Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

3 Likes

6 Likes


https://www-agri--pulse-com.cdn.ampproject.org/c/s/www.agri-pulse.com/articles/18122-historic-funding-bill-for-addressing-climate-change-clears-congress/amp

7 Likes

Jeezez for et marked det nå er innen agriculture.

Imperial Valley agriculture brings over $4,000,000,000 into the community and Yuma over $3,000,000,000. :partying_face:

Ny video ute fra Yuma Arizona 18/8

11 Likes

Veldig relevant siden desalinering krever mye energi, dermed kan de spare mye på å redusere vannforbruk :blush:

1 Like

Jeezez…. Det der blir vel som drive landbruk på Mars. Hva med sandstorm utfordringer? Hva med alt støv som dekker solcellepanelene å vil virvle inn i maskineriet? Tenkte du på det?

Kult. Ser frem til den :wink:

Litt skummelt teknisk i DSRT nå. Nærmer oss et horisontalt støttenivå som må holde (22-23). Vi er noe oversolgt og det taler for en reaksjon opp.

4 Likes

Kan nesten virke som Strawberry mener at det er uvær på vei på børsen og selger det meste, inkludert DSRT.

Kan være enig i at det kan bli litt «ruglete» på børs nå fremover, men at de selger det meste av Desert når intet fundamentalt er forandret…tvert imot …skjønner jeg lite av, men de har vel en agenda å følge :man_shrugging:

1 Like

Vanskelig å bli veldig imponert over at det er Atlantic Saphire som er den store satsingen til :strawberry:, men hver sin smak.

Bør være begrenset med forventninger til Q2 innbakt i kursen, om ikke annet.

1 Like

Mcap under milliarden nå…

Er nok en del som ikke kan lese regnskap og tror selskapet har mindre cash enn de har, og at faren for emisjon kommer nå. faktum er at DCG har plassert en del kapital som ikke er oppført som cash i balansen, men som kan omgjøres til cash på kort sikt. Dermed er det ingen overhengende fare for emisjon med det første.

6 Likes

Det kan virke slik, men jeg tviler meget sterkt på at De står med det ene salget pr dd. Var det ikke slik at det ikke skulle meldes små salg? Her tror jeg vi får en oppdatering på at mange bekker små………

2 Likes

Nekter meg selv å tro noe som helst, føles vanskelig å ha feeling på hvor kjapt snøballen begynner å rulle. Men det blir spennende, hvor fremoverlent OKS virker og hvor mye salg som har rukket å tikke inn.

5 Likes

Artikkel med mest fokus på vertical farming, men DCG nevnes såvidt også. En artikkel som ganske bra gir en oppdatering på situasjonen i UAE, og hvorfor caset og det fundamentale for DCG står utrolig sterkt selv om kursen har falt noen kroner.

7 Likes

"The GCC imports around 85 percent of its food, so food security is a major issue.

In May 2021 the UAE launched Food Tech Valley, an 18 million square foot development located in Dubai’s Warsan area.

The project will harness the latest agricultural technologies to triple the country’s food output, produce 300 new varieties of crops and provide a hub for innovation and R&D.

Speaking at the launch of the Food Tech Valley project, Mariam Almheiri, UAE minister of climate change and environment, said: “The Agtech market is projected to grow from $13.5 billion to $22 billion over the next four years."

Selv om hydroponisk dyrking og dyrking i vertikale drivhus vil være en viktig bidragsyter, er det mye som ikke egner seg for dyrking med disse metodene. Landscaping er heller ikke aktuelt for slik teknologi. Parker og golfbaner vil fortsatt være utendørs. Det er dessuten dyrt å bygge og energikrevende å drive. At det er en del av fremtiden innenfor visse segmenter er likevel utvilsomt.

Summene det er snakk om er jo også solide: 135 milliarder til 220 milliarder kroner i året.

5 Likes

Denne setningen leste jeg ikke nøye nok første gangen ser jeg! (Velg passende smiley her…)

1 Like
3 Likes

Nesten alle innlegg i tråden oser av optimisme. Likevel er det et faktum at flere har ønsket å selge enn kjøpe i nesten hele 2022. Slik er det forresten i alle trådene jeg har lest på TI. De som er skeptiske unnlater å skrive, og hvis de skriver blir de angrepet. Tenk litt på det. Positive innlegg blir sjelden kritisert.
Jeg er positiv til konseptet DC men alle makroindikatorer jeg følger tyder på at høsten og vinteren blir vanskelig. Da flykter pengene ut av risiko.
Jeg venter derfor med å kjøpe DC til det kommer skikkelige tilbud,- dvs at noen vil ut for enhver pris.
Risikoen jeg løper er at det kommer store kontrakter. Jeg håper virkelig DC lykkes, og tror det. Men det tar gjerne lengre tid enn forventet.

12 Likes