Apropos
Da fikk jeg tegnet meg jeg også, vurderte om jeg bare skulle ta i markedet i stede, men er best de penga går til selskapet:)
Yes, samme her - overtegnet en del, så får vi se… selskapet trenger pengene 
Oppover igjen fra i morgen (kursen altså) når rep emi er ferdig👍
Noen som fikk overtegning?
Står foreløpig som “søknad” på min konto på det som er overtegnet. Regner med flere enn meg tenker å kjøpe aksjer i markedet dersom man ikke får tildelt antall aksjer man ønsker… ? 
Tipper de som har søkt vil få 30% overtegning.
Er over 3.000 eiere bare på Nordnet. Mange av disse eier bare noen K aksjer, og gidder nok ikke ta seg bryet med tegning.
Etter en nedgang på over 90 % er det noe markedet ser som går deg hus forbi tror jeg 
Ser ikke ut som du har forstått hva Aaleby skriver.
For øvrig - back trading når fakta er på plass er verdens enkleste øvelse.
Mange avventer nok til første litt større kontrakten evt blir signert. Om kursen skulle gå 100% innen man rekker å komme inn igjen så er 14 kr også bra inngang hvis ketchup effekt
Forstår det meget godt. Ser ut som du ikke forstår helt hva det er jeg skriver. Hvem advarte mot kursfall tror du? 
Mener du selskapet er dårligere stilt fundamentalt nå enn da kursen var 40,-?
Ønsker veldig gjerne at du utdyper et evt ‘ja’
Markedet er en temperaturmåler for hva markedet syntes om Desert Controls fundamentale stilling. Så kan man være enig eller uenig med markedets vurdering:)
Feil. Du har aksjekurs og du har selskap.
Veldig mange av growth selskapene føk opp i taket helt uten at det egentlig var grunnlag for det. De er spennende caser, men det er enorm risiko i og med det bare kanskje ligger inntekter frem i tid hvis de får til det de prøver på. Mener kursnivået er mer på et riktig nivå nå og så får de risikovillige satse det de har lyst til. Alle skjønner at man vil bli rikelig belønnet hvis det går veien
Du mener det er feil at aksjekurs er det markedet mener om et selskaps fundamentale utvikling?
Da får vi være enige om å være uenige👍
Syns strengt tatt at jeg har vært rimelig på kornet i min vurdering av fremtidsutsiktene til Desert Control. Kursen fram i tid har jeg aldri spådd overhodet.
Og jo, det var ingen som hadde trodd for 2 år siden at ting skulle gå så fort i det sørvestlige USA. Som er den viktigste regionen i det som er verdens klart største matprodusent.
Problemet* med markedet er at det tenderer til å overdrive i begge retninger. I dette tilfellet da kursen ble sendt til himmels på løse forhåpninger om hva som kunne komme i UAE frem i tid med påfølgende kræsjlanding da det ble klart at det regulative går i skillpaddetempo i UAE. Samtidig som mulighetsvinduet i USA har blitt nærmest ignorert som følger av det overdrevne fokuset på nevnte region. Forståelig på ett vis, sett i lys av manglende track record, men skivebom om Desert Control skulle lykkes med å omgjøre minst 50% av pilotprosjektene til storskalakontrakter.
*Problemet som også er det funksjonelle som gjør det mulig å tjene gode penger på å ta høy risiko, som hadde vært umulig om markedet alltid har rett
Enig i det, men mange av de startet i tillegg med en betydelig selskapsverdi(veldig mange milliarder) . Dc ble notert til godt under milliarden.
Jevnt over er det altfor mye fokus på kursutvikling/kurssvingninger, og lite på hvordan selskapets verdi fremstår ut ifra kommersielle utsikter.