=IwAR2DGDpuvLu1Jr2LJbOSmuIKRjvNGB1Kq29-550WlJlb9zYwCOffQpVJ5OE#Abs1

3 Likes

Og der kom emisjonen…

Eneste som er overraskende er prisen, hadde tenkt de måtte gi større rabatt

Det går an å se det sånn…jeg er litt skuffet fordi det kan kobles til at selskapet ikke forventer inntekter/kontrakter før pengesekken er tom… på den andre siden kan det være at veksten i piloter er så stor at cashburn er større enn forventet og St penger derfor var påkrevd raskt (i så fall en ren vekstemisjon). Pick your choice :man_shrugging:

1 Like

Rart med det, men selv om det kom en emisjon med 10% rabatt, så sitter jeg å angrer på at jeg ikke hadde kjøpt mer aksjer. Tror kanskje dette er fuel for aksjen. Men, man kan jo håpe at man får kjøpt ned mot emikurs eller kanskje under.

2 Likes

Ser de har fjernet ebitda margin guiding på 30% i presentasjonen som kom idag, og hvorfor trenger de 60m for å konvertere pipeline til kontrakter for large scale deployment?

Dette er ganske bra da; «Woods End Interests LLC has been permitted to conduct a due diligence on the Company and has accordingly received access to more detailed information regarding the Company compared to the information in the Investor Documentation»

Selskapet gjør vel bare det som burde vært gjort for mange måneder siden; hente inn nok penger til å skape langvarig forutsigbarhet, med mulighet til offensiv satsing heller enn å kjøre på maks sparebluss.

4 Likes

Det jeg lurer på er hva de legger i dette. Står spesifikt 60mill til dette i presentasjonen.

Hvis vi skal begynne med en gjettelek:
De trenger flere cluster/enheter, og dette koster mer enn hva DC har i likvide midler. Flere piloter vil utover vinteren og 2024 bli konvertert til kontrakter. Lnc behandling kommer til å bli gjort parallelt og på ganske ulike lokasjoner, noe som medfører behov for flere enheter.
Hvis de skal fortsette med 5 piloter i kvartalet og følger opp med minst 50 % konvertering, så setter det sine krav til leveransekraft.

Antar de har en formening ang framtidige statlige insentiver også.

Hvor mange units har dcg i uniten atm?

Fair det, men hvorfor ikke vente til de har limoneira kontrakten i boks? Psykologien i markedet skulle sikkert tilsi at kursen vil gått på dette. Jeg tipper dette Woods selskapet har tatt kontakt, og samtidig lar man andre betydelige investorer få forsvare sine eierandeler. Da kunne man ikke vente til januar/februar når kontrakten er forventet. Makes sense?

2 Likes

Ja, samtidig så er ingenting sikkert før det faktisk er det. (som i at Limoneira ikke kan innkalkuleres før blekket er på papiret)

Mulig Woods har vist interesse, også ser DC at det muliggjør raskere ekspansjon i USA.

Som @Aaleby, så reagerer jeg på timingen.
Dette burde egentlig kommet kort tid etter emisjonen på 1 mill usd på kurs 10 tidligere i sommer, men det er helt sikkert forhold her vi ikke kjenner til.