Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Tydeligvis. Dersom det er forventet at innsidere skal sitte med sin hele og fulle beholdning til enhver tid for å bevise sin fulle og hele tro på selskapet. Brage Johansen er fortsatt den syvende største aksjonæren, med 1,2 mill aksjer. Ned fra 1,5 mill. Som sagt; skjønner virkelig ikke hvor du vil med dette.

1 Like

At det tok lengre tid enn forventet og jeg merket en stadig sterkere eufori her inne. Jeg stilte et spørsmål rundt ekstremtørke - “Hvis man har minimalt med vann, bruker man da det lille vannet man har på sand med LNC eller på dyrkbar jord?”
Ingen svarte.
Jeg tenkte at her er “alle allerede inne”.
Hvis man ikke engang ser på innsidesalg som negativt, da er man rimelig blind.
Hva kan da være negative signaler hvis innsidesalg ikke er det ?

Lista det jo selv opp som et negativt signal.

Jeg tror imidlertid ikke sentimentet i denne tråden er noe godt signal, hverken den ene eller andre veien (verden er større enn TI). Ser man imidlertid på kursutviklingen den siste tida er definitivt ikke alle inne.

1 Like

Nå skuffer du, stort. Har selv tatt opp den samme problemstillingen. Flere ganger den siste måneden. Jeg kan virkelig ikke se at de mest hyppige skribentene her inne fremstår mer euforiske enn hva du eventuelt gjorde deg skyldig i selv. Når du var investert. Og jo, noen svarte:
Skjermbilde 2022-08-23 163428

Hvorav du selv valgte å ikke følge opp noe ytterligere.

4 Likes

Nå er jo allerede UAE i den situasjonen at de har minimalt med vann. Løsningen deres er å produsere dyrt og energikrevende vann ved avsalting. Personlig er det i disse markedene jeg ser det største potensialet, siden prisen på vann og (eventuell) god, dyrkbar mark sannsynligvis allerede er skyhøy.

2 Likes

Det er nettopp det jeg tenker. At du har blitt litt blendet av egne investeringer. Det er farlig.
Jeg gidder ikke å fortsette personlige diskusjoner med karakteristikker av meg selv.
Det blir for dumt og nok et eksempel på at man ikke er åpen for et balansert syn.

Lykke til og god middag :slight_smile:

Sikker på dette? Mener hvertfall jeg svarte :thinking:
Men hvem kan egentlig svare på det? For tiden er det ikke store kostnaden å benytte seg av vann (USA agriculture sektor)
Den fordelen varer nok ikke evig.

1 Like

Ja, jeg tror de lykkes med UAE

Sliter med å skjønne agendaen din nå @bamse.
Mulig du bare vil provosere med å trekke argumenter og påstander veldig langt.
Særlig konstruktivt er det ikke.

2 Likes

Bullshit. Igjen. Har ett fokus, som går foran alt annet. Grave opp nok informasjon til å forhåpentligvis ligge i forkant. Som er hvorfor jeg blant annet postet følgende, som en advarsel:

Ingen agenda, jeg ble bare forbauset over enkelte svar her inne.
Som du vet har jeg tro på DC.
Men det må være lov å komme med alternative tanker til Aaleby.
Han skriver at han ønsker kritiske syn, men han går jo ut av vater når de kommer.

1 Like

Høna og egget. Kjøper ikke argumentasjonen. Synes du drar poenget med innsidesalg alt for langt Og kommer med motargumenter. Samtidig som jeg ser at du serverer det som i beste fall er unøyaktigheter og absolutt ikke sammenfallende med de faktiske hendelsene (at du fikk null respons - det var heller du som valgte å ikke svare på responsen). Da blir jeg skuffet over nivået. Særlig når det kommer fra en som man liker å anse som tvers gjennom redelig i sine intensjoner og argumentasjoner.

Vel, jeg har satt pris på masse info du har skaffet. Men nå lurer jeg på om du har investert for mye og frykter for investeringen din.
Dette er det jeg mener med at tråden er 90% positiv, og at kritikk blir angrepet.
Det er farlig å ikke være klar over dette fenomenet. Det gjelder i alle tråder, også her.

1 Like

Og har man minimalt med vann så er det også lett å trekke den slutningen at man har utarmet dyrkbar jord, aka topplaget har blåst bort og man sitter igjen med sand.

1 Like

Dette blir for dumt. Stinker hersketeknikk. Har ikke mer å tillegge.

Så, så gutter.
Snart kommer «fredann».
Først litt gode/dårlige nyheter fra DCG, så en tur på polet…
Så tar vi det derifra…
Enten blir det en treliters Amigo for å døyve smerten eller så blir det en kald årgangs Bollinger.

15 Likes

Ikke rart kurs blir tynget når en som snuser på topp 50 sitter så løst på salgsknappen at et manglende svar på forum var dråpen :grimacing:

Ikke min tanke å selge fordi et selskap er i vinden i media akkurat, men fint for deg at du fant en passende anledning til å komme deg ut!

Jeg har merket at du har vært aktiv på bjørnetråden, så er ikke overrasket over at du har solgt deg ut. Det virker jo hovedsaklig som det er pga makro du har solgt en vekstaksje, da saueflokken har flyktet til verdiaksjer. Vi skjønner at mye vil ha mer, og du ønsker deg så billig inngang som mulig… men fint om du nyanserer deg litt på tråden, når du var storeier i DC var du jo tross alt en liten hausser her selv :wink:

5 Likes

Du har helt rett. Jeg tror børsene er langt lavere til våren enn idag pga makro. Det var medvirkende årsak til at jeg solgte DC. Jeg har solgt det jeg hadde av andre enkeltaksjer også.
Om jeg var topp50 vet jeg ikke. Jeg hadde ca 90K på det meste men passet på å ikke senke kursen mer enn nødvendig ved salg. Jeg listet meg ut over mange uker.
Det var forresten lenge etter at jeg sluttet å skrive på denne tråden. Jeg prøvde ikke å hausse før salg.
Jeg prøver ikke å baisse før kjøp nå heller.
Jeg tror ikke kursen er tjent med bare halleluja-innlegg og krakilske svar til de få kritikerne som dukker opp. Tipper folk som ikke har aksjer men vurderer kjøp gjennomskuer dette. Særlig siden kursen har dalt nesten hele 2022, mens tråden har vært optimistisk.

1 Like

Det tror ikke jeg heller … men synes det er veldig mye relevant som er tatt frem på tråden. @Secundum har jo gravd frem gull som jeg sikkert aldri ville funnet. Så selv om jeg synes det er kjipt å være med ned, så føler jeg meg komfortabel med å sitte i troen på at jeg vil gå ut med bra pluss på sikt. Så kjøper mer ved anledning… :blush:

2 Likes

Halleluja meg her og der bamse, får for deg mye rart nå…

1 Like