Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Nå er det «virkelig» en stoooor potensiell krise.
«Verden kan gå tom for øl»
På grunn av tørke og klimaforandringer🥶

Ingen TA ekspert.
Men vil ikke et så lavt salgspress kun få dager før rep-emi skal betales, borge for et brukbart rekyl :man_shrugging:t2:
Først skal noen aksjer «resirkuleres» på 7.5 ish.
Så vil vi ha litt skatterelatert selging.
Og selgeren på 10 blank.
Får vi litt news, media og annet vil de 3 hindrene brytes fort.

Folk behandler fortsatt selskapet som biotek, selv om teknologien er validert.

Tror dette er en utrolig mulighet, selv om nedturen har vært brutal

6 Likes

Kursmessig brutalt. Fundamentalt sett står vi bedre rustet enn hva det var grunnlag for å tro selv når kursen rundet kr 40. Etter min mening. Vanskelig å se for seg at USA som marked vil bli omgjort til en party pooper. Selv om ting åpenbart vil ta tid.

7 Likes

Apropos

6 Likes

Har kjøpt rep. i dag.


Med min flax.

2 Likes

Da fikk jeg tegnet meg jeg også, vurderte om jeg bare skulle ta i markedet i stede, men er best de penga går til selskapet:)

8 Likes

Yes, samme her - overtegnet en del, så får vi se… selskapet trenger pengene :wink:

Oppover igjen fra i morgen (kursen altså) når rep emi er ferdig👍

Noen som fikk overtegning?

Står foreløpig som “søknad” på min konto på det som er overtegnet. Regner med flere enn meg tenker å kjøpe aksjer i markedet dersom man ikke får tildelt antall aksjer man ønsker… ? :wink:

2 Likes

Tipper de som har søkt vil få 30% overtegning.
Er over 3.000 eiere bare på Nordnet. Mange av disse eier bare noen K aksjer, og gidder nok ikke ta seg bryet med tegning.

1 Like

Etter en nedgang på over 90 % er det noe markedet ser som går deg hus forbi tror jeg :wink:

2 Likes

Ser ikke ut som du har forstått hva Aaleby skriver.

For øvrig - back trading når fakta er på plass er verdens enkleste øvelse.

1 Like

Mange avventer nok til første litt større kontrakten evt blir signert. Om kursen skulle gå 100% innen man rekker å komme inn igjen så er 14 kr også bra inngang hvis ketchup effekt

1 Like

Forstår det meget godt. Ser ut som du ikke forstår helt hva det er jeg skriver. Hvem advarte mot kursfall tror du? :blush:

1 Like

Mener du selskapet er dårligere stilt fundamentalt nå enn da kursen var 40,-?

Ønsker veldig gjerne at du utdyper et evt ‘ja’

1 Like

Markedet er en temperaturmåler for hva markedet syntes om Desert Controls fundamentale stilling. Så kan man være enig eller uenig med markedets vurdering:)

3 Likes

Feil. Du har aksjekurs og du har selskap.

Veldig mange av growth selskapene føk opp i taket helt uten at det egentlig var grunnlag for det. De er spennende caser, men det er enorm risiko i og med det bare kanskje ligger inntekter frem i tid hvis de får til det de prøver på. Mener kursnivået er mer på et riktig nivå nå og så får de risikovillige satse det de har lyst til. Alle skjønner at man vil bli rikelig belønnet hvis det går veien

2 Likes

Du mener det er feil at aksjekurs er det markedet mener om et selskaps fundamentale utvikling?

Da får vi være enige om å være uenige👍

2 Likes